امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۲:۰۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، کاروان کوراش کشورمان در روز نخست مسابقات قهرمانی جهان ترکمنستان به ۶ مدال رنگارنگ دست یافت.

 

به گزارش دریای ورزش“،   مسابقات کوراش قهرمانی جهان به صورت رسمی از روز (دوشنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۲) در ترکمنستان آغاز و در روز نخست این پیکارها اوزان ۹۰- ، ۱۰۰- و ۱۰۰+ آقایان و ۴۸- ، ۵۲- ، ۵۷- ، ۶۳- و ۷۰- کیلوگرم زنان برگزار شد که کاروان کشورمان موفق به کسب ۴ مدال نقره و ۲ برنز شد.
بر همین اساس نتایج کامل روز نخست کاروان کوراش کشورمان به شرح زیر است:

*دنیا آقایی نائب قهرمان جهان شد
دنیا آقایی نماینده وزن ۷۰- کیلوگرم زنان ایران در نخستین دیدار خود به مصاف “دلگادو” از کاستاریکا رفت و ضمن کسب برتری مقابل حریف خود، راهی دیدار نیمه‌نهایی شد. آقایی در مرحله نیمه‌نهایی “آچر سالیکوا” از قزاقستان را شکست داد و راهی فینال مسابقات قهرمانی جهان شد. وی در دیدار نهایی به مصاف “لوهوا” از ترکمنستان رفت و ضمن پذیرش شکست مقابل این ورزشکار به مدال نقره مسابقات کوراش قهرمانی جهان ۲۰۲۳ ترکمنستان دست یافت.

*پردیس عیدی‌وندی به نقره جهان دست یافت
پردیس عیدی‌وندی نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم زنان ایران پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به مصاف “فلیپه” از جمهوری دموکراتیک کونگو رفت و حریف خود را ضربه کرد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در مرحله نیمه‌نهای به مصاف “آنایتوا” از ترکمنستان رفت و با کسب برتری مقابل این ورزشکار به دیدار نهایی راه یافت. او در فینال به مصاف “تهی بیچ” از ویتنام رفت و با قبول شکست مقابل این ورزشکار به مدال نقره مسابقات کوراش قهرمانی جهان رسید.

*مدال نقره وزن ۱۰۰- کیلوگرم به حامد رشیدی رسید
حامد رشیدی نماینده وزن ۱۰۰- کیلوگرم مردان ایران پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به مصاف “آست زوهودوف” از قزاقستان رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف “روسلان” از ترکمنستان رفت و با یک نمایش زیبا مقابل حریف خود به برتری دست یافت و راهی دیدار نهایی این وزن شد. نماینده کشورمان در دیدار نهایی به مصاف “جمشید” از ازبکستان رفت و با قبول شکست مقابل این کوراش‌کار به مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ ترکمنستان دست یافت.

*ابوالفضل ترابی صاحب گردن آویز نقره شد
ابوالفضل ترابی نماینده وزن ۱۰۰+ کیلوگرم مردان ایران در نخستین دیدار خود به مصاف “پارماجت” از هند رفت و موفق شد مقابل این ورزشکار به برتری دست یابد و راهی مرحله بعدی شود. وی در مرحله دوم به مصاف “لی” از کره‌جنوبی رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. نماینده کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی “خوراشید” از تاجیکستان را شکست داد و راهی دیدار فینال این دسته وزنی مسابقات کوراش قهرمانی جهان شد. ترابی در دیدار نهایی دسته وزنی ۱۰۰+ کیلوگرم به مصاف “بایکاماروف” از ازبکستان رفت و با پذیرش شکست مقابل این ورزشکار به مدال نقره دست یافت.

*مسعود قوی‌بازو به مدال برنز دست یافت
مسعود قوی‌بازو نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم مردان ایران در نخستین دیدار خود به مصاف “یوسف عزیز” از مصر رفت و موفق شد مقابل این ورزشکار به برتری دست یابد و راهی مرحله بعدی شود. وی در مرحله دوم این پیکارها با “پلانتارو” از فرانسه دیدار کرد و ضمن ضربه‌فنی کردن حریف خود، راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. نماینده کشورمان در این مرحله با “سنجر” از ترکمنستان دیدار کرد و با قبول شکست مقابل این ورزشکار به عنوان سومی مشترک مسابقات کوراش قهرمانی جهان دست یافت.

*مدال برنز بر گردن طاهره آذرپیوند
طاهره آذرپیوند نماینده وزن ۶۳- کیلوگرم زنان ایران در نخستین دیدار خود به مصاف “مروه” از ترکیه رفت و ضمن کسب برتری مقابل این حریف راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف “روزیکولوا” از ترکمنستان رفت و با ضمن پذیرش شکست مقابل این ورزشکار به عنوان سومی مشترک مسابقات کوراش قهرمانی جهان ۲۰۲۳ دست یافت.

در همین روز نیز زهرا باغچقی در وزن ۴۸- کیلوگرم و آرزو سلیمی در وزن ۵۲- کیلوگرم با قبول شکست مقابل حریفان خود موفق به کسب مدال نشدند.

ترکیب تیم ملی کشورمان در دو بخش زنان و مردان به شرح زیر است:

در بخش مردان/
وزن ۶۰- کیلوگرم سعید طالبی نیا
وزن ۶۶- کیلوگرم مجید وحید بریمانلو
وزن ۷۳- کیلوگرم الیاس پاکدل
وزن ۸۱- کیلوگرم رامین احمدزاده
وزن ۹۰- کیلوگرم مسعود قوی بازو
وزن ۱۰۰- کیلوگرم حامد رشیدی
وزن ۱۰۰+ کیلوگرم ابوالفضل ترابی
الیاس علی اکبری سرمربی این تیم است

در بخش زنان/
۴۸- کیلوگرم زهرا باغچقی
۵۲- کیلوگرم آرزو سیلمی
۵۷- کیلوگرم پردیس عیدی وندی
۶۳- کیلوگرم طاهره آذرپیوند
۷۰- کیلوگرم دنیا آقایی
۷۸- کیلوگرم صبا کرمعلی
۸۷+ کیلوگرم فاطمه برمکی
محبوبه خورشیدی سرمربی این تیم است.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی