امروز

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

  ساعت

۱۴:۱۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،  حسن یزدانی و امیرحسین زارع به دیدار فینال راه یافتند.

به گزارش دریای ورزش“،  رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی جهان از ساعت ۱۲ امروز و با برگزاری مسابقات مقدماتی اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کلیوگرم در شهر اسلو نروژ آغاز شد.

در پایان مسابقات مقدماتی حسن یزدانی و امیرحسین زارع در اوزان ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند.
نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۱ کیلوگرم رحمان عموزاد در کشتی نخست با نتیجه ۵ بر صفر از سد گمزاتگادزی هالیدوف از مجارستان گذشت. وی در دور بعد مقابل توشیهیرو هاسگاوا دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن با نتیجه ۹ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، عموزاد از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲ بایامبادورج انخبایار از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر صفر از سد نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. امامی در این مرحله مقابل آوتاندیل کنتچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه ۱۰ بر ۱ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، امامی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی اتهان راموس از پورتوریکو را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۲ از سد آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از روسیه گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال به مصاف دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا می رود.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. زارع در این دیدار به مصاف گنو پتریاشویلی دارنده مدال های طلای جهان و نقره المپیک از گرجستان می رود.

اسامی فینالیست های چهار وزن نخست به شرح زیر است:

۶۱ کیلوگرم: داتون فیکس (آمریکا) – عباس گادجی ماگومدوف (روسیه)
۷۴ کیلوگرم: کایل داک (آمریکا) – تاجموراز سالکازانوف (اسلواکی)
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (ایران)- دیوید تیلور (آمریکا)
۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع (ایران) – گنو پتریاشویلی (گرجستان)

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی