امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۰۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

در آستانه آغاز هفته مازندران کاروان شادی به همت شهرداری مرکز مازندران در ساری به حرکت درآمد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، جمعی از هنرمندان مازنی در آستانه آغاز هفته مازندران به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری با برپایی کاروان شادی آغاز این هفته را به شهروندان تبریک گفتند.

این شادی پیمایی که به همراه موسیقی مازندرانی و با ایجاد روحیه شورونشاط  از عمارت شهرداری ساری تا بوستان ولایت برگزار شد مورد استقبال شهروندان این شهر قرار گرفت.

 سرور بختی، رئیس موسسه فرهنگی اکو، جواد طالبی شهردار مرکز استان و اعضای شورای اسلامی شهر ساری و کاروان شادی هفته مازندران را همراهی کردند.

اجرای بازی های سنتی در بوستان ولایت توسط هنرمندان مازندرانی از دیگر برنامه های این آیین بوده است.

مازندران مهد آیین‌ها و فرهنگ‌ها است و نام‌گذاری روزی به نام مازندران، فرصتی برای بازخوانی برخی آیین‌های فراموش‌شده بومی و محلی است.

بر اساس بخشنامه سال ۱۳۸۸ سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر انتخاب روزی با عنوان روز مازندران، پژوهشگران و فعالان حوزه فرهنگ و تمدن استان با هم‌اندیشی و همفکری ۱۴ آبان را آغاز حکومت علویان نخستین حکومت شیعی به نام روز مازندران انتخاب کردند.

این روز بهانه‌ای برای شناخت بیشتر از زبان، آداب ‌و رسوم و گسترش گردشگری فرهنگی در استان زیبای مازندران بوده و فرصتی برای معرفی مشاهیر، فرهیختگان، نوابغ، شعرا، پهلوانان و چهره‌های برجسته تاریخی به مازندرانی‌ها و حتی جهانیان است.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی