امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۴۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، جواد نکونام با خداحافظی دوباره از نیمکت سرمربیگری نساجی و هواداران این تیم، یک بار دیگر آتش زیر خاکستر حاشیه ها در اردوی نساجی چی ها را شعله ور کرد.

به گزارش دریای ورزش“، سرمربی محبوب هواداران نساجی که این تیم را فصل گذشته به عنوان دومین تیم لیگ آزادگان به آرزوی ۲۴ ساله اشان رساند، پس از یک خداحافظی ۱۰ روزه و حواشی طولانی در پیوستن به پیکان و بازگشت به نساجی، فقط ۲ روز در این تیم ماند و بار دیگر از نساجی خداحافظی کرد.
نکونام که پس از لغو قراردادش با پیکان به خاطر مخالفت مدیرعامل ایران خودرو بدون تیم مانده بود، به عنوان بهترین گزینه مد نظر مالک باشگاه و کادر مدیریتی مورد توجه قرار گرفت تا هواداران این تیم پرطرفدار از بازگشت سرمربی تقریبا موفق نساجی در نیم فصل نخست لیگ برتر خوشحال شوند.
صنیعی فر اعلام کرده بود که با نکونام به توافق هایی رسیده که سبب شده او باز هم به نساجی برگردد، اما نکونام در کمتر از ۳۶ ساعت تصمیمی گرفت که این بار قابل پیش بینی نبود و شوک بزرگی به هواداران تنها نماینده مازندران در لیگ برتر کشور وارد کرد.
قرار بود که با روی کار آمدن مجدد نکونام در نساجی، جذب بازیکن برای تقویت این تیم در نیم فصل دوم آغاز شود، اما با تصمیم نکونام به جدایی همیشگی از نساجی، این اتفاق فعلا نخواهد افتاد و تمرینات نساجی باید باز هم بدون سرمربی برگزار شود.
نکونام که ۵ دی دلیل جدایی خود از نساجی را وجود برخی حاشیه ها عنوان کرده بود، این بار صراحتاً اعلام کرد که نساجی را به خاطر دست های پشت پرده ای که برای این تیم در خارج از باشگاه تصمیم گیری می کنند، رها می کند و برای همیشه از نساجی جدا می شود.
سرمربی پیشین نساجی در گفت و گوی پس از قطعی شدن جدایی مجددش از نساجی که در رسانه ها منتشر شده، هم به شرایط و فرآیند به توافق رسیدن خود با مالک باشگاه اشاره کرد و هم نکاتی را به زبان آورد که سبب شد او در کمتر از ۳۶ ساعت تصمیم به جدایی دوباره از نساجی بگیرد.
نکونام عنوان کرد که شرایط عنوان شده توسط او صرفا به سود نساجی و منافع این باشگاه بود و با منافع اشخاصی که بیرون از باشگاه سودهای شخصی خود را دنبال می کنند مغایرت داشت.
او برای بازگشت خود به نساجی ۵ اولویت و شرط در نظر گرفته بود،شامل: شفاف سازی اتفاقات غیرفوتبالی رخ داده در دو هفته اخیر و برخی سیاسی کاری ها، پرداخت مطالبات بازیکنان ناراضی که در تمرینات تیم حاضر نمی شدند، جذب بازیکنان مورد نیاز بر اساس فهرستی که سرمربی برای تقویت تیم در نیم فصل ارائه می دهد، جذب دست کم یک بازیکن خارجی مانند گولیسیانی و دفاع از منافع باشگاه نساجی در مقابل اشخاصی که مایل به دخالت در امور این تیم هستند.
نکونام می گویند در دو روزی که او به باشگاه نساجی بازگشت، دستکم دو مورد از این توافق ها زیر پا گذاشته شد و همین موضوع تصمیمش برای خداحافظی همیشگی از نساجی و قائمشهری ها را قطعی کرد.
هر چند که فوتبالی ها و کارشناسان این عرصه معتقدند نکونام بهترین گزینه برای نساجی نیم فصل دوم و نساجی بهترین گزینه برای سرمربیگری نکونام در فوتبال ایران است، اما تصمیم نکونام نشان می دهد که او موضوعی مهم تر از این بهترین گزینه بودن را در اولویت خود قرار داده است.
کاپیتان سال های نه چندان دور تیم ملی ایران در نخستین تجربه سرمربیگری لیگ برتری خود نتایج چندان بدی هم کسب نکرد و اگر فقط ۳ امتیاز از دست کم ۹ امتیازی که با اشتباه داوران از تیمش کسر شد را در جدول امتیازات تیم خود داشت، نساجی در پایان نیم فصل رتبه ششم جدول را به جای رتبه دهم در اختیار داشت که برای یک تیم شهرستانی تازه وارد به لیگ برتر نتیجه مناسبی است. این سرمربی در بدبینانه ترین حالت اگر چند بازیکن مناسب برای نساجی جذب می شد می توانست نساجی را با کسب امتیازات لازم در میانه های جدول به پایان فصل برساند و امتیاز حضور نساجی در لیگ برتر را حفظ کند. همین نتیجه برای آغاز سرمربیگری نکونام در لیگ برتر نتیجه تقریبا مناسبی بود، اما نکونام ترجیح داد که از نساجی کوچ کند، حتی اگر به قیمت تیم نداشتن خودش در نیم فصل دوم به خاطر پایان نیافتن قراردادش با نساجی تمام شود.
نکونام در ۵ شرطی که برای بازگشت به نساجی مطرح کرده بود، ۲ بار به افراد پشت پرده و بیرون از باشگاه اشاره کرد و اگر نگوییم قطعا، به احتمال بسیار زیاد این همان موضوعی است که سبب شد نکونام رفتن را به ماندن در نساجی ترجیح بدهد.
پشت پرده های تیم فوتبال نساجی مانند پشت پرده های کارخانجات نساجی سال هاست که در حال ضربه زدن به این تیم ریشه دار شهرستانی است.؛ سایه هایی که در هر فصل به شکلی گریبان نساجی را می گیرند و مشخص هم نیست که چرا امکان جدا کردن شان از باشگاه نیست.
نکونام نخستین مربی شاکی از سایه نشین های نساجی نیست و با این وضعیت احتمالا آخرین هم نخواهد بود. استعفاهای متعدد در نساجی طی فصل های اخیر، برکناری های عجیب و غریب سرمربیان موفق مانند ‘ یحیی گل محمدی ‘ و ‘ محمود فکری ‘ و ‘ مهدی پاشازاده ‘ و برخی اتفاقات مشکوک در نساجی مانند به پرواز نرسیدن تیم در هفته چهاردهم لیگ آزادگان سال ۱۳۹۱ برای رسیدن به بازی با ابومسلم در مشهد از ذهن هواداران این تیم پاک نمی شود.
اینگونه مسائل که هر سال به شکلی نفس نساجی را می گیرند، اجازه درخشش به این تیم را نمی دهند. این اتفاقات و در نهایت اظهارات نکونام، تصویر و احتمال وجود سایه های سنگین غیرفوتبالی روی سر نساجی را در ذهن هواداران این تیم پررنگ تر می کند. در چنین شرایطی فقط یک تصمیم می تواند وضعیت نساجی را بهتر کند و آن هم شفاف سازی است. در غیر این صورت، این روال در سال های آتی نیز برای نساجی ادامه خواهد داشت. / ایرنا

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی