امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۰۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،    تیم‌ ملی فوتبال ایران با حساب دو بر یک از سد امارات گذشت تا با کسب سومین بُرد متوالی راهی مرحله یک‌هشتم جام ملت‌های آسیا شده و حریف سوریه شود.

 

به گزارش دریای ورزش“،    تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به مصاف امارات رفت و در پایان دیداری مهیج به پیروزی دو بر یک رسید.

این دیدار از گروه سوم در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی شهر دوحه قطر و با قضاوت تانتاشف ایلگیز ازبکستانی برگزار شد. طبق اعلام مسولان برگزاری، ۳۴ هزار و ۲۵۹ نفر این بازی را از نزدیک تماشا کردند.

 

تیم ایران که با چند تغییر نسبت به بازی قبل وارد زمین شده بود، بازی را تهاجمی آغاز کرد و در تلاش برای رسیدن به گل زودهنگام بود. اماراتی‌ها نیز با اتخاذ روش تدافعی، به دنبال آرام کردن بازی و استفاده از ضد حملات بودند.

در دقیقه ۱۸، فرصت خوبی برای گلزنی ایران به دست آمد که ضربه سر سردار آزمون از بالای دروازه امارات به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۳، پاس مناسب مهدی قایدی به مهدی طارمی رسیدکه ضربه این مهاجم، با بدشناسی تبدیل به گل نشد.

 

حملات ایران در دقیقه ۲۶ نتیجه داد و پاس سردار آزمون به طارمی رسید و او با ضربه‌ای فنی، گل نخست بازی را برای ایران به ارمغان آورد.

پس از این گل، بازیکنان امارات برای جبران نتیجه، روش بازی خود را تغییر داده و حملاتی را طراحی کردند.

در دقیقه ۳۲ ارسال احسان حاج‌صفی را علی قلی‌زاده با ضربه سر تبدیل به گل کرد اما این گل با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی، مردود اعلام شد.

در دقیقه چهلم، صادق محرمی مدافع جناح راست ایران به دلیل خطای واضح روی بازیکن حریف، نخستین اخطاری بازی لقب گرفت. این بازیکن دو دقیقه پس از آن به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه زانو، تعویض شد و جای خود را به رامین رضائیان داد.

 

در نهایت نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان امیر قلعه‌نویی همراه شد.

نیمه دوم هم با حملات ایران آغاز شد و در دقیقه ۵۰ ضربه آزمون با اختلاف اندکی از دروازه حریف راهی اوت شد.

در دقیقه ۵۷ نخستین فرصت امارات به دست آمد که ضربه عبدالله رمضان به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۳، کنعانی‌زادگان در هنگام دفع توپ با بازیکن امارات برخورد کرد و داور ازبکستانی پس از استفاده از VAR نقطه پنالتی را نشان داد. یحیی الغصانی پشت توپ ایستاد که ضربه پنالتی او را علیرضا بیرانوند به زیبایی مهار کرد.

دو دقیقه پس از آن، همکاری دوباره زوج خط حمله آتشین ایران موجب شد تا طارمی به زیبایی هرچه‌ تمام‌تر دومین گل خود و ایران را ثبت کند.

 

در دقیقه ۶۷، آتش‌بازی ایران ادامه یافت و سردار آزمون هم گلزنی کرد اما بازهم به دلیل آفساید، این گل مردود اعلام شد.

در دقیقه ۸۱، حملات ادامه‌دار ایران موجب شد تا محمد محبی در یک رفت و برگشت، گل سوم تیم کشورمان را به ارمغان آورد که بازهم داور با بازبینی فیلم گل ایران را برای سومین مرتبه رد کرد.

در دومین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده، تعلل مدافعان ایران موجب شده تا یحیی الغصانی با حرکتی تماشایی و ضربه‌ای مهار نشدنی، یکی از گل‌های امارات را جبران کند.

در نهایت این دیدار با برتری دو بر یک ایران به پایان رسید تا تیم کشورمان با ۹ امتیاز و قدرتمندانه راهی مرحله حذفی شود. ایران در دو دیدار قبلی، برابر فلسطین و هنگ‌کنگ به برتری رسیده بود.

امارات نیز با این حساب، چهار امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به فلسطین به‌عنوان تیم دوم، صعود کرد.

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی(رامین رضائیان)، سامان قدوس(امید ابراهیمی)، سعید عزت‌اللهی، مهدی قایدی(محمد محبی)، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده(علیرضا جهانبخش) و سردار آزمون(رضا اسدی)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب امارات

خالد عیسی، زاید سلطان، مجید رشید، تهنون ال‌زابی(کایو)، علی صالح، عبدالله رمضان، خالد ابراهیم(عبدالله ادریس)، یحیی الغصانی، عبدالله سهیل و بادر ناصر

سرمربی: پائولو بنتو

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی