امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۱:۵۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، تکواندو کار وزن منهای ۶۳ کیلو گرم دانشجویان ایران با شکست حریف ازبکستانی عنوان قهرمانی و مدال طلا را به دست آورد.

به گزارش دریای ورزش“، چهارمین روز از مسابقات تکواندوی سی‌امین دوره بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان در ناپل ایتالیا، روز جمعه در حالی پیگیری شد که دیدار فینال سروش احمدی و حریف ازبکستانی ابتدا با تساوی ۱۰ بر ۱۰ پایان یافت و سپس وی در راند طلایی با نتیجه ۲ بر صفر حریف را از پیش روی برداشت تا جشن قهرمانی این وزن برای کاروان ایران باشد.
احمدی پیش از این در دور نخست استراحت داشت، سپس در مرحله یک شانزدهم نهایی “عبدالله الغود” از عربستان را ناک اوت کرد و به یک هشتم نهایی رسید. وی سپس برابر علی ممدوف از آذربایجان با نتیجه ۱۳ بر یک پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید و در این مرحله نیز مقابل احمد نسار از مصر با نتیجه قاطع ۲۴ بر ۲۰ به برتری رسید و ضمن قطعی کردن مدال برنز خود، راهی نیمه نهایی شد.
وی در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم در دیدار نیمه نهایی مقابل “دیلان چلاموتو”از فرانسه با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری رسید و راهی فینال شد و پیروزی وی در فینال چهارمین مدال طلا را به کاروان ایران داد.
صبح امروز همچنین عرفان ناظمی دیگر تکواندو کار ایرانی در وزن منهای ۷۸ کیلوگرم نیز تا مرحله یک هشتم صعود کرد اما برابر حریفی از اسپانیا با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.
همچنین در بخش بانوان ناهید کیانی در وزن منهای ۵۳ کیلوگرم برابر “پو یا سو” از چین تایپه با نتیجه ۱۳ بر ۱۲ شکست خورد و از صعود به دور یک هشتم نهایی این رقابت‌ها باز ماند.
هدایت تیم مردان برعهده «فریبرز عسکری» به عنوان سرمربی و «علی محمد بسحاق» به عنوان مربی است. سرمربیگری تیم زنان نیز برعهده «مهرو کمرانی» است.
این مسابقات ۲G می‌باشد و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۲۰، ۱۲ و ۷.۲۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق می‌گیرد.
سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان که ۱۲ تیرماه مشعل آن روشن شده است، فردا (۲۲ تیرماه) با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان خواهد داد.
در حال حاضر کاروان ایران با ۱۶ مدال (۶ طلا، ۳ نقره و ۷ برنز) کسب شده در تیراندازی، تیراندازی با کمان و تکواندو رده دهم جدول این رقابت‌ها را در اختیار دارد.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی