امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۳۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، امیرمحمد یزدانی با وجود اعزام به مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان نتوانست روی تشک برود.

به گزارش دریای ورزش“، تیم کشتی آزاد جوانان ایران در حالی امروز کار خود در رقابت های جهانی استونی را آغاز کرد که در وزن ۶۵ کیلوگرم برخلاف اعلام اولیه کادرفنی، امیرحسین مقصودی روی تشک رفت.
قرار بود آنطور که لیست نهایی تیم ملی اعلام شده بود، امیرمحمد یزدانی نماینده ایران در این وزن باشد. این کشتی گیر جویباری که در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بزرگسالان هم به قهرمانی رسیده بود و شانس زیادی برای اعزام به جهانی بزرگسالان در قزاقستان هم خواهد داشت، دیرتر از بقیه به استونی اعزام شد، اما در نهایت نتوانست روی تشک برود!
محسن کاوه، مدیر تیم های ملی کشتی درباره اتفاقات به وجود آمده که با اعتراض یزدانی و خانواده‌اش همراه بود، گفت: تا ۱۰ روز قبل از آغاز مسابقات سیستم ثبت‌نام کشتی‌گیران در سایت اتحادیه جهانی باز است که با توجه به شرایط این دو کشتی‌گیر در آن زمان نام مقصودی ثبت شده بود، اما بعد از اینکه کادر فنی یزدانی را انتخاب کرد سیستم بسته شده بود. با این وجود برای هر دو کشتی‌گیر ویزا گرفتیم تا در صورت فراهم شدن شرایط یزدانی روی تشک برود و اگر نشد مقصودی کشتی بگیرد. از طرفی صدور ویزا هم مشکلاتی ایجاد کرد. استونی در ایران سفارت ندارد و مجبور شدیم از طریق سفارت فنلاند اقدام کنیم.
وی افزود: بعد از همکاری و مساعدت وزارت امور خارجه و شخص ظریف ویزای تمام بچه‌ها صادر شد به طوری که ویزای یزدانی باز هم نیامد که با پیگیری‌های مجدد وزارت امور خارجه در آخرین لحظات اعزام ویزای یزدانی هم صادر شد و او را هم همراه  تیم اعزام کردیم. حتی یزدانی را با توجه به خارج بودن از برنامه تیم با یک پرواز جداگانه به مسکو فرستادیم. مشکل اصلی ثبت‌نام یزدانی در سایت اتحادیه جهانی بود چون ویزای او نرسیده بود ریسک نکردیم و مقصودی را هم همراه تیم اعزام کردیم تا مبادا این وزن را از دست دهیم. البته به صورت همزمان تلاش‌ها برای حضور یزدانی ادامه داشت، اما متاسفانه با توجه به تعطیلات آخر هفته کشورهای اروپایی با وجود رایزنی‌های متعدد روابط بین‌الملل فدراسیون امکان ثبت‌نام یزدانی فراهم نشد. تمام هدف ما حضور یزدانی بود، اما برخی اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی مانع از این کار شد. / فارس

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی