امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۴۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،  رئیس فدراسیون پزشکی کشور : اقدامات مقابله با دوپینگ مختص وضعیت کرونایی نیست و در همه ایام باید انجام شود ؛ زیرساخت‌های مناسبی در حوزه پزشکی ورزشی در مازندران طی ۲ سال اخیر عملیاتی شده است.

به گزارش دریای ورزش“، دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی کشور در حاشیه حضور در دفتر هیأت پزشکی ورزشی استان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت :  برنامه های مختلفی برای تحول در این حوزه برنامه ریزی شده است.

 دکتر نوروزی به برنامه های این فدراسیون برای ورزشکاران المپیکی هم اشاره کرد و از تشدید تست گیری برای جلوگیری از اعزام وزرشکاران دوپینگی به مسابقات خبر داد.
او افزود: در سال های اخیر به دلیل افزایش ورزشکاران دوپینگی، سخت‌گیری در تست‌گیری از ورزشکاران اعزامی به مسابقات برون مرزی نسبت به گذشته بیشتر شده بود.

رئیس فدراسیون هیات پزشکی ورزشی کشور ادامه داد، اقدامات مقابله با دوپینگ مختص وضعیت کرونایی نیست و در همه ایام باید انجام شود.

نوروزی گفت: در ارتباط با دوپینگ ورزشکاران به عنوان مصرف کننده، خودشان مسئول هستند و باید پاسخگوی آنچه استفاده می‌کنند باشند.

رئیس فدراسیون پزشکی و ورزشی با اشاره به اینکه هیات پزشکی ورزشی مازندران در سال‌های اخیر در بین استان‌های درجه یک مقام اول را کسب کرده است که بیانگر فعالیت‌های چشمگیر این هیات می‌باشد، افزود: زیرساخت‌های مناسبی در حوزه پزشکی ورزشی در مازندران طی ۲ سال اخیر عملیاتی شده است.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور در ارتباط با بازگشایی امکان ورزشی کشور بعد از بهبود وضعیت شیوع کرونا در کشور گفت: به صورت کلی ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

دکتر نوروزی افزود: تعطیلی باشگاه‌ها ضرر زیادی را متوجه ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی کرد، ولی زیان هیات‌های پزشکی ورزشی از ناحیه این ویروس بیشتر از باشگاه‌ها بود.

او گفت: تعطیلی باشگاه‌ها سبب شد تا تست گیری و سایر خدمات رسانی هیات‌ها به ورزشکاران که جنبه درآمدزایی برایشان داشت با کاهش شدیدی مواجه شود و به همین دلیل بعضی از هیات‌های استانی به خاطر کاهش درآمد با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند.

نوروزی در باره بازگشایی استخر‌ها و ورزش‌های آبی و تفریحی با توجه به کاهش شدت شیوع کرونا در بعضی مناطق کشور، گفت: در روز‌های اخیر که وضعیت کرونا در بعضی شهرستان‌ها زرد و آبی شد، فدراسیون پزشکی ورزشی پروتکل‌های بهداشتی را برای بازگشایی ورزش‌های آبی به وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کرده است که قرار است در نشست ستاد که روز شنبه چهارم بهمن برگزار می‌شود، مطرح گردد.

وی افزود: چنانچه ستاد با بازگشایی این مراکز موافقت کند، نظارت بر باشگاه‌ها و استخر‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید افزایش یابد، چرا که وضعیت کنونی مناطق زرد و آبی کرونایی شکننده است و هر گونه عادی انگاری می‌تواند مشکلات را تشدید کند.
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی