امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۳۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،  تیم فولاد سیرجان ایرانیان که با کسب رتبه هفتم جدول مقدماتی حریف لبنیات هراز آمل در مرحله یک چهارم نهایی شده بود، با دو برد متوالی برابر نماینده آمل و حذف لبنیات هراز شگفتی‌ساز این مرحله از لیگ برتر والیبال مردان ایران شد.

به گزارش دریای ورزش“ ، دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» که از روز پنج‌شنبه پنجم اسفند در سالن فدراسیون آغاز شده بود، امروز (جمعه ششم اسفند) با برگزاری دو دیدار به پایان می‌رسد. در نخستین مسابقه امروز تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان و لبنیات هراز آمل به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان سعید رضایی در تیم مدافع عنوان قهرمانی با شکست سه بر دو حریف شگفتی‌ساز شدند و لبنیات هراز آمل تیم دوم جدول مقدماتی را حذف کردند.

در ست نخست تیم فولاد سیرجان شروع خوبی داشت و در میانه ست ۶ امتیاز از حریف پیش افتاد و این فاصله امتیازی را تا آخر ست حفظ کرد و ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید. شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات هراز آمل در ست دوم اجازه خودنمایی به سیرجانی‌ها ندادند و ست را ۲۵ بر ۱۷ به سود خود خاتمه دادند تا دو تیم یک بر یک مساوی شوند.

دو تیم در ست سوم رقابت نزدیک و پایاپایی همراه با نمایش زیبایی از پاسورها تا امتیاز ۲۸ با یکدیگر داشتند و در نهایت سیرجانی‌ها این ست را ۳۰ بر ۲۸ به نام خود ثبت کردند، الکساندر بلاگوجویچ بازیکن شماره سه سیرجان در این ست عملکرد بسیار خوبی داشت. رقابت جذاب دو تیم در ست چهارم نیز بسیار نزدیک تا امتیاز ۱۶ پیش رفت و در ادامه هراز سه امتیاز از حریف پیش افتاد. پس از تایم استراحت درخواستی سعید رضایی سرمربی سیرجان، فولادی‌ها سه امتیاز را جبران می‌کنند. در نهایت این ست نیز ۲۹ بر ۲۷ به سود هراز آمل به پایان رسید تا ست حساس پنجم تعیین کننده فاتح نهایی این دیدار باشد.

در ابتدای ست پنجم سیرجان سه امتیاز متوالی به دست آورد و عطایی را مجبور به گرفتن وقت استراحت برای هراز آمل کرد. در نهایت این ست با امتیاز ۱۷ بر ۱۵ به سود سیرجان به پایان رسید تا مدافع عنوان قهرمانی سه بر دو فاتح این مسابقه و در مجموع با دو برد متوالی برنده جدال با لبنیات هراز آمل باشد و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند.

خضراله ترابی و حمید حق‌بین ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که به مدت ۱۷۱ دقیقه طول کشید. علیرضا قریب، اسماعیل رزقی و مسعود یزدان‌پناه نیز داوران این دیدار بودند که به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

فاضل پژومان بازیکن فولاد سیرجان در ست سوم این مسابقه کارت زرد گرفت. همچنین امیرحسین اسفندیار از تیم هراز و علی یوسف‌پور از فولاد سیرجان در ست چهارم از داور اول کارت قرمز دریافت کردند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال به همراه میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون از جمله حاضران در سالن بودند که ضمن نظارت بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، عملکرد دو تیم را زیر نظر داشتند.

این دیدار در مدت زمان ۱۸۲ دقیقه برگزار شد که طولانی‌ترین دیدار لیگ برتر مردان امسال است. رکورد قبلی مربوط به دیدار تیم‌های مس رفسنجان و شهرداری ورامین در تاریخ ۲۰ دی‌‌ماه بود که به مدت ۱۷۲ دقیقه طول کشید و نماینده رفسنجان سه بر دو حریف خود را شکست داد.

پشت خط زن صربستانی امتیازآورترین بازیکن شد

الکساندر بلاگوجویچ بازیکن صربستانی تیم فولاد سیرجان با کسب ۳۵ پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد. در تیم هزار آمل نیز رضا قرا با ۲۵ امتیاز، بهترین بازیکن بود.

تیم فولاد سیرجان ایرانیان در مجموع ست‌های این مسابقه ۱۱۶ امتیاز کسب کرد که به ترتیب ۶۵ پوئن در حمله، ۱۷ امتیاز در دفاع، ۶ پوئن سرویس و ۲۸ امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم لبنیات بود.

شاگردان بهروز عطایی سرمربی لبنیات هراز نیز در این مسابقه در مجموع ۱۱۶ امتیاز کسب کردند که شامل ۶۵ امتیاز حمله، ۲۰ دفاع، سه پوئن سرویس و ۲۸ امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم سیرجان بود. / فارس

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی