امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۳۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، کاپیتان تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با تاکید بر اینکه تیمش فاصله زیادی تا کسب سهمیه المپیک ندارد، گفت: به پیش‌بینی‌ دیگران کاری ندارم، نظر خودم مهم است که می‌گویم در توکیو مدال می گیرم.

 به گزارش دریای ورزش“، مجتبی عابدینی در خصوص شرایط آمادگی خود و هم تیمی‌هایش برای حضور در جام جهانی لهستان گفت: از مجموع رقابت هایی که فدراسیون جهانی شمشیربازی به عنوان میدان کسب امتیاز المپیک معرفی کرده بود، سه رویداد دیگر باقی مانده که طی یک ماه و نیم آینده برگزار می شود. برای حضور در این رقابت ها از دو ماه پیش تمرینات‌مان را آغاز کردیم. تا سه روز پیش در اردو بودیم و از شنبه آینده هم دور جدید و آخر تمرینات را آغاز می کنیم و تا اعزام به لهستان (اول اسفندماه) ادامه خواهیم داد.وی تصریح کرد: اهمیت سه رویداد باقی مانده که در لهستان، ایتالیا و مجارستان برگزار می شود خیلی زیاد است، شاید حتی بیشتر از رویدادهای قبل باشد چراکه به جز این میادین فرصت دیگری برای کسب سهمیه المپیک نیست. به همین دلیل تمام تیم ها با حداکثر تلاش و قدرت در این رقابت ها حاضر خواهند شد. حتی برای ما که از رویدادهای گذشته امتیازات المپیکی خوبی جمع کردیم، مسابقات پیش رو اهمیت زیادی دارد.

این ملی‌پوش شمشیربازی ایران در این رابطه ادامه داد: آنطور که اطلاع دارم خیلی از تیم ها در اردوی مشترک به سر می برند تا حضور قدرتمند در جام جهانی لهستان داشته باشند. چین که در جام جهانی مصر همه و از جمله ما را غافلگیر کرد هم به شدت پیگیر برنامه های آماده سازی خود است تا حضوری نتیجه بخش در مسابقات آینده داشته باشد. البته که ما هم ایران هستیم و همه روی عملکردمان حساب می کنند.

عابدینی در مورد اینکه «در چه شرایطی می توان کسب سهمیه المپیکی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در جام جهانی لهستان را قطعی شده عنوان کرد؟»، گفت: عملکرد چین می تواند در این زمینه تعیین کننده باشد اگرچه ما به واسطه عملکرد خوبی که در دیدارهای گذشته داشتیم، ۷۰ امتیاز با این تیم اختلاف داریم. در هر صورت اگر در جام جهانی لهستان جزو چهار تیم برتر قرار بگیریم می‌توانیم سهمیه المپیکی خود را قطعی شده بدانیم.

وی با اشاره به مسیری که تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر برای ورود به جمع چهار تیم برتر جام جهانی لهستان باید طی کند، خاطرنشان کرد: احتمالا برای ورود به جمع هشت تیم برتر این رقابت ها باید با ژاپن یا مصر دیدار کنیم. ایتالیا یا آلمان هم حریفان احتمالی ما برای ورود به مرحله نیمه نهایی مسابقات خواهند بود. امید زیادی داریم که بتوایم این مسیر را با موفقیت طی کرده و به نتیجه برسیم.

ملی‌پوش اسلحه سابر ایران همچنین با یادآوری اینکه در جام جهانی لهستان پاداش ۱۰ هزار دلاری خود بابت مدال آوری در مسابقات قهرمانی جهان را دریافت خواهد کرد به پیش‌بینی که برخی سایت های خارجی در مورد عملکرد وی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و قرار گرفتن در رده پنجم این بازی ها داشته‌اند، اشاره کرد و در مورد آن توضیح داد.

عابدینی در این زمینه گفت: کاری به این پیش‌بینی‌ها و هر پیش‌بینی دیگری که توسط هر فرد یا سایت دیگری انجام شود، ندارم. پیش‌بینی خودم مهم است و اینکه فکر می‌کنم بتوانم در توکیو مدال آور شوم. با این امید هم تمریناتم را دنبال می کنم.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی