امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۴۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، «هاشمیه متقیان» ملی‌پوش پارادوومیدانی در مسابقه‌های قهرمانی جهان در امارات، ضمن کسب مدال نقره، سهیمه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز گرفت.

به گزارش دریای ورزش“، در پنجمین روز از رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان که به میزبانی شهر دبی در کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود، «هاشمیه متقیان» در ماده پرتاب نیزه ضمن کسب نشان نقره، سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورد. متقیان به دلیل داشتن رنکینگ بالا بدون حضور در مرحله مقدماتی و به طور مستقیم در لیست فینال این رقابت‌ها قرار گرفت و با ثبت رکورد ۲۲٫۶۷ متر در مرحله فینال ماده پرتاب نیزه، کلاس F۵۶ در جایگاه دوم جهان قرار گرفت.

نفرات اول تا چهارم هر ماده موفق به کسب سهمیه پارالمپیک توکیو می‌شوند.

کاروان اعزامی ایران به مسابقات پارا دوومیدانی قهرمانی جهان در امارات در بخش معلولین تاکنون موفق به کسب یک مدال نقره توسط «مهران نکویی‌مجد» و ۲ مدال برنز از سوی «علیرضا مختاری» و «سجاد محمدیان» و ۳ سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شده است. همچنین در بخش نابینایان ایران ضمن کسب یک مدال طلا توسط «مهدی اولاد» ۲ سهمیه پارالمپیک را نیز کسب کرده است. دیگر سهمیه ایران را «نورمحمد آرخی» دونده نابینا ایران در پرتاب وزنه به دست آورد.

رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی معلولان جهان با حضور ۱۴۰۰ ورزشکار از ۱۲۲ کشور جهان به میزبانی کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود. این تورنمنت تا  ۲۴ آبان ماه ادامه خواهد داشت./ ایرنا

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی