امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۴۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، تیم ملی فوتبال ایران که به عنوان صدرنشین گروه چهارم هفدهمین دوره رقابتهای جام ملت‌های آسیا به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته بود، با پیروزی برابر عمان راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

 به گزارش دریای ورزش“،  علیرضا جهانبخش در دقیقه ۳۱ بازی نخستین گل این دیدار را به ثمر نشاند و در دقیقه ۳۹ مهدی طارمی با خطای مدافعان حریف متوقف شد تا داور، نقظه پنالتی را به سود ایران نشان دهد و «اشکان دژاگه» کاپیتان تیم کشورمان این ضربه را به گل دوم تبدیل کرد.
شاگردان کارلوس کی روش با برد در مقابل عمان به یک چهارم نهایی راه یافتند و توانستند یک گام به شکستن طلسم بیش از چهل ساله ناکامی در کسب مقام قهرمانی جام آسیا نزدیک تر شوند.
آخرین حضور تیم ملی کشورمان در جام آسیایی با ضربه کاشته دقیق و تماشایی علی پروین در دقیقه ۷۱ مسابقه نهایی با کویت در سال ۱۹۷۶ انجام شد و این سومین قهرمانی متوالی ملی پوشان ایرانی در جام ملت‌های آسیا بود که دیگر هرگز تکرار نشد.
ملی پوشان کشورمان این بار بسیار امیدوارتر نسبت به گذشته برای کسب قهرمانی پا به این رقابت ها گذاشته اند و تیم ملی پس از سالها هدایت و مربی گری توسط کی روش به هماهنگی تاکتیکی قابل توجهی دست یافته و شناخت متقابل کادر فنی و بازیکنان از یکدیگر، یکی از مهمترین برگ های برنده تیم ایران در این رقابت ها محسوب می شود.
کارلوس کی روش پس از پیروزی مقابل عمان و صعود به مرحله یک چهارم نهایی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا اظهار کرد: همانطور که بارها به بازیکنانم اعلام کردم ما برای مردم ایران بازی می کنیم و به دنبال خوشحالی آنها هستیم.
کی روش افزود: امروز از عملکرد خوب عمان تعجب نکردم؛ همانطور که از صعود ویتنام به مرحله یک چهارم نهایی متعحب نشدم. بازیکنانم باید بدانند در مراحل بعد بسیار باید هوشمندانه عمل کنند و بازی به بازی پیش برویم.
وی خاطرنشان کرد: بازیکنانم پس از جام جهانی برزیل و روسیه توانستند تصویر خوبی از ایران نشان دهند و مهم ترین هدف من کسب اعتبار برای فوتبال ایران است.
کی روش در خصوص دیدار مقابل چین در مرحله یک چهارم نهایی که روز پنجشنبه هفته جاری انجام می شود، تصریح کرد: مقابل چین بازی آسانی نداریم اما هدف ما رسیدن به مراحل بالاتر است. چین با حضور مارچلو لیپی پیشرفت زیادی در فوتبال کرده و مقابل آنها کار آسانی در پیش نداریم.
کی روش با قدردانی از هواداران تیم ملی ایران در امارات، گفت: حضور آنها برای ما بسیار اهمیت دارد و بسیار خوشحالم که در امارات هم ما را تنها نگذاشتند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: هوادارانی که به ورزشگاه آمدند کاری کردند که دلمان برای آنهایی که نیامدند تنگ نشود و از داشتن چنین هوادارانی بسیار خوشحالیم.
از آغاز هفدهمین دوره جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ نخستین بازی ایران روز دوشنبه هفتم ژانویه ۲۰۱۹/ هفدهم دی ۱۳۹۷ در مصاف با تیم یمن انجام شد که در این بازی ایران با پنج گل مقابل یمن به پیروزی رسید.
بازی دوم ملی پوشان ایران با ویتنام روز شنبه دوازدهم ژانویه ۲۰۱۹/ بیست و دوم دی ۱۳۹۷ برگزار شد که در این بازی با برتری ۲ بر صفر مقابل ویتنام به پیروزی رسید.
همچنین شاگردان کی روش در سومین بازی خود در برابر عراق که در روز چهارشنبه ۱۶ ژانویه ۲۰۱۹/ بیست و ششم دی ۱۳۹۷ برگزار شد، با کسب تساوی، ۷ امتیازی شده و به دلیل تفاضل گل مناسب تر نسبت به تیم ملی عراق به عنوان تیم نخست از این گروه صعود کردند.
هفدهمین دوره جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ ویژگیهایی هم دارد و آن اینکه بیست و چهار تیم برای نخستین بار در شش گروه چهار تیمی با یکدیگر رقابت می کنند. اضافه شدن چهار تیم به دور پایانی این رقابت ها سبب فشرده تر شدن مسابقات و بالاتر رفتن ضریب احتمال وقوع شگفتی و رقم خوردن نتایج دور از انتظار به خصوص در جریان دیدارهای مرحله گروهی و یک هشتم نهایی خواهد شد.
قرقیزستان و فیلیپین دو تازه وارد در این تورنمنت هستند و برخی تیم های کوچک آسیایی نظیر عمان، فلسطین، کره شمالی، ترکمنستان، لبنان، هند و سوریه برای اثبات توانایی ها و نمایش پیشرفت های اخیر خود پا به این رقابت ها گذاشته اند.
از سوی دیگر این تورنمنت فرصت آشنایی با سطح ارتقاء یافته کیفی، فنی و تاکتیکی تیم های ضعیف و متوسط آسیایی را برای کارشناسان و تحلیلگران فراهم خواهد کرد.
تیم ملی ایران تاکنون ۱۴ بار در رقابتهای جام ملت‌های آسیا حضور داشته و دو بار نیز در سالهای ۱۹۶۸ و ۱۹۷۶ میزبان این مسابقات بوده است.
تیم ملی فوتبال ایران با برتری ۲ بر صفر مقابل عمان به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا راه یافت و عصر پنجشنبه چهارم بهمن ماه با چین روبرو می شود. / ایرنا
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی