امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۱۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،  نخستین دوره رقابت‌های آزاد لیگ برتر دانشجویان در رشته فوتسال بانوان از روز پنجشنبه دهم شهریور به صورت متمرکز و دوره ای به میزبانی شهرستان بهشهربا قهرمانی دانشجویان محمودآباد به پایان رسید.

به گزارش دریای ورزش“،  لیگ برتر دانشجویان استان مازندران در رشته فوتسال بانوان در سالن دانشگاه پیام نور با قهرمانی دختران محمودآبادی به پایان رسید.

مهدی رضی رئیس فوتبال دانشگاهی استان مازندران در گفتگویی با خبرنگاران اظهار داشت: نخستین دوره رقابت‌های آزاد لیگ برتر دانشجویان در رشته فوتسال بانوان از روز پنجشنبه دهم شهریور به صورت متمرکز و دوره‌ای به میزبانی شهرستان بهشهر و در سالن دانشگاه پیام نور برگزار شد که در پایان این رقابت‌ها تیم دانشجویان خزر محمود آباد با کسب بیشترین امتیاز صدرنشین شدند و عنوان قهرمانی لیگ برتر دانشجویان مازندران (جام کاسپین ) را از آن خود کردند.

وی افزود: بعد از دانشجویان محمودآبادی دانشجویان هیأت ورزش‌های دانشگاهی آمل در رتبه دوم قرار گرفتند و دانشجویان ساروی در جایگاه سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر داشنحیوان مازندران (جام کاسپین) قرار گرفتند.

این مسئول از بهترین گلزن این رقابت‌ها گفت و بیان داشت: همچنین در پایان این رقابت‌ها هم شیوا آق آتابای با ۶ گل زده بعنوان خانم گل این رقابت‌ها معرفی شد.

وی بیان داشت: لیگ برتر فوتسال آغاز کننده و افتتاحیه لیگ‌های برتر ما بود و بزودی لیگ برتر فوتسال آقایان، لیگ برتر فوتبال آقایان و بانوان، لیگ برتر فوتبال ساحلی آقایان و بانوان در استان مازندران استارت خواهد خورد و دانشجویان علاقمند می‌توانند در این رقابت‌ها که ویژه دانشجویان است شرکت نمایند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسابقات آزاد لیگ برتر دانشجویان برای اولین در کشور اجرا شد که مازندران آغاز کننده این رقابت‌های جذاب ود و امیدواریم با حمایت فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی، برگزاری لیگ برتر در سطح کشور و با حضور دانشجویان کل کشور برگزار کنیم.

داریوش خواجوی دبیرکل فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی کشور هم با حضور در مراسم اختتامیه لیگ برتر دانشجویان استان مازندران، اظهار داشت: مازندران مهد استعداد به ویژه استعدادهای ورزشی است .

وی بیان داشت: کشتی کشور بدون ورزشکاران مازندران هیچ معنی‌ای ندارد و سایر ورزش‌هایی مثل والیبال و فوتبال از استعدادهای بینظیر مازندرانی دارد.

خواجوی افزود: چند ویژگی داریم که به جرأت می‌توانیم بگوییم هیچ فدراسیونی با حضور نخبگان و‌ تحصیل کرده‌ها نمی‌توانید در فدراسیون‌های دیگر پیدا کنید.

وی بیان داشت: صحنه ورزش پر از رفاقت است و دوستانی که از صنعت و سیاست به ورزش می‌آیند تمایلی به رفتن از ورزش ندارند و تا آخر عمر در ورزش هستند که این خصوصیت ویژه ورزش است.

خواجوی ادامه داد: این فدراسیون در تمام فدراسیون های ورزشی حق رای دارد که این نکته مهمی در این فدراسیون است.

این مسئول‌ از مهمترین هدف فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی گفت و بیان داشت: فدراسیون در کنار بخش همگانی، در بخش‌های قهرمانی کار می‌کند و هدفش برگزاری اردوهای تیم ملی است و شرکت در مسابقات مختلف است.
وی در خصوص علت عدم برگزاری مسابقات مختلف برون مرزی و مسابقات کشور، گفت: متاسفانه به دلیل کرونا، یکسال مسابقات عقب افتاده اما شما در مازندران تیم‌های خود را آماده کنید تا برای مسابقات آسیایی و برگزاری یونیورسیاد جهانی آماده باشید.

خواجوی از برگزاری دوره‌های آموزشی گفت و بیان کرد: تمام انجمن‌هایی که به برگزاری دوره آموزشی نیاز دارند در اسرع وقت نامه نگاری کنند تا دوره آموزشی را پیگیری کنیم. آموزش مهمترین برنامه در هیأت‌های دانشگاهی است.

وی در خصوص قابلیت استفاده مازندران از میزبانی‌ها گفت و بیان کرد: حاضریم میزبانی مسابقات و اردوهای تیم ملی را به مازندران بسپاریم و از ظرفیت این استان قهرمان پرور استفاده کنیم.

خواجوی ضمن تقدیر از راه اندازی لیگ برتر فوتبال دانشجویان در مازندران، گفت: تمام کارهایی که ما در فدراسیون انجام می‌دهیم تمام ارزشش در همین میدان‌های ورزشی نمایان میشود. ورزش قهرمانی می‌تواند بستر را برای پرورش استعدادها و انشالله از همین میادین ورزشی ما تیم‌های ملی خودمان را برای انتخابی و تشکیل اردوها آماده سازی و نهایتا اعزام به مسابقات داشته باشیم.

دبیرکل فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی کشور افزود: چون دانشجو عمده فعالیتش فعالیت ذهنی است نیازش سلامتی بدنی و سلامتی روانی بخصوص از طریق ورزش کردن است و با برگزاری این مسابقات و این رویدادها تا حدودی سلامتی را برای دانشجویان تأمین و تضمین میکنیم.

همچنین به منظور تکریم از خانواده معظم شهدا و اجرای طرح سپاس و گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای فوتبالیست، در مراسم اختتامیه لیگ برتر دانشجویان مازندران (جام کاسپین ) گرامیداشت شهدای مدافع حرم، از خانواده شهید یدالله دهبندی شهید فوتبالیست تقدیر شد.

داریوش خواجوی در دیدار با دختر شهید فوتبالیست، گفت: ما امنیت و آرامش کشور عزیزمان ایران را مدیون ایثار و و از خودگذشتگی شهداء هستیم لذا وظیفه داریم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

در این مراسم با اهداء هدیه فرهنگی از دختر این شهید بزرگوار تجلیل شد.

عکاس: آبتین علی نیا

 

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی