امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۲۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،   «سید میلاد تقوی» با کسب اکثریت آرا به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون والیبال انتخاب شد.

 

به گزارش دریای ورزش“ و به نقل از ایرنا ،  این مجمع از ساعت ۱۰ امروز شنبه به ریاست سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور اعضای مجمع در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک آغاز شد. مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و احمد نامنی سرپرست اداره کل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی نیز از حاضرین در این مجمع بودند. محمدرضا داورزنی رئیس پیشین فدراسیون نیز به عنوان عضو فدراسیون جهانی والیبال در مجمع حضور داشت.

پنج نفر شامل محمود افشاردوست،‌ پیمان اکبری، سیدمیلاد تقوی، محمد منصوری و امیرحسین منظمی، نامزدهای تایید صلاحیت شده بودند که در این میان، منصوری در مجمع حاضر نشد.

در ابتدا، محسن ترابی دبیر مجمع، توضیحاتی در خصوص روند انتخابات داد و سپس محمود افشاردوست به عنوان اولین کاندیدا به تشریح برنامه‌های خود پرداخت. مهمترین نکته در برنامه افشاردوست، جدایی سازمان لیگ از فدراسیون و داشتن ۲ حامی مالی جداگانه برای این دو نهاد بود.

پیمان اکبری به عنوان دومین کاندیدا در نامه‌ای خطاب به دبیر مجمع، انصراف خود را اعلام کرد و سپس، میلاد تقوی در کلیپی به ارائه برنامه‌هایش پرداخت.

در ادامه، امیرحسین منظمی هم از کاندیداتوری ریاست فدراسیون والیبال انصراف داد تا رقابت بین محمود افشاردوست و میلاد تقوی باشد.

در طول فرایند رای گیری، پیمان اکبری صحبتی نسبتا طولانی با میلاد تقوی داشت.

فدراسیون والیبال از ۱۴ آذرماه سال جاری و پس از اتمام دوران حضور محمدرضا داورزنی، با سرپرستی وحید مرادی اداره می‌شود.

پس از اینکه اعضای مجمع آرای خود را به صندوق انداختند، شمارش آرا آغاز شد. در نهایت و از مجموع ۶۷ رای، میلاد تقوی که پیش از این دبیر فدراسیون والیبال بود با کسب ۶۱ رای و قاطعانه به‌عنوان رئیس فدراسیون والیبال انتخاب شد و افشاردوست نیز ۶ رای به دست آورد.

محمود افشاردوست که تنها ۶ رای کسب کرد، پس از مشخص شدن رئیس فدراسیون، مجمع را ترک کرد.

در ادامه، اسبقیان به نامه‌ای که به دبیر مجمع برای انتخاب اعضای هیات رئیسه داده شد بود اشاره کرد و گفت: دوستان می‌توانند رای بدهند و حتی رای ندهند و چیزی به نام تفویض نداریم. در انتخاب اعضای هیات رئیسه، آرا اگر کمتر از حدنصاب باشد، مجمع بعدی برای انتخاب اعضای هیات رئیسه تشکیل خواهد شد.

اعضای پیشنهادی تقوی برای هیات رئیسه فدراسیون، وحید مرادی و فریبا محمدیان به عنوان نواب رئیس، مهدی اسلامی به عنوان خزانه‌دار، فریبا صادقی و منوچهر پورحسن به‌عنوان کارشناس خبره بودند که بلافاصله پدیده بلوری‌زاده جایگزین فریبا صادقی شد.

در پایان رای‌گیری برای اعضای هیات رئیسه، وحید مرادی با ۵۹ رای نایب رئیس اول، فریبا محمدیان با ۵۷ رای نایب رئیس دوم و مهدی اسلامی با ۶۴ رای خزانه‌دار شدند. پدیده بلوری‌زاده و منوچهر پورحسن هم که به‌عنوان کارشناس خبره معرفی شده بودند به ترتیب با ۲۰ و ۲۲ رای به حد نصاب نرسیده و رای نیاوردند.

سپس وحید مرادی که سرپرستی فدراسیون را تا زمان برگزاری مجمع برعهده داشت، گفت: ماموریتی که وزیر ورزش برعهده من گذاشت، انجام کارهای روزمره بود تا یک‌روز را هم از دست ندهیم. ما بدون حاشیه این مدت را از دست ندادیم.

در ادامه، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز، اظهار داشت: روح یزدانی‌خرم شاد و از زحمات داورزنی و همه کسانی که کنار او بودند تشکر می‌کنم. همچنین از اعضای مجمع می‌خواهم تا از محمدرضا داورزنی که سال ها ریاست فدراسیون را برعهده داشت، قدردانی کنیم.

همچنین، داورزنی در صحبت‌های خود، عنوان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد تا برنامه‌های فدراسیون اجرایی شود تا روزی والیبال ایران در بالاترین جایگاه‌ها قرار بگیرد. از وزیر ورزش و معاونانش که با تدبیر به موضوع والیبال پرداختند، تشکر می‌کنم.

در ادامه نوبت به اسبقیان رسید تا در مجمع صحبت کند. وی گفت: امروز در مجمع فدراسیون والیبال شاهد جلوه‌هایی از احترام به قوانین و مرام بودیم و باید از همه اعضای مجمع تشکر کنم.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی