امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۱۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،  خانه کشتی پهلوان حسن یزدانی در جویبار به بهره برداری رسید .

به گزارش پایگاه خبری دریای ورزش“،  با حضور علیخانی معاون استاندار، دکتر رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان، سردار برسلانی جانشین فرماندهی سپاه کربلا، دکتر مرادیان و دکتر علیپور نمایندگان مردم شهرستان در مجلس، عسکری محمدیان رئیس هیات کشتی مازندران، فرماندار، سرپرست ورزش و جوانان، قهرمانان، ورزشکاران و جمعی دیگر از مسئولان استان و شهرستان جویبار، خانه کشتی حسن یزدانی با سرمایه گذاری این پهلوان با اخلاق افتتاح شد.

پهلوان حسن یزدانی در این مراسم گفت : بعنوان عضو کوچکی از خانواده کشتی، دغدغه داشتم که این سالن ورزشی را برای جوانان استان راه اندازی کنم.

وی افزود؛ این زیرساخت فقط برای رشته کشتی نیست و اگر بتوانم رشته های دیگر ورزشی را هم راه اندازی خواهم کرد.

دارنده نشان طلای المپیک در ادامه تاکید کرد؛ هدفم از اینکار حمایت و تشویق استعدادهای ورزشی منطقه بود نه صرفا در حوزه ورزش، بلکه با اهداف فرهنگی و اجتماعی اقدام به احداث این سالن ورزشی کردم و دوست ندارم جوانان به راه‌های دیگر کشیده شوند و در کنار درس، ورزش را هم دنبال کنند.

دکتر علیخانی معاون عمرانی استاندار نیز در این مراسم، پهلوان حسن یزدانی را افتخار ملی نامید و گفت : این اقدام ارزشمند قدم موثری در رشد و توسعه ورزش استان بخصوص کشتی خواهد بود.

دکتر علیخانی افزود؛ برای رشد ورزش و مقابله با آسیب های اجتماعی باید از اینگونه اقدامات حمایت کنیم و برای تشویق دیگر ورزشکاران، مانع زدایی کنیم.

وی بیان داشت؛ رهبری می فرمایند، همه آحاد مردم باید ورزش را جدی بگیرند، جامعه ورزشکار جامعه ای با نشاط و زنده خواهد بود که جامعه ما امروز به این نشاط نیاز دارد.

معاون استاندار اظهار داشت؛ جوانان ما برای کسب موفقیت هیچ چیزی کم ندارند، چراکه استعداد و توانمندی را دارند و فقط لازم است که بستر و امکانات را مسئولان فراهم کنند.

علیخانی تصریح کرد؛ بنیاد استان مازندران ورزش و پهلوانی است و باید برای ابعاد فرهنگی برنامه ریزی کنیم. و حضور ورزشکار انقلابی و متعهد و آگاه می تواند نماینده و مظهر انقلاب اسلامی در میادین ورزشی باشد.

دکتر حسن رنگرز نیز با تقدیر از زحمات و تلاش های صورت گرفته برای حمایت و ساخت این مکان ورزشی گفت: گفتن از پهلوان حسن یزدانی کار آسانی نیست، بلکه باید کلماتی را پیدا کرد که کار بزرگ این پهلوان را نشان دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران افزود؛ پهلوان حسن یزدانی کسی است که ۷ نشان المپیک و جهان را کسب کرد و به موازات پهلوان تختی حرکت می کند.

مدیر کل ورزش و جوانان افزود؛ بعنوان نوکر و خادم ورزش از همه مسئولان که می توانند دغدغه های پهلوان یزدانی را مرتفع کنند درخواست
حمایت و پیگیری میکنم. چراکه هراندازه دغدغه های ذهنی این پهلوان کمتر باشد، موفقیت کشتی و ورزش کشور بیشتر خواهد بود.

وی گفت : پهلوان یزدانی برای افزایش سرانه ورزش، اشتغال و مقابله با آسیب های اجتماعی هزینه کرد.

دکتر مرادیان نماینده مردم شهرستان در مجلس هم گفت : این پهلوان وطن پرست پس از افتخارات بزرگ به زادگاه برگشت تا آنچه آموخت را در اختیار جوانان منطقه قرار دهد.

وی گفت :سرمایه گذاری در این منطقه سودآور نیست و کار پهلوان یزدانی برای احداث این ستودنی است.

این منطقه محلی برای بهره مندی جوانان و ورزشکاران هما استان خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد؛ برای موضوع اشتغال ورزشکاران مازندرانی در حال پیگیری هستیم.

دکتر علیپور نماینده مردم شهرستان در مجلس گفت : وظیفه ما حمایت از قهرمانان و ورزشکاران است و از امثال سلمان قادری و اسماعیل پور تشکر میکنیم که زحمت کشیدند تا ما امروز شاهد این افتخارات باشیم. آنها زیرساخت های کشتی را با همه کمبودها ساختند تا امروز جویبار پایتخت کشتی جهان باید.

علیپور تصریح کرد؛ بیش از ۳ هزار میلیارد بودجه برای ورزش کشور تصویب شد و صدا و سیما را مکلف کردیم حق پخش را به ورزش بپردازد. البته با این رقم ها نمی شود جزو کشورهای برتر در جهان شد و باید مجموعه ها ورزشی را در اختیار ورزشکاران قرار دهیم تا بهتر و سریعتر از دولت زیرساخت ها را گسترش دهند.

وی با اشاره به دغدغه های پدر پهلوان حسن یزدانی تاکید کرد؛ حتما دغدغه ها و مشکلات یزدانی را رفع میکنم و حسن یزدانی نباید دغدغه مندی داشته باشد. و کسی که می خواهد ورزش اول کشور یعنی کشتی را گسترش دهد باید حمایت شود.

 

 

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی