امروز

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

  ساعت

۰۸:۰۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،  محمدعلی گرایی و پژمان پشتام به مدال برنز اوزان ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان دست یافتند.

به گزارش دریای ورزش“،   مسابقات چهار وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روزهای ۱۵ و ۱۶ مهرماه در شهر اسلو نروژ برگزار شد و در پایان محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز بعنوان پنجم رسید.

نتایج کشتی گیران کشورمان در چهار وزن نخست به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم: سجاد عباس پور در دور نخست با نتیجه با نتیجه ۱۰ بر ۱ مغلوب مکس نوری از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله یک چهارم نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر کریستوف بورگر از اتریش را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد جی یول لی از کره جنوبی را با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر صفر اولوو غنی زاده از آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مختاری در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۶ مغلوب مالخاز آمویان دارنده مدال نقره اروپا از ارمنستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر ۱ مقابل کریستوپاس اسلیوا از لیتوانی مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور اول با نتیجه ۶ بر ۱ آیک مناتساکانیان دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد به  گلا بولکوادزه قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان را نیز با نتیجه ۶ بر ۱ شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. گرایی در این مرحله مقابل رومن ولاسوف قهرمان جهان و المپیک از روسیه  با نتیجه ۱۰ بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، گرایی به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه مقابل تمرلان شادوکایف از قزاقستان  با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی دست یافت و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار در یک مبارزه تماشایی با نتیجه ۹ بر صفر تاماس لوای از مجارستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۸۲ کیلوگرم: پژمان پشتام در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۳ سینگ هارپریت از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد طارق عبدالسلام شبلی محمد از بلغارستان را با نتیجه ۷ بر ۲ از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. پشتام در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ از سد رادیک کولی اف دارنده مدال نقره جهان از بلاروس گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب برهان آکبوداک از ترکیه شد و به دیدار رده بندی رفت. پشتام  در این دیدار لازلو زابو دارنده مدال برنز جهان از مجارستان را با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

رده بندی نفرات برتر چهار وزن نخست به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- کن ماتسویی (ژاپن) ۲- امین صفرشایف (روسیه) ۳- الدانیز عزیزلی (آذربایجان) و نوگزاری تسورتسومیا (گرجستان) ۱۱- سجاد عباس پور (ایران)
۷۲ کیلوگرم: ۱- مالخاز آمویان (ارمنستان) ۲- سرگئی کوتوزوف (روسیه) ۳-  گئورگ ساهاکیان (ارمنستان) و کریستوپاس اسیوا (لیتوانی) ۵- محمدرضا مختاری (ایران)
۷۷ کیلوگرم: ۱-  رومن ولاسوف (روسیه) ۲- سانان سلیمان اف (آذربایجان) ۳- محمدعلی گرایی (ایران) و رولاند شوارز (آلمان)
۸۲ کیلوگرم: ۱- رفیق حسین اف (آذربایجان) ۲- برهان آکبوداک (ترکیه)  ۳-  پژمان پشتام (ایران) و  آدلان آکیف (روسیه)
از ظهر فردا و در مسابقات مقدماتی سه وزن پایانی میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.
همچنین فرداشب در دیدارهای فینال اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی برای کسب مدال طلا به مصاف حریفان خود می روند.
در پایان مسابقات چهار وزن نخست تیم روسیه با ۸۰ امتیاز در صدر قرار دارد و تیم های آذربایجان، ترکیه، ایران و ارمنستان به ترتیب با ۶۶، ۴۰، ۴۰ و ۳۵ امتیاز در جایگاه های دوم تا پنجم قرار دارند.
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی