امروز

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۵:۳۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان با ناکامی دو نماینده دسته فوق سنگین کشورمان در کسب مدال خاتمه یافت.

به گزارش دریای ورزش“، در آخرین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در کلمبیا، رقابت دسته ۱۰۹+ کیلوگرم برگزار شد؛ جایی که علی داوودی و آیت شریفی دو نماینده کشورمان به روی تخته رفتند و با هفت وزنه‌بردار دیگر از جمله «لاشا تالاخادزه» قوی‌ترین مرد جهان از گرجستان به رقابت پرداختند.

* حرکت یکضرب

داودی دارنده مدال نقره المپیک توکیو و قهرمان آسیا، کار خود در حرکت یکضرب را با مهار وزنه ۱۹۷ کیلوگرمی آغاز کرد و در تلاش خود وزنه ۲۰۲ کیلوگرمی را انتخاب کرد و موفق به مهار آن شد. او در تلاش سوم در جدال با وزنه ۲۰۴ کیلوگرمی ناموفق بود و به مقام چهارم در این حرکت رسید.

همچنین آیت شریفی در نخستین تلاش خود در یکضرب وزنه ۱۹۰ کیلوگرمی را به راحتی بالای سر برد و در تلاش دوم نیز موفق به مهار وزنه ۱۹۶ کیلوگرمی شد. شریفی در انتخاب سوم موفق به مهار وزنه ۲۰۱ کیلوگرمی نشد و در رده ششم حرکت یکضرب ایستاد.

در حرکت یکضرب تالاخادزه با ۲۱۵ کیلوگرم طلا گرفت، «وارازدات لالایان» از ارمنستان با ۲۱۵ کیلوگرم نقره‌ای شد و «گور میناسیان» از بحرین با ۲۱۲ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

* حرکت دوضرب

داودی در دوضرب ابتدا موفق به مهار وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی شد و سپس وزنه ۲۴۷ کیلوگرمی را بالای سر نگه داشت. داودی در تلاش سوم و در حالی که شانس کسب طلا داشت، موفق به مهار وزنه ۲۵۲ کیلوگرمی نشد و با همان رکورد ۲۴۷ کیلوگرم در رده چهارم ایستاد.

آیت شریفی نیز در این حرکت با وزنه ۲۳۰ کیلوگرمی آغاز کرد و دو بار پیاپی در مهار آن ناموفق بود. وی در آخرین فرصت خود وزنه ۲۳۶ کیلوگرمی را انتخاب کرد و موفق به مهار آن شد و با همین رکورد در رده هفتم قرار گرفت.

در حرکت دوضرب تالاخادزه با ۲۵۱ کیلوگرم طلا گرفت، میناسیان با ۲۵۰ کیلوگرم به نقره رسید و «من اسعد» از سوریه با ۲۴۷ کیلوگرم سوم شد.

* مجموع

در مجموع علی داودی با ۴۴۹ کیلوگرم چهارم شد و دستش به مدال نرسید. آیت شریفی نیز با ۴۳۲ کیلوگرم در رده هفتم ایستاد.

همچنین تالاخادزه با ۴۶۶ کیلوگرم قهرمان شد، میناسیان با ۴۶۲ کیلوگرم به مقام نایب قهرمانی رسید و لالایان با ۴۶۱ کیلوگرم به مقام سومی و مدال برنز بسنده کرد.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی