امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۵۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،  شطرنج باز نوجوان ایران با کسب عنوان ششمی در رقابت‌های قهرمانی انفرادی آسیا، جواز حضور در پیکارهای جهانی را کسب کرد.

به گزارش دریای ورزش“، علیرضا فیروزجا که تا دور هشتم رقابت‌های شطرنج قهرمانی آسیا در چین یکی از شانس‌های کسب مدال در این تورنمنت به شمار می‌رفت در این دور برابر نماینده‌ای از کشور میزبان شکست خورد و از سکو قهرمانی دور شد. او در دور پایانی این رقابت‌ها در برابر شطرنج باز هندی به پیروزی رسید و ضمن قرار گرفتن در جایگاه ششمی، سومین سهمیه ایران را در رقابت‌های جهانی تثبیت کرد.

پیش از فیروزجا، «سید محمد امین طباطبایی» و «پرهام مقصودلو» ۲ سهمیه دیگر در رقابت‌های قهرمانی شطرنج انفرادی جهان کسب کردند. طباطبایی در سال ۲۰۱۸ نایب قهرمان آسیا و مقصودلو در این سال قهرمان جوانان جهان شد.

بنا بر اعلام «شادی پریدر» نایب رییس بانوان فدراسیون شطرنج «سارا سادات خادم الشریعه» و «مبینا علی نسب» ۲ دختر شطرنج باز ایران که با صلاحدید خود در تورنمنت چین حضور پیدا نکردند به رقابت های قهرمانی غرب آسیا در اردن می روند؛ نفر نخست این مسابقات سهمیه جهانی را می گیرد.

مسابقات قهرمانی مردان و زنان آسیا در شهر زینگ تای چین برگزار شد؛ این شهر در ۴۰۰ کیلومتری جنوب پکن قرار دارد.

رقابت های انفرادی شطرنج آسیا حکم انتخابی برای مسابقات جهانی را دارد. در پایان این رقابت ها ۵ شطرنج باز برتر (۴ شطرنج باز مرد و یک شطرنج باز زن) سهمیه جهانی را کسب کردند.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی