امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۵۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، با تصمیم جدید فدراسیون جهانی برای رقابت های کسب سهمیه المپیک، کاراته ایران این شانس را دارد که یک سهمیه دیگر در بخش بانوان بدست آورد تا تعداد سهمیه های کشورمان از طریق رنکینگ به عدد ۵ برسد.

به گزارش دریای ورزش“ و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، فدراسیون جهانی کاراته اصلاحات خود را برای مسابقات گزینشی المپیک توکوی اعلام کرد که بر این اساس احتمال افزایش سهمیه های ایران در امپیک وجود دارد.

اعلام کرد: با تعویق بازیهای المپیک توکیو به سال ۲۰۲۱ و تصویب مراحل جدید صلاحیت المپیک توسط IOC، فدراسیون جهانی کاراته ناچار شد که سیستم گزینش ورزشکاران برای المپیک را مرور کند تا بتواند سیستم را با شرایط جدید تنظیم کند.

بر همین اساس با حفظ ماهیت اصلی سیستم اولیه گزینش ورزشکاران المپییکی، تعدادی از مسابقات به مسیر کسب سهمیه المپیک اضافه شد که یکی از این مسابقات کاراته وان رباط مراکش ۲۰۲۱ است که پیش از قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود. البته فدراسیون جهانی اعلام کرده امکان جایگزینی این رویداد با دیگر رقابت لیگ برتر کاراته وان که در سال ۲۰۲۱ برگزار می شود نیز وجود دارد.

دیگر رویداد در نظر گرفته شده، مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۱ است که پیش از این قرار بود ۲۰۲۰ برگزار شود. این مسابقات در سال ۲۰۲۱ به جای باکوی اذربایجان در گوتنبرگ سوئد برگزار می شود. فدراسیون جهانی در پایان یادآور شده که تاریخ برگزاری این مسابقات پس از بررسی نهایی اعلام خواهد شد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، در هفته های پایانی سال گذشته شمسی فدراسیون جهانی مسابقات کاراته وان رباط مراکش را لغو کرد. پس از لغو این رقابتها، مسابقات مادرید جایگزین شد اما این رقابتها نیز برگزار نشد تا فدراسیون جهانی امتیازات کاراته وان سالزبورگ اتریش را به عنوان مرحله نهایی احتساب امتیازات از طریق رنکینگ مد نظر قرار دهد.

بر همین اساس فدراسیون جهانی ۴ کاراته کای ایران به نام های سارا بهمنیار، حمیده عباسعلی، بهمن عسگری و سجاد گنج‌زاده را به عنوان المپیکی های کاراته ایران معرفی کرد.

حالا با تصمیم جدید فدراسیون جهانی، کاراته ایران این شانس را دارد که با شرکت در کاراته وان مراکش ۲۰۲۱ یک سهمیه دیگر در بخش بانوان بدست اورد. رزیتا علیپور نماینده کشورمان در وزن ۶۱+ بانوان است که این فرصت را دارد از طریق رنکینگ راهی بازیهای المپیک شود. در بخش بانوان با توجه به اختلاف امتیاز بالای عباسعلی با نفرات پشت سر خود، حضور وی در توکیو قطعی است ولی بهمنیار باید فاصله امتیازی خود را با نفرات بعد از خود حفظ کند.

در بخش مردان کسب دو سهمیه از سوی ایران قطعی است. امتیازات بالای بهمن عسگری موجب شده وی تحت هر شرایطی مسافر توکیو شود ولی حالا در وزن ۷۵+ کیلوگرم با تصمیم جدید فدراسیون جهانی، رقابت میان ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج زاده خواهد بود تا یکی از آنها جواز حضور در المپیک را بدست آورد. در این وزن نیز یک سهمیه برای ایران قطعی است.

مسابقات کاراته در المپیک ۲۰۲۱ با حضور ۸۰ کاراته کا در ۶ وزن کومیته و دو بخش کاتای انفرادی مردان و زنان برگزار می شود.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی