امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۳۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

به مناسبت روز جهانی غذا ، جشنواره غذاهای بومی ، محلی با مشارکت بانوان شاغل در شهرداری ساری برگزار شد

بانوان مدافعان ومروجان میدان سلامت

 

اولین حضور فرهنگی اعضای شورای اسلامی شهر ساری در پارک خانواده رقم خورد تا سند اقداماتی که نویدبخش نشاط اجتماعی شهروندان به ویژه بانوان ساروی است امضا شود. حضوری که بیش از همه گفته ها و ناگفته هایش یک پیمان نانوشته را بین بزرگترین مجموعه بانوان شاغل در یک ارگان خدماتی اجتماعی را با اعضای شورا رقم زد.

برای اولین بار در سطح استان بانوان شاغل در شهرداری ساری وسازمانهای تابعه میزهای اداریشان را با عطر و بوی خانه وخانواده واستحکام آن جهت ترویج استفاده از غذای سالم و اشاعه آن بین شهروندان  در فضایی آکنده از مهر و دوستی در پارک خانواده دایرکردندتا توانمندی های هنری خودرا به نمایش بگذارند. شاید اگر تا قبل از این دستگاه اجرایی اقدام به برگزاری بازار غذاهای خانگی می کرد این اقدام با مشارکت وسیع انجمن ها و فعالان حوزه مشاغل خانگی بود اما امروز شاهد بودیم که کارمندان شاغل در شهرداری ساری تعارفات اجتماعی را کنار گذاشته و به دفاع از فرهنگ بومی و محلی وارد میدان عمل شدند.

راحله حاجیان مسئول امور بانوان وخانواده  شهرداری ساری در مورد اهداف برگزاری این جشنواره گفت: زنان مدافعان ومروجان  میدان سلامت هستند و ظرفیت های عظیمی از توانمندیهای این قشر تلاشگر بالقوه بوده و هنوز به فعلیت در نیامده است.

وی افزود: پارک  بانوان وخانواده یکی از مجموعه های فرهنگی ،ورزشی و هنری  ویژه بانوان وخانواده است که بعلت ضعف زیرساخت منابع انرژی تاکنون آنچنان که باید مورد بهره برداری قرار نگرفته است وشهردارواعضای شورای شهر ساری با توجه به کمبود منابع مالی به جد بدنبال حل این مشکل می باشند.

حاجیان اظهار امیدواری کرد با حمایت شهردار وشورای اسلامی شهر ساری نمایشگاه وفروشگاه دائمی در پارک خانواده جهت عرضه محصولات فرهنگی وهنری زنان سرپرست خانوار وآسیب پذیر ایجاد گردد.

وی در پایان ازحمایت همه جانبه شهردار ساری از برنامه های حوزه بانوان وخانواده تشکر کرد.

اولین اقدام  فرهنگی در پارک بانوان وخانواده به دستان بانوان توانمند شهرداری رقم خورد.

 

حمیدی معاون خدمات شهری شهرداری ساری که با حضورش در پارک  خانواده میهمان جمع صمیمی همکارانش در شهرداری ساری  وسازمانهای تابعه بود ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته و ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم بعد از ماهها درگیری با ویروس کرونا گفت: همزمانی بهره برداری از پارک خانواده و شیوع ویروس کرونا سبب شد تا ظرفیت این پارک مغفول باقی بماند و جای بسی خرسندی ست که اولین اقدام فرهنگی در این مجموعه بزرگ به دستان بانوان شهرداری رقم خورد .

وی ضمن ابراز امیدواری از استمرار این مراسم در این مجموعه تصریح کرد: استفاده از نظرات و تجربیات کارآفرینان و صاحب نظران به ویژه میرشجاعی عضو شورای شهر ساری  به عنوان کارآفرین نمونه برای هدفمند کردن این فعالیتها میتواند بسیار مثمر ثمر بوده و شکوفایی مقاصد نهایی را به دنبال داشته باشد .

جشنواره غذاهای بومی در نوع خود بی نظیر  بود

ذوالفقار شریفی عضو شورای اسلامی شهر ساری دربازدید از جشنواره غذاهای بومی محلی طی سخنانی  با اشاره به اهمیت برگزاری این قبیل جشنواره ها در راستای دستیابی به استقلال اقتصادی و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی ، گفت:جشنواره موصوف با انواع غذاهای محلی با تنوع انواع غذاهای سالم  برگزار گردیدکه ترویج آن در جهت بهبود تغذیه و سلامت انسانی نقش تعیین کننده ای دارد.

نماینده شورای اسلامی شهر ساری در سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری که اولین بازدید کننده از نمایشگاه بود ضمن گفتگو با غرفه داران گفت: برای نیل به اهداف بی نیازی از واردات و خود کفایی غذایی،  بنیان گذاری نمایشگاه دائمی غذاهای بومی محلی در شهر ، ویژه پارک بانوان و خانواده ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی ضمن تجلیل از اهتمام مرکز امور بانوان و خانواده شهرداری ساری و حضور فراگیر بانوان شاغل در شهرداری وسازمان های تابعه در این جشنواره،اظهار داشت:استفاده از تغذیه  واجتناب از غذاهای مضر نیاز مبرم آحاد جامعه است.

استفاده از ظرفیت بانوان توانمند در تیم مدیریت شهری

شهرام ایرجی عضو شورای اسلامی شهر ساری با حضور در پارک خانواده از دستاوردهای بانوان شاغل در حوزه مواد غذایی بازدید نمود و با ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه با شرکت فعال بانوان شاغل در شهرداری ساری گفت: به واقع باید از بانوان همکار در مجموعه شهرداری به عنوان سرمایه های منابع انسانی نام برد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت بانوان توانمند در سطوح مختلف مدیریتی یکی از شعارها و وعده هایم در زمان انتخابات بوده گفت: سخت بر این باورم که باید شورای اسلامی شهر ساری از توانمندی بانوان ساروی به ویژه پتانسیل نهفته درمجموعه شهرداری ساری بهره گیری نماید. ‌

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری تصریح کرد: شهرداری ساری لایحه ای برای استفاده از ظرفیت این مجموعه برای افزایش درآمدزایی و انتفاع پرسنل شهرداری از مزایای آن به شورای اسلامی ساری ارائه نماید تا نویدبخش آینده ای خوب برای پرسنل شهرداری و شهروندان ساروی باشیم.

ایجاد دفتر شهر کارآفرین در پارک  خانواده

بانوان شهرداری ساری در پارک خانواده میزبان اعضای شورای اسلامی و تنی چند از مدیران شهرداری بودند تا هنر و فعالیت خود را در حوزه صنایع غذایی به مناسبت روز حهانی غذا به منصه ظهور برسانند

میرشجاعی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری که عنوان دار کارآفرین نمونه استان است ضمن بازدید و تقدیر از تلاش های صورت گرفته توسط خانواده بانوان شهرداری ساری گفت: بدیهی ست محصولات منحصربفردی در این نمایشگاه توسط بانوان همکار تولید و عرضه شد که می تواند در قالب یک برند و با لحاظ استانداردهای صنعت غذایی عرضه شود .

وی با تاکید بر بازاریابی و آموزش در این حوزه گفت: انسجام فعالیت ها در حوزه تولید و عرضه محصو لات بسیار حائز اهمیت است و انتظار است شهرداری ساری زمینه ای را فراهم نماید تا محصولات تولیدی توسط پرسنل و خانواده شهرداری تحت یک برند خاص به جامعه عرضه شود تا ضمن بهره مندی شهروندان از محصولات با کیفیت و ارزان فرهنگ بومی و محلی ساری احیا و بازآفرینی و به ثبت ملی برسد .

وی از ایجاد دفتر شهر کارآفرین در پارک  بانوان وخانواده برای حمایت از کسب و کارهای نو خبر داد و تاکید کرد که از ظرفیت و نظرات بانوان در این مسیر استفاده خواهد شد .

شورای اسلامی شهر ساری یار دوازدهم تیم منسجم امور بانوان و خانواده شهرداری ساری

عاشقان عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری که به اتفاق اعضای خانواده در جمع گرم و صمیمی همکارانش در شهرداری ساری حضور یافت ضمن تحسین برقراری فضای تعامل میان محیط خانه و محل کار توسط کارکنان شهرداری ساری گفت: خانواده بزرگ شهرداری دارای پتانسیل های بالقوه ای است که باید شناسایی و به عنوان یک ظرفیت از آن استفاده شود.

وی افزود : فرزندان بسیاری از کارکنان شهرداری در زمینه های مختلف علمی ، هنری، فرهنگی، … نام آور هستند و همچنین پرسنل شهرداری ساری به ویژه بانوان شاغل در شهرداری دارای ایده های نو در ارتقای شاخص های اقتصادی و اجتماعی و … هستند که برآنیم تا برای استفاده از این ظرفیت به طرحی جامع در شورای اسلامی شهر ساری برسیم و در این مسیر قطعا حضور خانم حاجیان و واحد بانوان و خانواده شهرداری ساری میتواند محور تدوین این پروپزال باشد.

عاشقان مجموعه شورای اسلامی شهر ساری را یار دوازدهم تیم منسجم امور بانوان و خانواده شهرداری ساری برشمرد و تاکید کرد : امیدواریم که این اقدامات استمرار داشته باشد و منافع ان به صورت هدفمند به سمت امور خیریه سوق یابد.

جشنواره غذا؛ فرصتی مناسب برای حفظ وگسترش فرهنگ بومی است

سید حسن احمدی عضو شورای اسلامی شهر ساری در بازدید از غرفه های جشنواره غذاهای بومی محلی که به همت دستان پرتوان بانوان شاغل در شهرداری و سازمان های تابعه برگزار شد:  طی گفتگویی  با غرفه داران در حاشیه این نمایشگاه گفت : برپایی جشنواره های از این دست ؛فرصتی مناسب برای احیاوحفظ سنت های بومی و محلی است.

وی خاطر نشان ساخت:بانوان مازنی  نقش موثری در معرفی غذاهای محلی و سنتی و همچنین ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سالم ایفا می نمایند.

این عضوشورای  اسلامی شهر ساری با تقدیر از همکاران خود در شهرداری ساری وسازمانهای تابعه گفت : بانوان شاغل در شهرداری امروز میز کار خود را به مناسبت روز جهانی غذا به محوطه پارک بانوان وخانواده آورده اند تا تاثیر گذاری خود را در ارتباط با ترویج استفاده از غذای سالم به منصه ظهور برسانند و این رهاورد جای تقدیر دارد .

غذاهای بومی ؛ تعیین کننده مقصد های گردشگری است

سید افشین راسخ عضو شورای اسلامی شهر ساری در جشنواره یکروزه غذاهای بومی محلی  بانوان شهرداری ساری با اشاره بر اینکه غذا بعنوان نماد فرهنگی و تمدن هر شهر و منطقه تلقی می گردد، بیان داشت :غذاهای بومی محلی تعیین کننده مقصد های گردشگری است.

وی تصریح کرد: جشنواره غذاهای بومی محلی نقش مهمی در هویت بخشی و ارتقا گردشگری شهری ویژه شهر ساری میتواند داشته باشد.

 وی افزود: شورای شهر ساری این آمادگی را دارد درارتباط با تقویت این آیین ها گام های اساسی بردارد.

لازم به یاد آوریست این جشنواره با همراهی وهمدلی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی وسازمان سیما ومنظر وفضای سبز و روابط عمومی شهرداری برگزار گردید.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی