امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۴۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، لیست جدید ماهانه فدراسیون جهانی شطرنج منتشر شد که بر این اساس علیرضا فیروزجا و پرهام مقصودلو به ترتیب در رده های سی و هشتم و نود و چهارم جهان قرار گرفتند.

به گزارش دریای ورزش“، لیست جدید ماهانه فدراسیون جهانی شطرنج منتشر شد. بر این اساس در بخش استاندارد مگنوس کارلسن قهرمان حال حاضر جهان با ۲۸۸۲ واحد ریتینگ در صدر برترین شطرنجبازان جهان در بخش استاندارد قرار دارد. فابیانو کاروانا آمریکایی با ۲۸۱۸ واحد ریتینگ و  دینگ لیرن چینی با ۲۸۰۵ واحد ریتینگ در رده رده های دوم و سوم برترین شطرنجبازان جای گرفتند. آنیش گیری، ماکسیم وشیه، وسلی سو، یان نپومنیاشی، لون آرونیان و لینیر پرز در رده های چهارم تا دهم ایستادند.

در بخش استاندارد برترین شطرنجبازان بانوی جهان هو یفان با ۲۶۵۹ واحد همچنان صدرنشین است. جو ونجون با ۲۶۰۰ واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و الکساندرا گریاچکینا با ۲۵۶۴ واحد در رده سوم ایستاد. سارا خادم الشریعه با ۲۴۶۸ واحد ریتینگ در رده بیست و یکم برترین شطرنجبازان بانوی جهان جای گرفته است.

در بخش استاندارد شطرنجبازان کشورمان سوپر استادبزرگ علیرضا فیروزجا با ۲۷۰۲ واحد ریتینگ در صدر جدول قرار گرفت. پرهام مقصودلو با ۲۶۵۶ واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و سیدمحمدامین طباطبایی با ۲۶۰۱ واحد در جایگاه سوم ایستاد. پویا ایدنی، آرین غلامی، احسان قائم مقامی،  مسعود مصدق پور، شاهین لرپری زنگنه، سیدخلیل موسوی  و امیررضا پوررمضانعلی در رده های بعدی جای گرفتند.

در بخش استاندارد شطرنجبازان بانوی کشورمان سارا خادم الشریعه با ۲۴۶۸واحد ریتینگ در صدر جدول قرار دارد. آتوسا پورکاشیان با ۲۳۰۵ واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و مبینا علی نسب  با ۲۲۸۰ واحد در جایگاه سوم ایستاد. غزل حکیمی فرد، میترا حجازی پور، آناهیتا زاهدی فر، هانیه خلجی، مینو عسگری زاده،  میترا اصغرزاده و آنوشا مهدیان در رده های بعدی جای گرفتند.

ایران با میانگین ۲۵۵۷ هم ریتینگ با آرژانتین در رده بیست و سوم جهان قرار گرفت. ایران در آسیا همچنان در رتبه سوم قرار دارد. کشورمان در ابتدای سال ۲۰۱۵ با میانگین ۲۴۷۹ در رده ۵۱ جهان و ششم آسیا قرار داشت.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی