امروز

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۱:۴۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، اصغر ثمربخش یکی از مهره های اثرگذار در کشتی مازندران و ایران، از ریاست هیئت کشتی مازندران کناره گیری کرد، هرچند در زمان ایشان اوج افتخارات کشتی مازندران را در عرصه های مختلف شاهد بودیم.

به گزارش دریای ورزش“ و به نقل از پیروزی ، فدراسیون کشتی با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران، عادل عالیشان را به عنوان سرپرست هیئت کشتی استان تا برگزاری انتخابات هیئت مربوطه معرفی کرد.

متاسفانه این روزها شایعات مهندسی شدن انتخابات به گوش می رسد.

به همین منظور گفت و گویی با عسگری محمدیان چهره نام آشنای کشتی و یکی از کاندیدای انتخاب رئیس هیئت استان داشتیم که با هم پی می گیریم.

آقای عسکری از اوضاع و احوال این روزهای کشتی مازندران چه خبر؟
ابتدا در این روزهای عرفانی به جامعه کشتی سلام و عرض ادب دارم، من به عنوان کسی که سال ها در خدمت کشتی بودم سعی می کنم که در حاشیه نباشم.
اما دو مطلب دارم یکی اینکه نباید سیاسیون وارد کشتی بشوند، نه تنها در کشتی، بلکه در کل ورزش، ورزش یک روح لطیفی دارد.
ما عقبه و پیشینه خوبی در کشتی داریم، کشتی را باید خود گوش شکسته ها اداره کنند و اجازه نخواهیم داد سیاسیون وارد کشتی مازندران شوند.
کشتی ما در دنیا دارد آقایی می‌کند، باید عزت و آبروی کشتی مازندران همیشه حفظ شود، کشتی یک روح لطیفی دارد که با آدم‌های سیاسی همخوانی ندارد.

مطلب دوم اینکه در انتخابات باید عدالت برقرار و رعایت شود و چیز دیگری نمی خواهیم.

نظرتان نسبت به تغییر و تحولات اخیر هیئت استان چیست؟
من سعی می کنم در این بازی‌ها دخالتی نداشته باشم اما متاسفانه آمدند دست به این کار زدند، کسانی که سال ها برای کشتی مازندران زحمت کشیده بودند و خاک تشک کشتی را خورده بودند برکنار کردند! شاید هم برای خودشان دلیل داشتند که این کار را کردند!! اما با این حرکتشان این شائبه را به وجود آوردند که شاید دارند برای انتخابات مهندسی می کنند.

آیا فرد خاصی مد نظرشان است؟
متاسفانه همین آقایان به من می‌گویند که، فدراسیون، شما را نمیخواهد بهتر است کنار بکشی!، چرا با این الفاظ با من صحبت می کنند آقای دبیر قهرمان المپیک بوده، ایشان همیشه به من محبت و لطف داشتند و مشکلی با هم نداریم، هم من به ایشان علاقه مندم هم ایشان به من علاقه مند است در مسابقات جهانی استانبول من مربی دبیر بودم در کشتی سختی‌های زیادی کشیدیم و تحمل کردیم، وزن های زیادی را کم کردیم و ما هم دیگر را خوب درک می کنیم، اما عده ای می گویند که آقای دبیر شما را قبول ندارد!
اولاً ما جامعه کشتی هیچ مشکلی با هم نداریم اگر هم یک درصد مشکلی باشد در خودمان حل می کنیم.
در ثانی به خارج از کشتی اصلاً ربطی ندارد و اجازه هم نخواهیم داد کسی دخالت کند، به قول ما مازندرانی ها اگر گوشت یکدیگر را بخوریم استخوان هم را دور نمی ریزیم.

چه انگیزه ای برای کاندیداشدن ریاست هیئت داشتید ؟
من فقط برای خدمت آمده ام، اما سیاسیون می‌خواهند از کشتی استان مازندران سوء استفاده کنند و پلکانی باشد برای تصمیماتی که در آینده دارند و این را همه می دانند و گرنه اگر شما می خواستید به کشتی کمک کنید، کمک بکنید به کسانی که عسگری محمدیان که برای اعتلای کشتی چون از خانواده کشتی است بهتر حرکت می کند حال در بحث مالی و حمایت های دیگر باشد، چرا خودتان می آیید پس هدف دارید.

چه برنامه ای برای اداره هیئت کشتی دارید؟
اگر واقعاً با همه این تجربیات و افتخارات، امروز در بحث انتخابات ورود پیدا کردم ، برنامه دارم، و با ارتباطاتی که با وزارت ورزش وجوانان، کمیته ملی المپیک، وزارت کشور و … دارم می توانم خدمت گذار خوبی برای کشتی باشم، خدا می‌داند آنچه که بر زبان آوردم حرف دل بوده است.

صحبت پایانی:
آقای دبیر از سرمایه‌های کشتی است، عاشقانه همدیگر را دوست داریم، پیروزی دبیر در کشتی پیروزی من و امثال من هست که جدا از کشتی نیستیم، ایشان هم همین نگاه را دارد آقایان: حیدری ، طلایی و همه قهرمانان جهان و المپیک همدیگر را دوست داریم و می خواهیم کشتی این مملکت موفق و سربلند باشد.
کشتی به من هویت داد و به من آموخت و آموزش داد که پیشکسوت را احترام بگذارم، من برای آمدنم و برای این که ثبت نام کنم از همه بزرگان کشتی رخصت گرفتم، از بزرگان کشتی مازندران گرفته تا آقایان: طلایی، حیدری، علیرضا رضایی و … و امیدوارم هرچه برای کشتی خیر است پیش بیاید.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی