امروز

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۵۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

برای انتخابات پیش روی فدراسیون کشتی گزینه های زیادی مطرح شده اند که حتی با ورود برخی از آنها تنور انتخابات حسابی داغ خواهد شد.

به گزارش دریای ورزش، با اینکه هنوز نه خبری از برگزاری انتخابات هست و نه حتی ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی آغاز شده، به نظر می رسد رقابت پنهان برای تکیه زدن برای صندلی ریاست پرمدال ترین ورزش ایران در جریان است.
حدود ۵۰ روز از استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی می گذرد که برای دومین بار در طول ۱۰ ماه مدیریتش در دوره جدید رخ داد و این بار دیگر کسی هم برای ماندن به او اصرار نکرد چون یک بار اوایل سال جاری کشتی حدود ۴۰ روز به خاطر استعفای او بلاتکلیف مانده بود.
وزارت ورزش که معمولا برای سرپرستی فدراسیون ها از نیروهای خودش استفاده می کند، با فشار اعضای مجمع فدراسیون کشتی حمید بنی تمیم را به عنوان سرپرست معرفی کرد.
بنی تمیم که در دوران ریاست رسول خادم به عنوان دبیر و سپس نایب رییس فعالیت می کرد، تقریبا سیاست های دوره مدیریت خادم را پیش می برد و در طول همین مدت کوتاه تصمیمات کلیدی هم اتخاذ کرده است.
با اینکه بنی تمیم می‌گوید هنوز تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات نگرفته، برخی معتقدند با حمایت او توسط رسول خادم هیات‌های استانی هم به این گزینه در انتخابات رای می‌دهند.
از سوی دیگر برخی از چهره های نامدار کشتی هم برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند و اگر فضای انتخابات باز و شفاف باشد، شاید باید خودمان را منتظر یک انتخابات داغ برای جانشینی رسول خادم کنیم.

عباس جدیدی؛ خداحافظی زودهنگام!

عباس جدیدی که در دو دوره اخیر انتخابات برای رقابت با رسول خادم وارد گود شده بود و هر دوره هم حضورش جنجال‌های زیادی در پی داشت، به نظر می‌رسد فعلا قید حضور در انتخابات را زده است. این پیشکسوت کشتی که‌ سال گذشته در چنین مقطعی با وجود انصراف نامش روی تخته رفت و شکست ٤٠ بر صفر او به خادم سوژه شد، در اظهارنظرهای اخیر خود گفته تا زمانی که سازوکار انتخابات تغییر نکند و صرفا روسای هیأت‌های استانی تصمیم‌گیرنده باشند، برای ریاست فدراسیون جلو نمی‌آید.

علیرضا حیدری؛ سلطان فیتیله‌پیچ وارد می‌شود

یکی دیگر از مردان نامدار کشتی ایران که این روزها برای حضور در انتخابات نامش مطرح می‌شود، علیرضا حیدری است. این کشتی گیر که در دوران قهرمانی فن فیتیله پیچ شگردش محسوب می شد، چند سالی در سمت های مختلف با فدراسیون رسول خادم همکاری داشت. البته حیدری گاهی اوقات عملکرد خادم را هم نقد می‌کرد. او که شخصیت محبوبی در کشتی ایران محسوب می‌شود، در مصاحبه‌های اخیر خود از علاقه‌اش برای ورود به انتخابات سخن گفته است. البته حیدری هنوز تصمیم نهایی را درباره ثبت نام در انتخابات نگرفته و باید دید در نهایت می تواند حامیانی برای خود در صحنه انتخاباتی پیدا کند یا خیر.

علیرضا دبیر؛ بهترین فرصت برای بازگشت به کشتی

سال هاست که علیرضا دبیر به خاطر ورود به سیاست زیاد اطراف کشتی دیده نمی شود. قهرمان المپیک سیدنی ماموریتش در شورای شهر به اتمام رسیده و حالا بهترین فرصت نصیب او شده تا بار دیگر وارد دنیای کشتی شود. دبیر که جزو منتقدان فدراسیون در دوران ریاست خادم بود، بعد از رفتن او سکوت کرده و اظهارنظری درباره حضور یا عدم حضور در انتخابات نداشته است. با این حال شرکت کردن علیرضا دبیر در انتخابات می تواند به جذابیت رقابت اضافه کند.

امیررضا خادم؛ گزینه وزارت برای جانشینی برادر؟

دیگر چهره ای که گفته می شود برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون کشتی علاقه دارد، امیررضا خادم است. او که یک دوره ریاست فدراسیون کشتی را در اختیار داشته، در چند سال اخیر به عنوان معاون پارلمانی وزارت ورزش در این وزارتخانه حضور داشته و حالا شاید بهترین فرصت برای بازگشت او به کشتی باشد. برخی معتقدند اگر امیررضا خادم برای انتخابات فدراسیون کشتی ثبت نام کند، مورد حمایت وزارت ورزش خواهد بود تا جانشین برادرش شود. البته با توجه به کارنامه ای که خادم در دوران ریاست خودش داشته، بعید نیست با ورود به عرصه انتخاباتی آرای بالایی را در اختیار داشته باشد.

حمید بنی تمیم؛ به حمایت خادم دلگرم است

با اینکه در میان این اسامی حمید بنی تمیم از همه کم نام و نشان تر بوده و در دوران قهرمانی به توفیق چندانی دست پیدا نکرده؛ اما به نظر می رسد فعلا شانس بیشتری از سایر گزینه ها دارد. بنی تمیم که در دوران ریاست خادم به عنوان دبیر فدراسیون و سپس نایب رییس حاضر بوده، بعد از استعفای خادم، کناره گیری خود را اعلام کرد؛ اما توسط اعضای مجمع به عنوان سرپرست انتخاب شد. بنی تمیم برخلاف نظر وزارت ورزش که اعلام کرده سرپرست فدراسیون ها نباید کاندیدا شوند، احتمالا در انتخابات ثبت نام می کند. انتخاب سرمربیان تیم های ملی باعث شده تا برخی این اعتقاد را پیدا کنند که قطعا بنی تمیم در این فدراسیون ماندگار است و از حمایت هیات های استانی از رسول خادم بهره خواهد برد./منبع:ورزش۳

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی