امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۵۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، تکواندوکاران شایسته مازندران با کسب ۵ طلا، ۲ نقره و یک برنز در مسابقات قهرمانی آسیا با کار خود پایان دادند.

به گزارش دریای ورزش“،  مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۲ در ۳ بخش پومسه، پاراتکواندو و کیوروگی در شهر هوشمینه ویتنام از تاریخ ۳۱ شهریور تا ۵ مرداد ماه برگزار شد.

تیم ملی کشورمان در بخش های پاراتکواندو و کیوروگی نفراتی را به این رویداد اعزام کرد که از مازندران ۹ ورزشکار و ۲ مربی در ترکیب تیم و کادرفنی حضور داشتند و موفق به کسب ۹ مدال رنگارنگ ( ۵ طلا، ۲ نقره و یک برنز) شدند.

رزا ابراهیمی، محمدطاها حسن پور، ساسان درزی، امیرمحمدنصیر احمدی، یاسین ولی زاده، امیررضا قربانی، ابوالفضل عباسی، حنا زرین کمر و پونه جعفرصالحی در بخش ورزشکاران مطهره رضایی کلانتری و یوسفعلی حاجی پور در بخش مربیان به این رویداد اعزام شدند.

در پاراتکواندو رزا ابراهیمی تنها مدال مازندران را به رنگ نقره دریافت کرد.

در چهارمین دوره مسابقات نونهالان آسیا هر ۳ نماینده استان موفق به کسب خوش رنگترین مدال شدند، حنا زرین کمر، ساسان درزی و امیرمحمد نصیراحمدی توانستند بر سکوی قهرمانی ایستادند، این تازه شروعی برای نمایش بی نظیرشان بود تا زرین کمر و نصیراحمدی بتوانند با این درخشش عنوان فنی ترین بازیکن آسیا را کسب کنند.

در بخش نوجوانان زنگ اولین طلا کاروان مازندران را پونه جعفرصالحی به صدا در آورد، امیررضا قربانی به نایب قهرمانی رسید و یاسین ولی زاده به در جایگاه سوم آسیا قرار گرفت، در روز آخر مسابقات نوجوانان آسیا ابوالفضل عباسی قهرمان جهان که چندی پیش موفق به کسب مدال طلا شد طلای نوجوانان آسیا را به نام خود ثبت کرد تا سومین طلای ورزشی را برای ایران و مازندران به ارمغان بیاورد‌.

نقش مطهره رضایی کلانتری و یوسفعلی حاجی پور در حمایت و انگیزه بخشی به نونهالان و نوجوانان آسیا پوشیده نیست، ۲ مربی متعصب و باتجربه مازندرانی در کنار کادرفنی و اعضا تیم ملی برای فتح قله آسیا کوشیدند و تیم ملی ایران در هر دو بخش موفق به ایستادن بر سکوی قهرمانی شدند.

تکواندو در مازندران دیگر متعلق به شهر خاص نیست و قهرمان پروری همه گیر شده است، و از  نقطه نقطه مازندران استعدادی ناب در حال شکوفایی است، مدال های کسب شده از قهرمانی آسیا از شهرهای چالوس، بابل و بندپی، فریدونکنار و نوشهر است که قطعا تلاش مربیان زحمت کش هر شهر در نمایش تکواندوکاران در عرصه های مختلف موثر و تاثیرگذار بوده و مربیان اعزام شده به این رویداد از شهرهای ساری و بابل است.

 

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی