امروز

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۵۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،  اتحادیه جهانی به شکست اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا مقابل امیرعلی آذرپیرا واکنش نشان داد.

 

به گزارش دریای ورزش“،   امیرعلی آذرپیرا نماینده کشتی آزاد در وزن ۹۷ کیلوگرم در رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام اوپن زاگرب و نخستین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۴ موفق به شکست کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه ۶ بر ۳ شد و مدال طلای این مسابقات را از آن خود کرد.

اتحادیه جهانی پس از پایان این مسابقات در واکنش به پیروزی آذرپیرا نوشت: آذرپیرا پس از المپیک توکیو آماده بود تا در وزن ۹۷ کیلوگرم برای ایران کشتی بگیرد. او در ۱۹ سالگی قهرمان مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال شد. همچنین در سال ۲۰۲۲ عنوان قهرمانی را تکرار کرد. او پس از گذراندن یک سال تلاش در وزن ۹۲ کیلوگرم با تصمیم مدیران ورزش ایران، در وزن ۹۷ کیلوگرم در بهترین حالت خود قرار گرفت. او روز پنجشنبه در ایران گلیج و محمدیان را شکست داد و با پیروزی مقابل کایل اسنایدر (آمریکا) در مسابقات آزاد زاگرب، دنیای کشتی را شوکه کرد و مدال طلا را از آن خود کرد.

اسنایدر که به ویژه پس از پیروزی آسان ۴-۰ مقابل کامران قاسم پور در نیمه نهایی، مدعی کسب مدال طلا بود، در فینال با نتیجه ۶ بر ۳ متحمل شکست شد.

خاطرات فینال سال گذشته اوپن زاگرب برای آذرپیرا تکرار شد؛ زیرا او در آن مسابقه با نتیجه ۳ بر صفر مقابل اسنایدر شکست خورد و به مدال نقره رسید. اما امسال آذرپیرا با حملات پی در پی خود در فینال با نتیجه ۶ بر ۳ پیروز میدان شد.

در سال ۲۰۲۳ امیرعلی آذرپیرا پس از مصدومیت قاسم پور برای مسابقات جهانی در وزن ۹۲ کیلوگرم آماده شد و به همین خاطر تا حدودی اعتماد به نفس خود را از دست داد. او پس از باخت مقابل زاهد والنسیا (ایالات متحده آمریکا) در مسابقات سری رنکینگ در بوداپست چهارم شد و در مسابقات جهانی هشتم شد. اما در سال ۲۰۲۳، ملی پوشان ایران را شکست داد تا جایگاه خود را برای زاگرب به دست بیاورد و با پیروزی مقابل اسنایدر، در ماه آوریل راهی مسابقات انتخابی المپیک آسیایی در بیشکک خواهد شد.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی