امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۴۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، بارسلونا در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان موفق شد با نتیجه ۱-۰ منچستریونایتد را شکست بدهد.

به گزارش دریای ورزش“،  در شبی که دو تیم نمایش متعادلی داشتند، در نهایت این آبی و اناری ها بودند که با گل به خودی لوک شاو به پیروزی رسیدند و شانس شان را برای رسیدن به نیمه نهایی افزایش دادند.

دو تیم بازی را هجومی آغاز کردند و اولین موقعیت بازی، با خطای بوسکتس روی مک تامینای، پشت محوطه جریمه بارسا ایجاد شد اما شوت محکم راشفورد از روی ضربه آزاد، از کنار دروازه بارسا به بیرون رفت.

در ادامه بازیکنان بارسلونا بازی را در دست گرفتند و در مقابل، تیم میزبان به دنبال استفاده از ضدحملات بود. اما هیچ یک از دو تیم نمی توانست موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد کند.

اما سرانجام در دقیقه ۱۲، بارسا روی اولین موقعیت جدی اش روی دروازه منچستریونایتد به گل رسید. مسی که درون محوطه جریمه یونایتد صاحب توپ شده بود، با یک ارسال دقیق، سوارز را در موقعیت گلزنی قرار داد و او هم با ضربه سری که در بین راه به لوک شاو برخورد کرد، کار را تمام کرد. کمک داور دوم بازی ابتدا گل را آفساید اعلام کرد اما داور بعد از کمک گرفتن از VAR، گل را پذیرفت و بارسا ۱-۰ پیش افتاد.

پس از این بازیکنان منچستریونایتد پیش کشیدند اما حملات این تیم به موقعیت های چندان خطرناکی منجر نمی شد. در دقیقه ۲۰، روی اشتباه جوردی آلبا در میانه زمین، بازیکنان یونایتد یک ضدحمله خطرناک روی دروازه بارسا ترتیب دادند اما از این فرصت نیز نتوانستند استفاده کنند.

برتری یونایتد و تسلط این تیم بر بازی ادامه داشت اما دفاع فشرده بارسا مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد. در دقیقه ۲۸ برخورد اسمالینگ با مسی، باعث خونریزی بینی ستاره بارسا شد اما او بعد از مداوا، به بازی برگشت.

در دقایق پایانی نیمه اول، بار دیگر بازی متعادل شد و چیزی نمانده بود که در دقیقه ۳۶، روی پاس لوئیس سوارز، این فیلیپ کوتینیو بود که می توانست گل دوم بارسا را به ثمر برساند اما دخیا با یک واکنش عالی، توپ را برگرداند.

در دقیقه ۴۰، چیزی نمانده بود که منچستریونایتد به گل تساوی برسد اما ضربه سر دیگو دالوت، روی ارسال راشفورد، چندان خوب نبود و عرض محوطه جریمه را طی کرد. حملات دو تیم در دقایق پایانی ثمری نداشت و در نهایت این نیمه با همان یک گل به پایان رسید.

نیمه دوم را منچستریونایتد بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی یکی دو موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه منچستریونایتد ایجاد کردند اما نتوانستند به گل برسند. پس از آن بازیکنان بارسا توپ و میدان را در اختیار گرفتند  اما حملات آنها نیز به موقعیت چندان خطرناکی منجر نشد.

حملات دو تیم ادامه داشت و در دقیقه ۶۵، روی یک پاس در عمق، این لوئیس سوارز بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه او از زاویه ای نه چندان مناسب، به کنار دروازه منچستریونایتد برخورد کرد.

دو دقیقه بعد جوردی آلبا صاحب یک موقعیت خوب شد اما این بار هم دخیا با یک واکنش خوب، دروازه منچستریونایتد را نجات داد.

در دقیقه ۷۰ خطای مدافعان بارسلونا روی مارسیال، یک ضربه آزاد پشت محوطه جریمه نصیب یونایتد کرد اما شوت راشفورد چندان خوب نبود و توپ با اختلاف از بالای دروازه تراشتگن به بیرون رفت.

با نزدیک شدن به دقایق پایانی، بازیکنان منچستریونایتد تلاش بیشتری برای رسیدن به گل تساوی داشتند اما بازی حساب شده بارسا مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه آنها می شد.

در دقیقه ۸۳ بارسا صاحب یک ضربه آزاد شد اما شوت مسی که توپ را از زیر خط دفاعی یونایتد عبور داد، در اختیار دخیا قرار گرفت. حملات دو تیم برای رسیدن به گل های بعدی در دقایق پایانی ادامه داشت اما در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با همان یک گل به سود بارسا به پایان رسید.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی