امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۱۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، امروز یازدهم تیرماه مصادف است با تولد بزرگ مرد فوتبال بابل و استان، حاج قاسم حسن زاده  مالک باشگاه خونه به خونه مازندران از این رو بر خود واجب دانستیم تا چند سطری را در رابطه با زحمات یک دهه این مرد بزرگ در ورزش استان و شهرستان بابل بنویسیم.

در سال ۱۳۸۹ بود که قاسم حسن زاده مالک فروشگاه های زنجیره ای خونه به خونه تصمیم گرفت تا بعنوان یک سرمایه گذار وارد عرصه ورزش شود تا با خرید یک تیم کشتی برای شهرستان بابل و یکی از نمایندگان استان با خرید مربیان و بازیکنان بزرگی همچون غلامرضا محمدی و رضا یزدانی و برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران با جذب ویکتور لبدف روسی اسطوره سبک وزن و طاها آکگل اسطوره سنگین وزن کشتی دنیا، در لیگ برتر کشتی حاضر شد و سرانجام موفق شد تا به فینال این مسابقات برسد اما با حرف و حدیث های فراوان به مقام نائب قهرمانی این مسابقات رسید.

بعد از پایان مسابقات بود که مالک این باشگاه تصمیم به انصراف از ادامه تیمداری گرفت اما این تصمیم به منظور کنارگیری از ورزش نبود، چرا که حاج قاسم حسن زاده مالک این باشگاه بعد از انصراف از تیمداری در کشتی، تصمیم به حضور در عرصه فوتبال را گرفت و امتیاز لیگ دسته سوم را برای شهرستان بابل خریداری کرد.

پس از خرید امتیاز لیگ دسته سوم، قاسم حسن زاده فرشاد پیوس یکی از اسطوره های ملی این مملکت را بعنوان سرمربی وارد این شهر کرد تا این تصمیم منجر به قهرمانی باشگاه خونه به خونه در لیگ دسته سوم شده و جوار حضور در لیگ دسته دوم را بگیرد.

قاسم حسن زاده این بار پس از حضور در لیگ دسته دوم با مربیان و بازیکنان بزرگی همچون فرهاد کاظمی، مرتضی کرمانی مقدم، علیرضا نیکبخت و علیرضا محمد جهت حضور در شهرستان بابل به توافق رسید، اما سرانجام باشگاه خونه به خونه از صعود به لیگ دسته اول بازماند.

اما این پایان ماجرا نبود چرا که قاسم حسن زاده مرد زحمتکش ورزش بابل، پس از اتمام لیگ با واگذاری این امتیاز، در سال ۱۳۹۴ به فکر خرید امتیاز یک تیم لیگ دسته اولی شد اما کمتر کسی در ورزش این استان پیدا میشد تا این تصمیم قاسم حسن زاده را جدی بگیرد چرا که چیزی به شروع لیگ نمانده بود اما این قاسم حسن زاده مرد تنهای ورزش این شهر بود که ۱۰ روز قبل از شروع مسابقات با خرید امتیاز تیم بهمن شیراز جواز حضور در لیگ دسته اول را گرفت.

از روزی که قاسم حسن زاده همراه با باشگاه خونه به خونه در ورزش بابل حضور پیدا کرد تا به امروز ۹ سال میگذرد و در این مدت بزرگان فوتبال چه بعنوان مربی و چه بعنوان بازیکن وارد شهری شدند که هیچ سرمایه گذاری نتوانسته بجز آقای سعیدیان مالک باشگاه بییم (بمدت دوسال) در این شهر حضور پیدا کند.

لازم به ذکر است باشگاه خونه به خونه با مالکیت قاسم حسن زاده دو فصل پیش بود که بعنوان تنها تیم مازندرانی در تاریخ فوتبال این استان به مقام نایب قهرمانی جام حذفی رسید و در پایان مسابقات لیگ دسته اول هم با تفاضل یک گل کمتر نسبت به تیم نساجی از صعود بدلیل آنچه که تبانی اعلام میشد به لیگ برتر بازماند.

شاید هیچ فردی تصور حضور علی کریمی اسطوره ملی ایران را در شهرستان بابل نمیکرد اما این اتفاق فقط بواسطه حضور قاسم حسن زاده در این شهر افتاد، و شاید قاسم حسن زاده هم همانند تمامی انسان ها مدیران در این مدت اشتباهاتی را مرتکب شده باشد اما فراموش نکنیم قاسم حسن زاده تنها و غریبانه در شهر بابل، یک دهه سکان دار ورزش این شهر سطح کشور بوده است.

در این مدت مربیان بزرگی همچون: اکبر میثاقیان، حمید درخشان، علیرضا مرزبان، مهرداد میناوند، نادر دست نشان، جواد نکونام، دراگان اسکوچیچ و بازیکنان بزرگی همچون علیرضا نیکبخت، پژمان نوری، مازیار زارع، محمد غلامی و… وارد این شهر شدند که هرکدام از انها در فوتبال ایران برای خود جایگاهی دارند و این اتفاق بجز حضور قاسم حسن زاده در ورزش این شهرستان امکان پذیر نبود.

در تمام این سال ها با وجود تنها و غریبانه حاج قاسم حسن زاده، نام بابل در ورزش خصوصا فوتبال ایران زبانزد عام و خاص بود.

یادمان باشد که اگر حضور قاسم حسن زاده نبود، هیچوقت حس رقابتی هم برای دو باشگاه خونه به خونه و نساجی بوجود نمی آمد و شاید حالاحالاها فوتبال مازندران در لیگ برتر ایران صاحب نماینده ای نمیشد.

سرانجام بعد از گذشت یک دهه، قاسم حسن زاده بدلیل حال و روز مشخص اوضاع اقتصادی در این مملکت و پس از یک فصل تیمداری در شرایط سخت، تصمیم به انصراف از تیمداری گرفت.

اما با این تصمیم قاسم حسن زاده، بودند هوادار نماهایی که هر روز خودشان را به مالک جدیدی میچسبانند و به ایشان در فضاهای مجازی و واقعی به ایشان و خانواده ایشان انواع ناسزاها را گفته و تهمت های بسیاری را به ایشان نسبت دادند.

هوادار نماهای شهر بابل و مازندران چقدر زود، زحمات چندین ساله این بزرگ مرد ورزش استان و بابل را فراموشی سپرده و فراموش کرده اند که قاسم حسن زاده چه روزهای خوب و خوشی را برایشان در بابل رقم زده است. در ضمن از هوادار نماهای ورزش بابل خواهشمندیم در ادامه کاری را که با حاج قاسم حسن زاده کرده اند در ادامه با سرمایه گذارانی که در آینده وارد ورزش اقن شهر خواهند شد نکنید.

در پایان صحبتمان با قاسم حسن زاده ای است که یک دهه برای ورزش بابل بطور تنها زحمات زیادی کشیده است، شاید هوادار نماهایی به شما ناسزا گفته باشند اما مردم فهیم بابل برای همیشه قدردان زحمات شما هستند.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی