امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۵۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،   تیم والیبال نوجوانان ایران با کسب عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳، برای سومین بار به مدال نقره این رقابت‌ها دست یافت.

 

به گزارش دریای ورزش“،  هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر ۱۹ سال جهان که از روز چهارشنبه ۱۱ مرداد در سن خوآن آرژانتین آغاز شده بود، بامداد امروز (شنبه ۲۱ مرداد) با قهرمانی فرانسه به پایان رسید.

تیم والیبال نوجوانان ایران که تا دیدار نهایی، هفت برد متوالی در این رقابت‌ها به دست آورده بود، از ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد به وقت تهران به مصاف فرانسه رفت و به‌رغم تلاش بازیکنان مغلوب این تیم شد تا شاگردان وکیلی به عنوان نایب قهرمانی جهان اکتفا کنند.

ملی‌پوشان نوجوان ایران در این مسابقه سه بر یک نتیجه را به حریف واگذار کردند تا برای سومین بار عنوان نایب قهرمانی را به دست آورند.

شاگردان محمد وکیلی در ست دوم این دیدار ۲۵ بر ۱۶ به پیروزی رسیدند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۱ نتیجه را واگذار کرد تا خروس‌های اروپا به نخستین مدال طلای خود در این رقابت‌ها دست یابند.

محمدرضا آل جلیل، عمران کوک جیلی، مرتضی نریمانی، ماهان برزکار، طاها بهبودنیا، آرمین قلیچ نیازی و مرتضی طباطبایی(لیبرو) ترکیب آغاز کننده این مسابقه بودند.

والتر هوگو ورا مچان از پرو و سباستین ماتیاس از آرژانتین داوران اول و دوم دیدار ایران و فرانسه بودند.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که برای چهاردهمین بار در این مسابقات شرکت کرده است، در مرحله مقدماتی موفق به شکست کره‌جنوبی، پورتوریکو و کلمبیا شد و با شکست فنی تیم نیجریه با چهار برد و ۱۲ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه سوم راهی مرحله حذفی شد.

ملی‌پوشان نوجوان ایران در مرحله یک هشتم نهایی صربستان را از پیش رو برداشتند و با شکست بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی حریف کره جنوبی‌ در مرحله نیمه‌نهایی و با شکست مجدد این تیم فینالیست شدند.

والیبال رده‌های سنی ایران در سال ۲۰۲۳ بهار پرجامی را پشت سر می‌گذارد و با نایب قهرمانی نوجوانان در آرژانتین، تعداد جام‌ها و مدال‌های ارزشمند در این سال به پنج عدد رسید. قهرمانی لیگ ملت‌های آسیای مرکزی در قرقیزستان، قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیای مرکزی در ازبکستان، قهرمانی جوانان زیر ۲۱ سال جهان در بحرین، قهرمانی زیر ۱۶ سال پسر آسیا در تاشکند و نایب قهرمانی نوجوانان زیر ۱۹ سال پسر جهان در آرژانتین از جمله افتخارات والیبال ایران در سال ۲۰۲۳ است.

در دیدار رده‌بندی قهرمانی نوجوانان جهان نیز تیم‌های کره جنوبی و آمریکا به مصاف یکدیگر رفتند و نماینده آسیا با پیروزی سه بر یک به مدال برنز و مقام سومی دست یافت.

آمریکایی‌ها در ست سوم این مسابقه ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسیدند اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۳ مغلوب کره‌جنوبی شدند تا به جایگاه چهارمی مسابقات اکتفا کنند.

نایب قهرمانی تیم  نوجوانان ایران هشتمین سکوی این رده سنی را نیز به همراه داشت که هت‌تریک مدال نقره هم محسوب می‌شود. پیش از این ایران دو نایب قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۹ به دست آورده بود.

قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ و کسب مدال برنز و مقام سومی در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۱ از دیگر افتخارات والیبال نوجوانان ایران در این رقابت‌هاست.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی