امروز

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۰۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

امیرحسین زارع با قدرت تمام در فینال گنو پتریاشویلی را شکست داد تا در دسته فوق سنگین تاجگذاری کند.

به گزارش “دریای ورزش”، هرکول آملی کشتی ایران که دیروز تمامی رقبای سرشناس خود را یکی پس از دیگری شکست داد، امشب در فینال فوق سنگین کشتی آزاد جهان هم توفانی به پا کرد.

امیرحسین زارع توانست گنو پتریاشویلی، قهرمان چند دوره جهان را مقهور قدرت خود کرد و توانست ۱۰ بر صفر او را در فینال شکست داد و یک طلای ناب را به دست آورد.

این کشتی گیر آماده ایران که بعد از دو شکست امیرمحمد و حسن یزدانی در فینال اوزان ۷۰ و ۸۶ کیلو، تشنه کسب مدال طلا بود، دیروز با انتقام گرفتن از طاها آکگل ترکیه‌ای نیم بیشتری از راه قهرمانی را رفت.

اولین بار چند سال قبل بود که امیرحسین زارع با شکست پتریاشویلی در لیگ کشتی ایران نام خودش را بر سر زبان‌ها انداخت. او که دو سال قبل مدال طلای جهان را هم کسب کرده بود، بعد از برنز سال قبلی، به چیزی جز طلا در دسته فوق سنگین فکر نمی‌کرد.

آخرین فینال شب اول برای ایرانی‌ها شیرین و البته راحت‌تر از آنچه فکرش را می‌کردیم بود. زارع حتی اجازه نفس کشیدن به رقیب پرافتخار و باتجربه خود نداد و توانست روی خاک کردن گنو و البته بیرون بردن پای او، یکی پس از دیگری امتیازات را کسب کند.

با اینکه پتریاشویلی با از دست دادن امتیاز هفتم در یک حرکت غیرورزشی ضربه‌ای را به صورت زارع زد، اما باز هم این کشتی‌گیر جوان و بااخلاق ایرانی خودش را کنترل کرد و امتیازاتش را در فینال به ۱۰ رساند تا مقتدرانه‌ترین قهرمانی در شب اول مسابقات را به ثبت برساند.

البته که اعتراض عجیب مربی گرجستان بعد از آخرین امتیاز هم به جایی نرسید و در نهایت کشتی ۱۱ بر صفر به پایان رسید.  

حالا امیرحسین زارع با دو طلای جهان، یک برنز جهان و یک برنز المپیک، در جدول پرافتخارترین‌های کشتی آزاد ایران خودش را بالا کشیده و در مسیر تبدیل شدن به یک فوق ستاره گام برمی‌دارد./ورزش۳

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی