امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۰۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، بهداد سلیمی با وجود اعلام خداحافظی از دنیای وزنه برداری هنوز نامه بازنشستگی خود را امضا نکرده است!

به گزارش دریای ورزش“، بهداد سلیمی در جاکارتا تصمیم غافلگیر کننده ای گرفت. او بعد از بالا بردن آخرین وزنه اش در حالی که هنوز طلایی شدنش هم قطعی نبود، کفش هایش را از پا درآورد و تخته وزنه برداری را برای آخرین بار بوسید تا نشان دهد قصد خداحافظی از دنیای قهرمانی را دارد.
از نظر خودش این بهترین زمان برای خداحافظی از دنیای وزنه برداری بود. با اینکه بهداد سلیمی ۲۸ سال بیشتر نداشت؛ اما به تمامی افتخارات موجود در وزنه برداری رسیده بود؛ از قهرمانی در المپیک ۲۰۱۲ تا کسب مدال طلای جهان در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ و البته هت تریک در کسب مدال طلای بازی های آسیایی.
کسی خیلی هم به بهداد سلیمی برای بازگشت اصرار نکرد چون همه می دانستند او با توجه به عمل جراحی سنگینی که قبل از المپیک ۲۰۱۶ روی زانوی خود انجام داده، شرایط سختی را سپری می‌کند.
با وجود تاکید بهداد سلیمی بر خداحافظی از دنیای قهرمانی این روزها شایعات زیادی پیرامون او شنیده می شود. برخی می گویند این قهرمان دسته فوق سنگین قصد بازگشت دارد و امضا نکردن نامه بازنشستگی اش در فدراسیون هم این شائبه را تقویت کرده است.
چندی پیش با توجه به اینکه بهداد سلیمی تصمیم قطعی برای خداحافظی گرفته، فدراسیون وزنه برداری نامه ای را برای این وزنه بردار ارسال کرد تا او بدین ترتیب کتبی و رسمی کناره گیری از دنیای قهرمانی را اعلام کند. فدراسیون با توجه به اینکه وزنه برداران محدودی را می تواند در لیست آدامز برای تحت پوشش بودن تا المپیک ۲۰۲۰ به فدراسیون جهانی معرفی کند، می خواهد بهداد سلیمی را از لیست خارج و یک وزنه بردار جدید را وارد این لیست کند.
به همین خاطر فدراسیون از بهداد سلیمی خواسته بازنشستگی اش را کتبا اعلام کند تا این موضوع برای IWF ارسال شود و وزنه بردار ایرانی رسما از لیست جهانی کنار برود.
با این حال بهداد سلیمی تاکنون حاضر به امضای این نامه نشده و در آخرین مصاحبه اش هم به صورت غیرمستقیم از احتمال بازگشتش صحبت کرده است: « باید شرایط خودم را بسنجم و تصمیم بگیرم. باید شرایط زندگی خودم را ببینم، من همه چیز را دیدم و دو دو تا چهار تا کردم تا این تصمیم را گرفتم. فعلا که به بازگشت فکر نمی‌کنم.»
چند هفته قبل بود که ماموران ضددوپینگ فدراسیون جهانی وزنه برداری به صورت سرزده به ایران آمدند و یکی از اهداف آنها تست گرفتن از بهداد سلیمی بود. این وزنه بردار به صورت شفاهی به این ماموران اعلام کرده که از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده؛ اما تا زمانی که این موضوع کتبا اعلام نشود، رسمی نخواهد شد.

حالا مشخص نیست دلیل مردد بودن بهداد سلیمی برای امضای نامه بازنشستگی چیست؟ آیا او هنوز به بازگشت فکر می کند و ممکن است برای المپیک ۲۰۲۰ بخواهد وزنه بزند؟
قبلا یک بار این ماجرای بازنشستگی برای یکی از وزنه برداران ایرانی دردسرساز شد. در دوران ریاست حسین رضازاده، سهراب مرادی که به خاطر دوپینگ چند سالی محروم شده بود، از سوی فدراسیون ایران بازنشسته اعلام شد! سهراب هم وقتی می خواست برای المپیک ۲۰۱۶ بازگردد، متوجه این اتفاق شد، در شرایطی که خودش نامه را امضا نکرده بود و فدراسیون بدون در جریان گذاشتن این وزنه بردار چنین تصمیمی را به فدراسیون جهانی اعلام کرده بود.
به دلیل اینکه امضای سهراب مرادی پای نامه بازنشستگی اش نبود، فدراسیون جهانی مجوز بازگشت او را داد. با این حال بهداد سلیمی خوب می‌داند اگر برگه بازنشستگی را امضا کند، دیگر راهی برای بازگشت نخواهد داشت.
باید دید طی روزها و ماههای آینده بالاخره تکلیف بهداد سلیمی چه خواهد بود. فدراسیون هم منتظر اعلام تصمیم نهایی این وزنه بردار پرافتخار است که در ۲۹ سالگی شاید سودای بازگشت در سر داشته باشد. / ورزش ۳

برچسب ها:
دیدگاهها

دیدگاه ها (۱ دیدگاه)

  1. کیان کجدی نژاد

    بهداد باز هم میتواند سکوی اول قهرمانی جهان و المپیک را تصاحب کرده و افتخار بیافریند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی