امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۱۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، سادات تبار : تیم ملی فوتسال متکی به خلاقیت فردی بازیکنان بود ؛  برای فصل جاری از لیگ برتر پیشنهاد داشتم اما همچنان تصمیمم برای ادامه بازی در لیگهای خارجی بوده

به گزارش دریای ورزش“، سید محسن سادات تبار فوتسالیست مازندرانی در گفتگوی اختصاصی با دریای ورزش درخصوص نائب قهرمانی تیم‌ملی فوتسال در جام ملت های آسیا اظهار داشت  :

در ابتدا خسته نباشيد به بازیکنان و کادر فنی قطعا هر لیستی بسته به سلیقه مربی میتونه متفاوت باشه و در این لیست هم بنظرم حضور اصغر حسن زاده میتونست بسیار به نظم تیمی و تاکتیکی تیم ما و بازیکنهای جوان و کم تجربه ما کمک کنه.

در مورد مسابقات هم بایستی بگم فقط به خلاقیت فردی بازیکنانمون متکی بودیم و عملا تنوع تاکتیکی رو ندیدیم و قطعا با این روند در مسابقات جام جهانی موفق نخواهیم بود، چرا که قطعا دفاع تیمی تیمهای برتر دنیا اجازه دریبلهای متعدد رو به بازیکنهامون نمیده .

برای اولین بار و در فینال در این جام، عقب افتادیم و عملا برنامه ای برای باز کردن دفاع ژاپن نداشتیم و در پاورپلی هم برنامه جذابی نداشتیم ، گلهای ساده ای دریافت کردیم که نشان از تجربه کم بازیکنان داشت.

در مورد گل سوم هم که خیلی ها سعید احمدعباسی رو سیبل کردن هم بایستی بگم کاملا این صحبت نادرسته، چرا که در اون لحظه دو بازیکن دیگه هم زمان جابجایی نادرستی داشتن و سعید هم طبق شرایط پاسی رو داد که هر بازیکنی تو اون فضا پاس به عقب گیر میده اما عقب گیر تیم خیلی کم تجربگی کرد و پشت مدافع ژاپن بود.

در مجموع امیدوارم، شاهد بازی تاکتیکی و بروزتری از تیم ملی باشیم چرا که بازیکنهای خوب و بازی فهمی داریم ، امیدوارم از علم آنالیز که تفاوت بزرگ ما و ژاپن در این مسابقه بود هم استفاده کنیم و فقط روی خلاقیت بازیکن برنامه نچینیم .

سادات تبار در در مورد تغییر نسل و جوانگرایی در تیم ملی گفت :  عقیده ام این است که جوانگرایی با برنامه و هدفمند برای تیم ما ضروری است، اما این نوع جوانگرایی که بنظرم بد برنامه ریزی شده بود رو نپسندیدم.

به عنوان مثال در مقدماتی جام ملت های آسیا هم دیدیم که در پست عقب گیر همچنان نیازمند حضور یک بازیکن باهوش و تاکتیکی برای تغییر دادن،کنترل و خاموش کردن ضرب آهنگ بازی هستیم و این نقیصه با حضور بازیکنی چون اصغر حسن زاده رفع میشد.

وی در مورد شرایط فصل قبل خود در لیگ قرقیزستان بیان داشت :

فصل گذشته علاوه بر دو پیشنهاد از لیگ برتر خودمون،سه پیشنهاد از صربستان، عراق و قرقیزستان داشتیم که صربستان رو بخاطر عدم هماهنگی در صدور دعوتنامه از دست دادم، عراق رو بخاطر همراه نداشتن همسرم نپذیرفتم و در نهایت قرقیزستان رو انتخاب کردم چرا که تیم صدرنشین لیگ بود و شانس اول حضور در جام باشگاههای آسیا، اما همانطور که مستحضر هستید، مسابقات جام باشگاههای آسیا در فاصله دو ماه مانده به مسابقات لغو شد و این اتفاق باعث سرخوردگی مسئولان و بازیکنان تیم ما هم شد.

ماحصل حضورم در لیگ قرقیزستان دو نائب قهرمانی در لیگ و حذفی بود.

سادات تبار در مورد تفاوت سطح لیگ قزاقستان با لیگ ایران عنوان کرد :

بدون شک، لیگ ایران بالاترین سطح رو در آسیا دارد  ، اما طبق تجربه ۶-۷ ساله حضورم در خارج از ایران بایستی بگم، هر لیگی شرایط متفاوتی برای خارجی ها داره و قرقیزستان هم از این قصه مستثنی نبود .

بازیکنهای بشدت فیزیکی و جنگنده در این کشور حضور دارند، در کنار اون سطح داوری ضعیف و مغرضانه نسبت به خارجی ها باعث میشه برخوردها شدیدتر، خطاهای کمتر و مصدومیت های بیشتری رو شاهد باشیم و‌ از اونجایی که سبک بازی من روی دریبلینگ و تحرک بنا شده تو هر مسابقه خطاهای زیادی روی من انجام میشد و اگر شرایط فیزیکی و‌ تمرینات منظم بدنسازی رو رعایت نمی کردم قطعا دچار مصدومیت های شدیدی میشدم .

وی  در خصوص برنامه ها و آینده خود گفت : برای فصل جاری از لیگ برتر پیشنهاد داشتم اما همچنان تصمیمم برای ادامه بازی در لیگهای خارجی بوده و در ۲ ماه اخیر هم با چند پیشنهاد از از لیگهای خارجی روبرو شدم که هر کدوم بخاطر عدم صدور ویزا یا مبلغ عجیب و غریب پول بلیط و یا شرایط قرنطینه منتفی شد.

در حال حاضر تمرینات فشرده و منظمی دارم و اتفاق و خبرهای خوبی بزودی در راه است .

گفتگو : سید علیرضا ودودیان

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی