امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۴۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،  مسابقات رده بندی و فینال ۷ وزن نخست کشتی فرنگی دومین رقابت رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۳ جام ابراهیم مصطفی در شهر اسکندریه مصر برگزار شد که ۲ نماینده کشورمان به مدال طلا دست یافتند.

 

به گزارش دریای ورزش“،  در پایان مسابقات روز نخست کشتی فرنگی رقابت های بین المللی جام ابراهیم مصطفی مصر و مرحله دوم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۳ که تیم ایران با دو نماینده در آن شرکت کرده بود، میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی در دور نخست با نتیجه ۷ بر صفر سیمیک محموداف از قرقیزستان را مغلوب کرد وی در دور  بعد و در مرحله یک چهارم نهایی ویکتور سیوبانو دارنده مدال طلا و نقره جهان از مولداوی را با نتیجه ۴ بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دلخانی دراین مرحله مقابل مادیار مالتکبایف از قزاقستان با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. دلخانی در دیدار پایانی به مصاف لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان رفت و در یک کشتی نفسگیر با نتیجه ۸ بر ۷ از سد این کشتی گیر گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۲ بر صفر مقابل گئورگی ملیا از گرجستان به برتری دست یافت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله تاماش لوای از مجارستان را با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ از سد آرتور عمراف از چک گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با توجه به حاضر نشدن روبرتی کوبلیاشویلی دارنده مدال برنز جهان از گرجستان پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

مسابقات سه وزن دوم کشتی فرنگی فردا برگزار می شود که محمدرضا گرایی نماینده کشورمان در وزن ۷۲ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می رود.

اسامی نفرات برتر ۷ وزن نخست به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- امانگالی بکبولاتوف (قزاقستان) ۲- مارلان موکاشیف (قزاقستان) ۳- ایسخار کوربایف (قزاقستان) و دنیس میهای (رومانی)
۶۰ کیلوگرم: ۱- کرم کمال (ترکیه) ۲- یرنار فیداخمتوف (قزاقستان) ۳- هایتهم فهمی محمود (مصر) و رضوان آرنات (رومانی)
۶۳ کیلوگرم: ۱- میثم دلخانی (ایران) ۲- لری ابولادزه (گرجستان) ۳- داستان زارلیخانوف (قزاقستان) و سیمیک محموداف (قرقیزستان)
۶۷ کیلوگرم: ۱- مری بکینوف (قزاقستان) ۲- جانی ختسوریانی (گرجستان) رازاک بیشیکیف (قرقیزستان) و هوسی یوتو (چین)
۸۷ کیلوگرم: ۱- لاشا گوبادزه (گرجستان) ۲- علی جنگیز (ترکیه) ۳- گورامی ختسوریانی (گرجستان) و الکس کسیدیس (سوئد)
۹۷ کیلوگرم: ۱- محمد هادی ساروی (ایران) ۲- روبرتی کوبلیاشویلی (گرجستان)  ۳- مارکوس راگینگر (اتریش) و آرتور عمراف (چک)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱-  عبدالطیف محمد (مصر)  ۲- آلن سیوراریو (رومانی) ۳- زویادی پاتاریدزه (گرجستان) و علی خان سیزدیکوف (قزاقستان)

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی