امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۴۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش دریای ورزش“، عصر دوشنبه ۲۷ اسفند ماه ۹۷ سری زدیم به سالن جهان پهلوان سید رسول حسینی ساری در گوشه سمت چپ این سالن پیر و فرسوده اتاقکی کوچکی وجود دارد که جوانان جویای نام ساروی با پولاد سخت مبارزه میکنند به محض ورود در کمال ناباوری فقط یک نفر از پیشکسوتان این رشته مهیج مشغول تمرین بود و آن هم بدون نور مناسب و فقط با چند تا شمع روشن که فقط نور این اتاقک تاریک بود.
وقتی علت را جویا شدیم ، گویا از چندین روز قبل نور این تنهاسالن وزنه برداری ساری به علت بدهی قطع شده که مسئولین مربوطه هیچ اقدامی صورت ندادند و نوجوانان و جوانانی که تا دیروز در این سالن تمرین میکردند دیگر رمقی برای تمرین ندارند و چند روزیست که اصلا تمرین نمیکنند .
شهر ساری در چند سال اخیر قهرمانان زیادی از این سالن به تیم ملی معرفی کردند و برای کشورمان افتخار آفرینی نمودند .
سالن وزنه برداری شهرستان ساری در مرکز شهر و در خیابان فرهنگ در گوشه ای از سالن بزرگ سید رسول حسینی قرار دارد  ، در فضایی تقریبا به مساحت ۱۲۰ متر مربع به ورزشکاران خدمات ارائه می داد.
موقعیت مکانی، قدمت بالا و تعداد متقاضیان رشته وزنه برداری درشهر ساری از نکات شایان ذکر است اما متاسفانه امکانات مناسبی در این سالن کوچک اما قهرمان پرور وجود ندارد.
در حال حاضر به دلیل کمبود فضا تنها اندکی ار علاقمندان می توانند در تنها سالن وزنه برداری این شهرستان به تمرین بپزدازند.
ورزشکاران این رشته که در این سالن به وزنه برداری مشغول به فعالیت هستند از نبود استانداردهای لازم همچون تخته و میله استاندارد وزنه برداری گله مند هستند و می گویند در حین تمرین با خطرات و مخاطراتی همچون آسیب دیدگی مواجه می شوند. وضعیت تجهیزات وزنه برداری در ساری مناسب نیست .
در ادامه در کمال ناباوری تنها یک نفر از پیشکسوتان این رشته ورزشی آقای مسعود سلطان تویه در حال تمرین بودند و آن هم بدون نور و فقط با چند شمع .
این وزنه بردار ساروی که مدال نایب قهرمانی پیشکسوتان آسیا را کسب کرد از مسئولین درخواست کرد تا فکری به حال تجهیزات وزنه برداری کنند چون با این تجهیزات قدیمی و فرسوده هر لحظه امکان مصدوم شدن وزنه برداران وجود دارد.
سلطان تویه با بیان اینکه در تنها سالن وزنه برداری این شهرستان به علت کمبود امکانات تعداد معدودی جوانان و نوجوانان تمرین میکنند چند روزیست که برق این سالن بعلت بدهی قطع شده و با مراجعه به مسئولین مربوطه که نسبت به پرداخت هزینه برق اقدام کنند متاسفانه ترتیب اثر داده نشده است و تعداد معدودی که هم از جوانان و نوجوانان تمرین میکردند دیگر تمایلی به تمرین کردن ندارند و بنده هم چون مسابقات جهانی پیشکسوتان جهانی در پیش دارم به اجبار زیر نور شمع تمرین میکنم .
وی افزود: اکثر تخته ها شکسته و حتی میله های وزنه برداری هم استاندارد نیست و به همین دلیل چندین بار دچار آسیب دیدگی از ناحیه مچ پا شده ام.

سلطان تویه در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه در استان مازندران به دلیل تعداد بالای ورزشکاران، مسئولان ذی ربط برای وزنه برداری اهمیتی قائل نیستند، افزود: اکثرا با هزینه شخصی راهی مسابقات می شویم و یا گاهی به دلیل هزینه سنگین از اعزام به مسابقات انصراف می دهیم .
وی از مسئولین خواست تا به وزنه برداری که یک ورزش سختی است توجهی داشته باشند.

 

 

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی