امروز

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۰۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: منتقدان فدراسیون همه واقعیت‌ها را می‌دانند اما برخی‌ها تحریف و بازسازی اخبار مجهول می‌کنند.

به گزارش دریای ورزش به نقل از تسنیم، زهرا اینچه‌درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک در نشست خبری صبح امروز که در محل این فدراسیون برگزار شد اظهار داشت: ابتدا باید به مدال بهلول‌زاده در المپیک جوانان اشاره کنم که باعث خودباوری جامعه ژیمناستیک شد. یک ماه پس از آن نیز سعیدرضا کیخواه در جام جهانی آلمان و بین ۴۴ ورزشگاه موفق به کسب مدال برنز خرک حلقه با نمره بالای ۱۵ شد. این موفقیت و حضور در این رویداد اهمیت زیادی داشت چرا که یکی از رقابت‌های کسب سهمیه المپیک بود. ما قبلا چنین مدالی را نداشتیم و در واقع در حافظه تاریخی ژیمناستیک چنین مدال و نمره‌ای وجود نداشت.

 

وی درباره حضور در اجلاس فدراسیون جهانی در باکو گفت: در این اجلاس درخصوص رشته پارکور صحبت شد که زیرمجموعه ژیمناستیک قرار گرفته و همه باید آن را داشته باشند که خوشبختانه ما جزو فدراسیون‌های پیشرو در این بخش هستیم و از سال گذشته همه مسابقات پارکور در قالب ژیمناستیک قابل تعریف است. پارکور قرار است وارد بازی‌های آسیایی شده و همچنین جزو رشته‌های المپیک ۲۰۲۴ قرار بگیرد. ما در حال حاضر برای این رشته کلاس و مربی در نظر گرفته‌ایم و مسابقات قهرمانی کشور نیز بهمن ماه برگزار می‌شود.

 

رئیس فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به برگزاری جلسه کنفدراسیون ژیمناستیک آسیا،‌ عنوان کرد: ما در این اجلاس توانستیم منطقه خود را به آسیای مرکزی تغییر بدهیم. همانطور که می‌دانید قاره آسیا بر اساس مرزهای جغرافیایی به ۴ منطقه تقسیم می‌شود که در غرب آسیا حضور داشتیم. این منطقه در ژیمناستیک عنوانی ندارد و ما با توجه به روند حرکتی که داریم درخواست تغییر منطقه را دادیم که با ۲۱ رای موافق این اتفاق رخ داد. باید عنوان کنم که کشورهای آسیای مرکزی قوی‌تر هستند. برای مثال هند، همواره در المپیک حضور دارد و ازبکستان نیز در بازی‌های آسیایی بالاتر از ما قرار می‌گیرد.

 

اینچه‌درگاهی ادامه داد: برخی منتقدان گفتند که ما از یک منطقه بالاتر به پایین‌تر آمده‌ایم و در واقع از منطقه فعال در ژیمناستیک خارج شدیم که اینگونه نیست. این افراد می‌خواهند جامعه ژیمناستیک را سرخورده کنند و شیرینی موفقیت‌های اخیر را از بین ببرند. باید به این نکته اشاره کنم که رئیس منطقه غرب آسیا حتی در جلسه نیز حضور نداشت که این مسئله انتقادات برخی کشورها را به دنبال داشت. به نظرم ترک منطقه غرب آسیا و قرار گرفتن در بین کشورهای آسیای مرکزی یک پیروزی برای ما بود. ما هیچ پیشرفتی در غرب آسیا نداشتیم و حتی با توجه به همزبان بودن کشورهای این منطقه کمی هم بیگانه بودیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا فقط خودش برای انتخابات غرب آسیا ثبت‌نام کرد و نام هیچ فرد دیگری از ایران را در لیست نامزدها قرار نداد، تصریح کرد: هدف ما این بود که منطقه خود را تغییر بدهیم و ثبت‌نام کردن من برای ریاست غرب آسیا هم در واقع یک تصمیم مدیریتی و به صورت نمادین بود. اگر افراد دیگری برای پست‌های مختلف در منطقه غرب آسیا ثبت‌نام می‌کردند این کار فایده‌ای نداشت چرا که ما قرار بود منطقه‌مان را عوض کنیم و هدف اصلی ما این کار بود.

 

رئیس فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به انتقادات روسای فدراسیون دو کشور اردن و لبنان از ایران بابت کم فعالیتی در دوره ریاست طی سال‌های گذشته گفت: من از هیچ کسی از جمله احمد محتشمی رئیس پیشین فدراسیون نخواستم که برایم لابی کند. من می‌دانستم که رای نمی‌آورم و نیازی هم به لابی نبود. البته با محتشمی تماس گرفتم و فقط از او خواستم که تجربیاتش درخصوص حضور در این اجلاس را به من منتقل کند تا با رویکرد بهتری حضور داشته باشم. من همچنین شنیده بودم که محتشمی با پرسنل زمان ریاستش تسویه حساب کرده است که او نیز این موضوع را تایید کرد اما سندی برای این کار نبود و ما مجبور شدیم یک بار دیگر تسویه حساب کنیم.

 

اینچه‌درگاهی درخصوص ادامه انتقادات از فدراسیون متبوعش در دوره ریاست او عنوان کرد: متاسفانه گاهی اوقات نمی‌توانم همه انرژیم را برای ژیمناستیک صرف کنم چرا که باید با یک دست جلوی منتقدان را بگیرم. البته خوشبختانه الان وفاق خوبی در ژیمناستیک ایجاد شده و همه راضی هستند به جز آنهایی که منافعشان را قطع کردیم. من مطمئنم تعدادی از این افراد تا پایان ریاستم به همین کار ادامه می‌دهند اما باید بگویم که هیچ حزب  و دسته‌ای در فدراسیون وجود ندارد و هر کسی که بتواند کمک کند و مفید باشد از حضورش استقبال می‌کنیم. در این خصوص باید عنوان کنم که یکی از کسانی که حتی جزو تجمع‌کنندگان مقابل وزارت ورزش نیز بود هم اکنون در فدراسیون مسائل فنی را پیگیری می‌کند.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا با این منتقدان سر یک میز نمی‌نشیند و صحبت‌هایش را رو در رو مطرح نمی‌کند، تصریح کرد: این منتقدان واقعیت را می‌دانند اما کارشناسی تحریف و بازسازی اخبار مجهول می‌کنند و در واقع نیازی به توضیحات ما ندارند.

 

رئیس فدراسیون ژیمناستیک درباره برگزاری مسابقات اسلامی بانوان گفت: با توجه به اینکه پس از سال‌ها می‌خواهیم این رویداد را برگزار کنیم با چندین کشور صحبت کرده‌ایم و قرار شده تاکنون نزدیک به ۴ کشور حضور داشته باشند. هنوز زمان برای دعوت تیم‌ها وجود دارد و این موضوع به نفع ما هم هست تا تیمی آماده در مسابقات شرکت بدهیم.

 

اینچه‌درگاهی درخصوص کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰، گفت: تلاش زیادی در این باره صورت می‌گیرد اما زمان کافی وجود ندارد در واقع آن چیزی که ما را ناامید می‌کند زمان است و آن چیزی که امیدوار نگه می‌دارد همین موفقیت‌ها است. ما به نوعی در حالت خوف و رجا هستیم و البته کارمان برای کسب سهمیه بسیار سخت است.

 

در این نشست، محسن سلیمانی دبیر فدراسیون ژیمناستیک، اظهار داشت: با توجه به اینکه ما هیچ شانسی برای حضور تیمی در المپیک نداریم تلاش می‌کنیم در تک اسباب حداقل سهمیه را بگیریم. برای کسب این سهمیه هر ورزشکار باید در ۴ رویداد شرکت کند که ما جام جهانی آلمان را پشت سرگذاشتیم و جام جهانی باکو، جام جهانی قطر و جام جهانی آلمان را پیش رو داریم. از هر وسیله یک نفر کسب سهمیه المپیک می‌کند که شرایط ژیمناست چین تایپه بسیار خوب است ما امیدواریم این ژیمناست در مسابقات قهرمانی جهان سهمیه المپیک بگیرد تا فضا برای کسب سهمیه توسط سعیدرضا کیخواه بازتر باشد.

 

وی ادامه داد: ما سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا را هم داریم که باید با قدرت تمام در آن شرکت کنیم. همچنین مسابقات قهرمانی آسیا در دو رشته ایروبیک و آکروژیم را هم داریم که به زودی اردوهای آنها تشکیل خواهد شد.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی