امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۷:۴۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، کیانوش رستمی دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو ، در مسابقات جهانی سال ۲۰۲۲ کلمبیا با مهار ۱۷۴ کیلوگرم به مدال نقره یکضرب مسابقات دسته ۸۹ کیلوگرم رسید.

به گزارش دریای ورزش“، پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهان از ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد به وقت ایران با رقابت‌های دسته ۸۹ کیلوگرم مردان پیگیری شد. کیانوش رستمی دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن و طلای ۲۰۱۶ ریو نماینده ایران در این دسته بود.

رستمی که با رکورد ورودی ۳۹۰ کیلوگرم به مسابقات جهانی اعزام شده بود رقابت سختی با کیدومار والینیلا از ونزوئلا، کارلوس ناسار از بلغارستان، تیان تائو از چین و رودالیگاس از کلمبیا داشت و در نهایت با مهار مجموع ۳۸۰ کیلوگرم به عنوان چهارم رسید.

رستمی مدال نقره یکضرب دسته ۸۹ کیلوگرم را از آن خود کرد.

تیان تایو رقیب سنتی رستمی از دور مسابقات انصراف داد.

عملکرد رستمی در یکضرب

کیانوش رستمی در حرکت یکضرب دسته ۸۹ کیلوگرم ابتدا وزنه ۱۷۰ کیلوگرمی را مهار کرد اما در ادامه نتوانست بر وزنه ۱۷۴ کیلوگرمی غلبه کند. ملی‌پوش کرمانشاهی وزنه‌برداری با مهار این وزنه در حرکت سوم، مدال نقره این حرکت در دسته ۸۹ کیلوگرم را از آن خود کرد.

کارلوس ناسار رقیب جدی رستمی در این دسته نتوانست در حرکت یکضرب وزنه‌ای به نام خود ثبت کند. والینیلا از ونزویلا با مهار وزنه ۱۷۵ کیلوگرم به مدال طلا رسید و رودالگاس کلمبیایی نیز با ۱۷۰ کیلوگرم مدال برنز گرفت.

عملکرد رستمی در حرکت دوضرب

وی در نخستین حرکت دوضرب موفق به مهار وزنه ۲۰۶ کیلوگرمی شد. کادر فنی برای حرکت دوم رستمی درخواست وزنه ۲۱۲ کیلوگرمی دادند که رستمی در مهار آن ناموفق بود.

قهرمان اسبق جهان در آخرین حرکت دوضرب نیز نتوانست وزنه ۲۱۲ کیلوگرمی را مهار کند و با ۲۰۶ کیلوگرم در حرکت دوضرب به کار خود پایان داد.

رستمی در صورت مهار این وزنه می توانست در مجموع به عنوان قهرمانی جهان در این دسته برسد. رستمی در مجموع ۳۸۰ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد و به عنوان چهارم مجموع دسته ۸۹ کیلوگرم رسید.

کارلوس ناسار بلغاری با مهار وزنه ۲۲۰ ضمن شکست رکورد دوضرب دسته ۸۹ کیلوگرم مدال طلا کسب کرد.

لیو چینی با ۲۱۵ کیلوگرم به مدال نقره رسید و والینیا از ونزویلا با ۲۱۱ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

آخرین مدال طلای کیانوش رستمی در مسابقات قهرمانی جهان به مسابقات قهرمانی سال ۲۰۱۴ جهان در آلماتی قزاقستان برخواهد گشت.

وی در سال ۲۰۱۱ نیز در مسابقات جهانی پاریس موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود.رستمی این ۲ مدال را در دسته وزنی ۸۵ کیلوگرم کسب کرد.

والینیا از ونزویلا با ثبت رکورد مجموع ۳۸۵ کیلوگرم به مدال طلای مجموع دسته ۸۹ کیلوگرم رسید.

پیش از کیانوش رستمی حافظ قشقایی در دسته ۶۷ کیلوگرم به عنوان شانزدهم رسید و میرمصطفی جوادی در دسته ۸۱ کیلوگرم اوت کرد.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی