امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۲۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، دربی جذاب شهر اهواز در پایان با درخشش مهاجمان تیم فولاد، به سود شاگردان افشین قطبی خاتمه یافت و آبی های این شهر یک گام دیگر به سقوط نزدیک شدند.

به گزارش دریای ورزش“،  در نخستین بازی از هفته بیست و پنجم لیگ برتر، تیم های استقلال خوزستان و فولاد در چارچوب دربی شهر اهواز به مصاف یکدیگر رفتند. هرچند میزبان این بازی استقلال بود، به دلیل شرایط نامناسب ورزشگاه غدیر، در استادیوم اختصاصی تیم فولاد انجام شد. شاگردان افشین قطبی می خواستند جای سایپا را در رده ششم بگیرند و در سمت مقابل، سید محمد علوی در اولین تجربه سرمبیگری در لیگ برتر، ماموریت نجات استقلال خوزستان از منطقه سقوط را بر عهده داشت.

شرح بازی:

دیدار تیم های استقلال و فولاد با حملات پراکنده دو تیم در نیمه اول همراه بود و هیچ کدام از تیم ها بی گدار به آتش نمی زد. در اولین حمله جدی بازی، نفوذ عالی فرزاد جعفری و ضربه لوسیانو پریرا، گل اول فولاد را به دنبال آورد. در ادامه پریرا روی یک حرکت عمقی، دومین گل خودش و تیمش را نیز به ثمر رساند. این نیمه با برتری فولاد خاتمه یافت.
در نیمه دوم تقریبا جو آرامی حاکم بود و موقعیت های زیادی خلق نشد. اما درگیری ها بین بازیکنان دو تیم رفته رفته بیشتر شد و بازی حالتی جنجالی به خود گرفت. مهم ترین اتفاق در دقایق نسبتا آرام بازی، گلی بود که استقلالی ها توسط کلانتری به ثمر رساندند اما بیژن حیدری آن را هند و مردود اعلام کرد.
در حالی که فولادی ها آماده یک پیروزی کم دردسر بودند، اشتباه عجیب سیامک کوروشی به یک پنالتی به سود استقلال منجر شد. این پنالتی در اولین لحظات تلف شده تبدیل به گل شد و اختلاف به حداقل رسید. تنها یک دقیقه بعد از این گل، یک درگیری شدید در میانه زمین شکل گرفت که در نتیجه آن، سینا مریدی و ایوب کلانتری از زمین اخراج شدند. اتفاقات مهم بازی هنوز هم ادامه داشت و رافائل مسی که روز خوبی را در دربی اهواز پشت سر گذاشته بود، موفق شد یک گل به ثمر برساند و بازی خوب خود را تکمیل کند. لحظاتی بعد هم میثم شاه مکوند زاده با دریافت کارت زرد دوم، از بازی اخراج شد تا پایانی باشد بر اتفاقات مهم این بازی.

شرح گل ها:

استقلال خوزستان ۰ – فولاد ۱ (لوسیانو پریرا – دقیقه ۲۲)
پاس قطری خوب از آکاهوشی، فرزاد جعفری را صاحب توپ کرد و این مدافع نفوذ کرده یک پاس رو به جلوی عالی به لوسیانو پریرا داد. این مهاجم برزیلی هم موفق شد دروازه استقلال را باز کند.
استقلال خوزستان ۰ – فولاد ۲ (لوسیانو پریرا – دقیقه ۳۲)
حسن بیت سعید پاس عمقی خوبی را پشت مدافعان استقلال برای شیمبا ارسال کرد و این مهاجم فرصت طلب دومین گل خود را  به استقلال خوزستان زد.

 

استقلال خوزستان ۱ – فولاد ۲ (کلانتری – دقیقه ۹۰)
پنالتی ای که روی اشتباه بزرگ کوروشی و خطای سالاری به دست آمده بود، توسط ایوب کلانتری تبدیل به گل شد.
(رافائل مسی – دقیقه ۹۴)
روی یک پرتاب اوت و در زمانی که مدافعان استقلال با جدیت کار را دنبال نمی کردند، مسی صاحب توپ شد و پس از عبور از یک مدافع حریف، شوت محکمی را به زیر طاق دروازه استقلال خوزستان زد.

بهترین بازیکن:

بدون شک مرد دو گله دربی اهواز، بهترین بازیکن این مسابقه بود. لوسیانو پریرا در نیمه اول بازی مقابل استقلال خوزستان موفق شد دو بار دروازه حریف را باز کند و خیال افشین قطبی را از همان نیمه اول راحت کرد.
شیمبا گل های امروز را به دو شکل مختلف به ثمر رساند. او یک بار توپ ارسالی از کناره ها را تبدیل به گل کرد و در مرتبه دوم، پاس عمقی و زمینی حسن بیت سعید را به بار نشاند.
این مهاجم کهنه کار در فوتبال ایران، با گل های امروز خود ۱۰ گله شد و پس از علیپور و کی روش ۱۲ گله و همچنین استوکس ۱۱ گله در رده سوم جدول گلزنان لیگ برتر ایستاد.
حسن بیت سعید و رافائل اریک مسی هم دیگر بازیکنان خوب دیدار امروز فولاد و استقلال خوزستان بودند.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی