امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۳۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،  ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری ایران با مهار ۲۲۵ کیلوگرم موفق شد مدال طلای رقابت‌های آزاد کره‌جنوبی را در دسته ۹۷ کیلوگرم از آن خود کرد.

به گزارش دریای ورزش“، رقابت‌های پاراوزنه‌برداری آزاد آسیا-اقیانوسیه یکی از گزینشی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شمار می‌رود که امروز (چهارشنبه) در شهر پیونگ تائک کره‌جنوبی آغاز شد. مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها  روز گذشته (سه‌شنبه) برگزار و روح‌الله رستمی دارنده مدال طلا المپیک پرچمدار ایران در این مراسم بود.

در این دوره از مسابقات ۲۳۴ ورزشکار شامل ۱۴۴ نفر مرد و ۹۰ نفر در بخش زنان از ۲۵ کشور حضور دارند.

حامد صلحی‌پور که مدال نقره پارالمپیک توکیو را در کارنامه دارد نخستین نماینده ایران بود که در دسته ۹۷ کیلوگرم به روی تخته رفت. در این دسته نمایندگانی از کره جنوبی، ازبکستان، چین، امارات و اردن حضور داشتند.

صلحی‌پور در این رقابت ابتدا وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی را مهار کرد و در ادامه موفق شد وزنه ۲۲۳ کیلوگرمی را بالا ببرد. دارنده مدال نقره پارالمپیک توکیو در ادامه وزنه ۲۲۵ کیلوگرمی را مهار تا ضمن کسب عنوان قهرمانی به مدال طلای این دسته برسد. وی در این مسابقه سه کیلوگرم بیشتر از رکورد خود در پارالمپیک توکیو ثبت کرد.

وی در پارالمپیک توکیو با مهار وزنه ۲۲۲ کیلوگرمی به مدال نقره رسید.

در پایان این رقابت «پان پان یان» قهرمان پارالمپیک توکیو از چین با ۲۱۷ کیلوگرم در رده دوم ایستاد و «محمد خمیس خلف» از امارات با ۲۱۶ کیلوگرم در رده سوم قرار گرفت.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی