امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۱۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

ملی‌پوش سابق کاراته معتقد است مدال آوری کاراته‌کاها در المپیک ۲۰۲۰ دور از دسترس نیست.

‎به گزارش دریای ورزش، کاراته که برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰ وارد المپیک خواهد شد، در هفته های اخیر شاهد تغییر و تحولاتی در راس خود بود. محمدصادق فرجی به دلیل قانون بازنشستگی از سمت خود کنار رفت و محسن آشوری که چند سال دبیر فدراسیون بود، به عنوان سرپرست فعلا این فدارسیون را اداره می کند.
حامد زیکساری، ملی پوش سابق کاراته ایران درباره وضع فعلی این رشته می گوید: «با اتحاد و‌همدلی می توانیم حق کاراته را بگیریم و شاهد مدال آوری این رشته در اولین حضورش در المپیک ۲۰۲۰ باشیم. با توجه به المپیکی شدن کاراته، همه علاقمندان به این رشته به حق انتظار دارند ‌که کاراته کاهای کشورمان در مسابقات المپیک مدال کسب کنند که این امر دور از دسترس نیست و امیدواریم که شاهد این اتفاق باشیم.»
‎در ماههای اخیر برخی از ملی پوشان نسبت به اعزام نشدن به مسابقات کسب سهمیه المپیک اعتراض هایی داشتند. زیکساری که مدال نقره بزرگسالان جهان را در کارنامه خود دارد، در این باره می گوید: «از وزارت ورزش و همچنین فدراسیون کاراته تقاضا داریم که قهرمانان ما را برای حضور در لیگ های مهم جهانی بیش از پیش حمایت کنند.»
این کاراته کای سابق تیم ملی به انتخاب محسن آشوری به عنوان سرپرست هم اینطور واکنش نشان می دهد: «لازم می دانم از زحمات فرجی رییس سابق فدراسیون قدردانی کنم ‌که مدتی به عنوان رییس حضور داشته و زحمات زیادی کشیدند. البته با توجه به سوابقی که آقای آشوری دارند حتما لیاقت ایشان بیش از سرپرستی در فدراسیون کاراته است، چون اگر به سابقه ایشان نگاهی بیندازیم خواهیم دید که عملکرد بسیار خوب و ‌مثبتی در کاراته دارند. آقای آشوری پله های کاراته را یک به یک بالا آمده و سالهاست که تمام رده ها در فدراسیون را تجربه کرده اند. البته حضور در فدراسیون کاراته چیزی به آقای آشوری اضافه نمی کند، اما با این حال وی ترجیح داد تا در رأس فدراسیون حضور یافته و به کاراته بیش از گذشته کمک کند.»
وی در پاسخ به این پرسش که اخیرا ادعا شده جمعی از قهرمانان در مخالفت با آشوری به دیدار معاون وزیر ورزش رفته اند، می افزاید: «به من و بسیاری از اعضای خانواده بزرگ کاراته حق بدهید که متعجب باشیم! بعضی از افرادی که قبل از انتخاب آقای آشوری به عنوان سرپرست فدراسیون کاراته مخالف بوده و شمشیر را از رو بسته بودند، هم اینک فدراسیون‌نشین شده و نه تنها انتظار کمک داشته بلکه درخواست دریافت احکامی جهت مسئولیت در فدراسیون داشتند، اگر چه خیلی زود ناامید شدند و حالا می‌شنویم که نشستهای اینچنین برگزار می‌کنند. در هر حال کاراته به رفتار اینگونه برخی از این دوستان آشناست و امیدوارم آقای آشوری فضای همدلی برای همه جامعه بزرگ کاراته را پدید آورد تا نتیجه دست یافتنی‌تر باشد.»/منبع : ورزش۳

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی