امروز

چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۴:۲۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

حسن یزدانی در یک کشتی بحث‌برانگیز و پر افت و خیز مقابل دیوید تیلور پنجمین شکست خود را برابر تیلور تجربه کرد.

به گزارش دریای ورزش، نگاه میلیون‌ها علاقه‌مند به کشتی در جهان به راند ششم مبارزه حسن یزدانی و دیوید تیلور در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات جهانی ۲۰۲۳ در بلگراد بود؛ نبردی که اتحادیه جهانی کشتی هم مانور تبلیغاتی زیادی روی آن کرده بود و حتی این دو کشتی‌گیر را قبل از مسابقات به کنفرانس مطبوعاتی دعوت کرد.

حسن یزدانی که دیروز رقبای خود را با صلابت شکست داده بود، انتظار می‌رفت امشب با سبکی متفاوت نسبت به سال گذشته مقابل تیلور قرار بگیرد؛ اما به نظر می‌رسد شرایط کشتی تفاوت چندانی با سال قبل نداشت.

دیوید تیلور که باز هم در سه دقیقه اول آرام کشتی گرفت، بعد از این‌که داوران به او اخطار دادند و یک امتیاز به حسن یزدانی رسید، در یک حمله توفانی زیر دوخم یزدانی را گرفت. یزدانی هم برخلاف معمول سعی کرد این‌بار با سرعت هرچه تمام‌تر کنده تیلور را بالا بیاورد و در این کار هم موفق بود.  

در آن لحظه تصمیم داوران دادن ۴ امتیاز به یزدانی و فقط یک امتیاز به تیلور بود؛ درحالی‌که نتیجه ۵ بر یک به سود یزدانی روی تابلو نقش بسته بود، مربی آمریکا درخواست چلنج کرد و با بازبینی صحنه و در تصمیمی بحث‌برانگیز، داوران نتیجه کشتی را ۵ بر ۳ به سود تیلور اعلام کردند. این تصمیم به مذاق پژمان درستکار و هواداران ایرانی حاضر در سالن خوش نیامد و ۳ دقیقه اول با همین نتیجه تمام شد.

در سه دقیقه دوم هم یزدانی درحالی‌که به آب و آتش می‌زد تا امتیازات ازدست‌رفته را جبران کند، اسیر زیرگیری‌های تیلور شد. بعد از دادن دو امتیاز، بار دوم تیلور حسن یزدانی را روی پل برد و در نهایت، در فاصله دو ثانیه مانده به پایان کشتی، یزدانی روی پل گیر کرد و ضربه فنی شد!

این یک پایان تلخ برای نبردی بود که یک سال ایرانی‌ها انتظارش را می‌کشیدند. پنجمین برد تیلور برابر حسن یزدانی و البته بازگشت به سال ۲۰۱۷٫ جایی که حسن یزدانی در اولین مبارزه خود با تیلور در جام جهانی کرمانشاه ضربه فنی شده بود!

حالا باز هم باید یک سال انتظار این مبارزه را بکشیم تا شاید در فینال المپیک ۲۰۲۴ پاریس اتفاق دیگری رخ دهد..ورزش۳

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی