امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۴۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

کاپیتان تیم پارس جنوبی جم گلزن ترین هافبک تاریخ لیگ برتر است.

به گزارش “دریای ورزش“، محمد نوری کاپیتان سابق پرسپولیس و کنونی پارس جنوبی جم با گلی که در بازی هفته سیزدهم مقابل ذوب آهن از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، جمع گل های زده اش در تمام ادوار حضورش در لیگ برتر را به عدد ۵۷ رساند و عنوان گلزن ترین هافبک تاریخ لیگ را از آن خود کرد.
نوری که از صباباتری به فوتبال ایران معرفی شد، در دوران حضورش در این تیم ۱۷ بار پایش به گلزنی باز شد. او سپس به سپاهان رفت و ۶ گل با پیراهن این تیم به ثمر رساند و بعد از آن به پرسپولیس پیوست. حضور چند ساله نوری در پرسپولیس که بعدها او را به کاپیتان این تیم هم تبدیل کرد، ۲۷ گل برایش به ارمغان آورد که بیشترین تعداد گل زده توسط او با پیراهن یک تیم لیگ برتری بود.
نوری در تراکتورسازی نیز یکبار پایش به گلزنی باز شد و از ابتدای نیم فصل دوم سال گذشته پیراهن پارس جنوبی جم را برتن کرد. او تاکنون برای پارس جم هم ۶ گل به ثمر رسانده تا جمع گل های زده اش در ۵ تیم مذکور به عدد ۵۷ برسد.
نوری با این تعداد گل زده بهترین هافبک گلزن تاریخ لیگ برتر فوتبال محسوب می شود. در جدول بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر ۱۶ بازیکن بالاتر از کاپیتان پارس جنوبی هستند که همه آنها در پست مهاجم توپ می زدند؛ رضا عنایتی، آرش برهانی، فرهاد مجیدی، مهدی رجب زاده، فریدون فضلی، لوسیانو ادینیو، جلال رافخایی، کریم انصاری فرد، محمدرضا خلعتبری، محمد غلامی، عماد رضا، مهدی سیدصالحی، سیاوش اکبرپور، محمد قاضی، میلاد میداوودی و لوسیانو پریرا ۱۶ بازیکنی هستند که به ترتیب بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر هستند و بعد از آنها محمد نوری قرار گرفته که در پست هافبک توپ می زند.
نوری ۳۵ ساله این روزها از شرایط بدنی خوبی برخوردار است و در ترکیب پارس جنوبی جم مهره ای تاثیرگذار به شمار می رود. او با توجه به اینکه هنوز بازی می کند شانس خوبی دارد تا تعداد گل های زده اش را افزایش بدهد و فاصله اش را با نفرات پایینی خود اضافه کند.
گفتنی است؛ بعد از نوری در جدول هافبک های گلزن لیگ برتر داوود حقی بازیکن سابق استقلال اهواز و راه آهن با ۵۰ گل زده در رده دوم قرار دارد و امید ابراهیمی با ۴۴ گل زده رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

منبع : ورزش۳

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی