امروز

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۵۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،   نمایندگان ایران در ادامه رقابتٰ‌های کسب سهمیه المپیک توکیو در اردیبهشت ماه سرنوشت ساز با کسب یک سهمیه دیگر تاکنون ۵۹سهمیه تصاحب کردند. ۷ سهمیه المپیکی توسط زنان ورزشکار کشورمان بدست آمده است.

به گزارش دریای ورزش“،  کاروان ایران تاکنون ۵۹ سهمیه در ۱۳ رشته دوومیدانی، بسکتبال، تیراندازی، کشتی آزاد و فرنگی، دوچرخه‌سواری، تیروکمان، تکواندو، والیبال، کاراته،  شمشیربازی، تنیس روی میز و بوکس کسب کرده است که ۵۲ سهمیه به مردان و هفت سهمیه به زنان اختصاص دارد. حال باکسب یک سهمیه دیگر دیگر در کاراته توسط «سارا بهمنیار»  در وزن منهای۵۰ کیلوگرم در لیگ جهانی لیبسون پرتغال نخستین سهمیه زنان در سال ۱۴۰۰ کسب شد.

با کسب این سهمیه بهمنیار دومین بانوی المپیکی در کاراته  است و با کسب این سهمیه تاکنون ۷ سهمیه توسط زنان ثبت شد.

رشته کاراته که برای نخستین بار و به طور رسمی به المپیک توکیو راه یافته است، پیشتر «بهمن عسگری» بعد از کسب مدال طلای کاراته وان فرانسه با هفت هزارو  ۷۰۲ امتیاز بالاتر از تمام رقبایش در صدر جدول رنکینگ  المپیک ایستاد و نخستین سهمیه المپیکی ایران در این رشته را به نام خود ثبت کرد.

«حمیده عباسعلی» هم در فاصله کمتر از یک ماه از کسب نخستین سهمیه المپیکی کاراته توسط عسگری، توانست  در فینال سنگین وزن زنان علاوه بر کسب مدال طلای این وزن لیگ جهانی کاراته وان سالزبورگ اتریش، دومین سهمیه المپیک این رشته را نیز از آن خود کندو  بهمنیار هم سومین المپیکی کاراته شد. بر این اساس سهمیه زنان در کاراته کامل شد و یک سهمیه در بخش مردان هنوز محقق نشده است و باید دید بهمن عسگری در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم که راهی فینال لیگ جهانی پرتغال شد فردا (یکشنبه)  شصتمین سهمیه کاروان را کسب می کند؟

بر این اساس زنان تاکنون در ۲ رشته  سهمیه گرفتند که در تیراندازی چهار سهمیه و در کاراته سه سهمیه تصاحب کردند و تعدادسهمیه زنان در توکیو به هفت رسید. در المپیک ریو ۹ سهمیه توسط زنان در رشته ۶ رشته  تکواندو، تنیس روی میز، قایقرانی، تیراندازی، تیروکمان و قایقرانی کسب شده بود.

پیش از این نمایندگان کشتی ایران پنج سهمیه گزینشی المپیک در آلماتی قزاقستان را کسب کرده بود که شمار سهمیه‌های کشورمان را در نخستین ماه سال ۱۴۰۰ به ۵۸ رساندند.

در مجموع  ۷۰ سهمیه برای کاروان ایران در توکیو پیش‌بینی شده است که در صورت محقق شدن ۷۰ سهمیه، رکورد ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو تغییر خواهد کرد. ایران در ریو ۶۲ سهمیه گرفته بود.

این رقابت‌ها مرداد ماه امسال در توکیو برگزار می شود و ۱۱ هزار و ۹۰ ورزشکار در ۳۳ رشته ورزشی و ۳۳۹ ماده طی ۱۹ روز برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی