امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۶:۳۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،   اتحادیه جهانی کشتی نام «امیرحسین زارع» و «محمدهادی ساروی» را به عنوان ۵ کشتی‌گیر برتر زیر ۲۵ سال جهان معرفی کرد.

به گزارش دریای ورزش“،  اتحادیه جهانی کشتی از چند روز گذشته به معرفی ۲۵ کشتی‌گیر برتر زیر ۲۵ سال جهان پرداخت که می‌توانند در طول سال ۲۰۲۲ نیز درخشش داشته باشند. این ستاره‌ها با حضور در مسابقات مختلف توانستند عناوین خوبی را کسب کنند و به احتمال فراوان موفقیت آنان ادامه خواهد داشت به ویژه آنکه تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تنها ۲ سال دیگر باقی مانده است.

اتحادیه جهانی کشتی پس از اعلام ۲۰ کشتی‌گیر برتر امروز اسامی ۵ نفر پایانی و برتر زیر ۲۵ سال جهان را اعلام کرد و در این باره نوشت: اکنون، زمان اعلام پنج کشتی‌گیر برتر این فهرست ۲۵ نفره است. همه این کشتی‌گیران در حال حاضر نام‌های بزرگی در دنیای کشتی هستند و هواداران مشتاق هستند که وارد چرخه المپیک شوند.

۱- یوئی سوزوکی با ۲۲ سال و تاکوتو اوتوگورو با ۲۳ سال از ژاپن

۲- یوکاکو کاوائی با ۲۴ سال از ژاپن

۳- امیرحسین زارع با ۲۱ سال از ایران

۴- محمدهادی ساروی با ۲۴ سال از ایران

۵- راوی کومار با ۲۴ سال از هند

این ستارگان جریان سازانی هستند که می‌توانند تاریخ را دوباره بازنویسی کنند.

مامورمیت ساروی برای حذف ۲ فرنگی‌کار نامدار جهان

اتحادیه جهانی کشتی در خصوص «محمدهادی ساروی» دارنده برنز المپیک توکیو و طلای قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان نوشت: وقتی صحبت از وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی می‌شود، نام «آرتور آلکسانیان» از ارمنستان و «موسی اولویف» از روسیه که به ترتیب طلای بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو را تصاحب کردند به میدان می‌آید. اما نام جدیدی وجود دارد که ماموریت حذف این ۲ فرنگی‌کار بزرگ جهان را دارد. ساروی ثابت کرده است که می‌تواند در وزن ۹۷ کیلوگرم از بهترین‌های جهان باشد.

ساروی قهرمان نوجوانان جهان و آسیا در بازی‌های المپیک توکیو با شکست مقابل آلکسانیان در دیداری نزدیک‌تر و با نتیجه ۴-۱ به مدال برنز دست یافت. ۲ ماه بعد او برای مسابقات جهانی اسلو نروژ روی تشک بازگشت.

او همه حریفان خود را در نروژ شکست داد و نخستین طلای بزرگسالان جهان را کسب کرد. او با پیروزی ۶-۴ مقابل آرتور سرگسیان دارنده طلای زیر ۲۳ سال جهان از روسیه کار خود را در اسلو آغاز کرد. سپس با برتری فنی مقابل گیورگی ملیا (گرجستان)، پیروزی ۵-۱ مقابل نیکولوز خاکلاشویلی کشتی‌گیر گرجستانی الاصل از ایتالیا  و در فینال، الکس زوکه از مجارستان را شکست داد.

در سال ۲۰۲۲، ساروی باید راهی برای شکست اولویف و حتی الکسانیان پیدا کند.

پتریاشویلی و آکگل قربانی خشم زارع

تیم ملی کشتی آزاد ایران ایران در ۳۲ سال گذشته در مسابقات جهانی نتوانسته بود مدال طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم را کسب کند. اما «امیرحسین زارع» نه تنها به این ناکامی پایان داد، بلکه به راحتی توانست این کار را انجام دهد.

«گنو پتریاشویلی» از گرجستان و «طاها آکگل» از ترکیه از قهرمانان نامدار وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد جهان در اُسلو قربانی خشم زارع شدند، چرا که او توانسته بود با کشتی‌های فنی و جسورانه همه حریفان را از دم تیغ بگذراند.

زارع جوان در مرحله نیمه‌نهایی پیکارهای کشتی قهرمانی آزاد جهان در اسلو در وزن ۱۲۵ کیلوگرم با نتیجه ۶ بر صفر آکگل را شکست داد و بعد از آن انتقام باخت خود در نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک توکیو را از پتریاشویلی گرفت و با پیروزی ۹ بر ۲ مقابل او و با حمایت هواداران پرشور ایرانی، قهرمان جهان شد.

زارع در سال ۲۰۱۹ با قهرمانی در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال در سن ۱۸ سالگی مورد توجه قرار گرفت و پس از آن با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ مقابل پتریاشویلی در لیگ ایران به پیروزی رسید. اما میسون پاریس از آمریکا و سرگئی کوتزف از روسیه در مسابقات جهانی نوجوانان و المپیک جوانان بر زارع پیروز شدند. این ستاره متولد شهر آمل بعدها به المپیک توکیو راه یافت و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم پس از شکست در نیمه نهایی خود با نتیجه ۶ بر ۴ مقابل پتریاشویلی به مدال برنز رسید.

بازگشت خیره کننده او برای شکست ستاره گرجستانی تنها ۲ ماه طول کشید و طرفداران کشتی را مات و مبهوت کرد. با توجه به سن کم، زارع می‌تواند نامی باشد که تا مدت‌ها مدال‌آوری خود را در سطح پیکارهای جهانی و المپیک تکرار کند.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی