امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۳۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، نمایندگان کشورمان در ۳ وزن دوم رقابته ای کشتی آزاد قهرمانی جهان به یک مدال طلا و یک مدال برنز دست یافتند.

به گزارش دریای ورزش“،   در پایان مسابقات اوزان ۳ وزن دوم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان که روزهای ۲۵ و ۲۶ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد، کامران قاسم پور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

نتایج نمایندگان کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب وان هو زو از چین شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل گیلمان از آمریکا در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور نخست در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر انریکه پرز کاستیلانوس از گوتمالا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل و آرمان آندروسی از استونی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۴ توران بایراموف از آذربایجان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. امامی در این مرحله در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۲ بر ۲ مغلوب کایل داک قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا شد و به دیدار رده بندی رفت. حریف وی در این دیدار ساگار جاگلان از هند را با نتیجه ۶ بر صفر از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم کامران قاسم پور پس از استراحت  در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد ادلان ویسخانوف از فرانسه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۲ احمد باتایف از بلغارستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر میریانی مایسورادزه از گرجستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. قاسم پور در این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر جی دن کاکس قهرمان جهان از آمریکا را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات برتر ۷ وزن این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- زلیم خان آباکاروف (آلبانی) ۲- توماس گیلمان (آمریکا) ۳- زانابازار زاندانبود (مغولستان) و استوان میسیچ (صربستان) … ۲۳- علیرضا سرلک (ایران)
۷۰ کیلوگرم: ۱- تایشی ناریکانی (ژاپن) ۲- زاین رترفورد (آمریکا) ۳- ارنظر آکماتالیف (قرقیزستان) و زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان)
۷۴ کیلوگرم: ۱- کایل داک (آمریکا) ۲- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) ۳- یونس امامی (ایران) و فرانک چامیزوه (ایتالیا)
۷۹ کیلوگرم: ۱- جردن باروز (آمریکا) ۲- محمد نخودی (ایران) ۳- ارسلان بوداژاپوف (قرقیزستان) و واسیل میخایلوف (اوکراین)
۸۶ کیلوگرم: ۱- دیوید تیلور (آمریکا) ۲- حسن یزدانی (ایران) ۳- بوریس ماکویف (اسلواکی) و عظمت دولتبیکوف (قزاقستان)
۹۲ کیلوگرم: ۱- کامران قاسم پور (ایران) ۲- جی دن کاکس (آمریکا) ۳- عثمان نورماگومدوف (آذربایجان) و میریانی مایسورادزه (گرجستان)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- طاها آکگول (ترکیه) ۲- لخاگواگرل مونختور (مغولستان) ۳- امیرحسین زارع (ایران) و گنو پتریاشویلی (گرجستان)

در پایان مسابقات ۷ وزن تیم آمریکا با ۱۴۳ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، ایران با ۹۵ امتیاز دوم است و تیم های گرجستان و مغولستان با ۵۳ و ۴۹ امتیاز در جایگاه های سوم و چهارم قرار دارند.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی