امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۵۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، تنش‌ها میان «کارلوس کی روش» و «برانکو ایوانکوویچ» سرمربیان تیم های ملی فوتبال و پرسپولیس در حالی روند صعودی به خود گرفته که کمتر از ۴۰ روز دیگر جام ملت های آسیا آغاز می شود و تیم ملی در این مدت به آرامش نیاز دارد.

به گزارش دریای ورزش“، دیدن مشت های کرده و شادی مربی دروازه بان های تیم ملی پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا که گفته می شود فقط یک نفر آن را دیده است، سرآغاز جنجال سازی تازه ای برای تنش بین این دو سرمربی خارجی شد.
ولی این پایان ماجرا نبود و چندی پیش یک از سایت های خبری کشور کرواسی مصاحبه ای از سرمربی پرسپولیس منتشر کرد و متعاقب آن برخی رسانه های داخلی در انتشار این مصاحبه از زبان برانکو نوشتند: «کارلوس کی روش مانند دیگر سرمربیان غیرکروات فوتبال ایران، بدون کسب موفقیت اخراج می شود».
البته برانکو پس از آن در ایران و در جمع خبرنگاران توضیح داد که هیچ گاه چنین حرفی نزده است. او حتی گفت که در طول دوران مربیگری خود در خصوص همکارانش هیچوقت اظهار نظر نکرده و فقط در خصوص موفقیت مربیان کروات در ایران صحبت کرده است.
اما همین اظهارنظرها یا ترجمه های درست یا غلط صحبت های برانکو سبب واکنش سرمربی تیم ملی شد تا کی روش اخیرا در نشست خود با تعدادی از رسانه های مشخص و خاص در مورد آینده کاری اش در ایران بدون اشاره مستقیم به نام برانکو بگوید که «جانشینش بعد از جام ملت های آسیا در تیم ملی مشخص شده است».
صحبت های اخیر برانکو سبب شد تا فدراسیون فوتبال مجبور به واکنش شود و در نامه ای که «محمد رضا ساکت» دبیرکل فدراسیون به باشگاه پرسپولیس ارسال کرده، برانکو را متهم کند که او در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار با پیکان با الفاظ و کلماتی نامناسب باعث ایجاد تفرقه و دو دستگی در خانواده بزرگ فوتبال شده است.
انتشار این نامه کافی بود تا «حمیدرضا گرشاسبی» مدیرعامل این باشگاه نیز به نامه فدراسیون واکنش نشان دهد و مطالب مندرج در آن را ادعاهای غیر واقع بینانه و غیرمنصفانه بداند.
او حتی تاکید کرد که با توجه به اهمیت موضوع و تاثیر آن بر روند فعالیت‌های تیم فوتبال پرسپولیس در اوج حساسیت رقابت های لیگ و با توجه به مناسبات سازنده پرسپولیس با تیم های ملی، این باشگاه برای شفاف سازی مصمم است.
ولی تیر خلاص این بگو مگوها را سرانجام کی روش در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر می کند. او با تاسی از یک گروه موسیقی راک انگلیسی می نویسد: «بی نظمی در مقابل مصونیت؛ راجع به فوتبال ایران. نمی‌خواستم در این سیرک شرکت کنم. افترا در زمانی که از سوی افرادی که از قدرت سوء استفاده می‌کنند و یا معاف از مجازات هستند، تنها در این مورد تنبیه و مجازات شدید قرار نمی‌گیرد. کارلوس کی‌روش اگر در حال گذار از جهنم هستی به راهت ادامه بده؛ آقا معلم (یک کت و شلوار جدید بخر و) آن بچه را تنها بگذار.»
و این پایان تنش های این دو سرمربی نبود چرا که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نیز پس از مدتها سکوت در خصوص این ماجرا و یکه تازی های سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال، وارد گود می شود و پرونده ای را برای این دو مربی می گشاید.
البته این تنش ها برای دیروز و امروز نیست بلکه برای نخستین بار و در اوایل تابستان ۹۵ زمانیکه که برانکو با انتقاد شدید از اردوی تیم ملی، آن را یک اقدام از سوی کی روش برای ضربه زدن به خودش دانست، تنش ها آغاز شد.
طبق گفته های مرد کروات پرسپولیس، این اردو در برنامه ابلاغی فدراسیون در ابتدای فصل وجود نداشت و برگزاری آن برنامه های سرخپوشان را مختل می کرد. در ادامه کی‌روش هم بازیکنان پرسپولیس را به خانه فرستاد.
ساختمان «ایفمارک» (مرکز ارزیابی های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران) هم موضوع دیگری برای درگیری پنهان و آشکار دو طرف بود. کی‌روش به متولیان ایفمارک می تاخت، در حالیکه آنها دوستان صمیمی برانکو بودند.
آتش اختلاف به مرور زمان کم شد اما مشخص بود این دو خارجی محبوب، چشم دیدن همدیگر را ندارند و بیش از یک سال رابطه این دو بر همین منوال سپری شد تا به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نزدیک شدیم.
کی روش تاکید داشت که باید زمان بیشتری بازیکنان را در اختیار بگیرد تا تیم ایران را برای صعود از گروهش آماده کند. او برنامه‌ای داد تا در نیم فصل دوم در پایان هر هفته لیگ یک روز بازیکنان به اردوی تیم بیایند. برانکو با این برنامه موافقت کرد تا این خوش بینی احساس شود که آنها به هم نزدیک شده اند.
اما این اتفاق رخ نداد و ماجرا بدتر هم شد. در پایان بازی‌های دوستانه تیم ملی در فروردین ماه سال ۹۷ سرمربی تیم ملی در اظهارنظری عجیب از آمادگی بازیکنان لیگ انتقاد و عنوان کرد با این میزان آمادگی نمی‌توان حریف «کریستیانو رونالدو» کاپیتان تیم ملی پرتغال شد. او می خواست ۴۰ روز قبل از شروع جام جهانی بازیکنان شاغل در لیگ ایران را در اختیار بگیرد. ولی تیم های پرسپولیس، استقلال و ذوب آهن درگیر مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بودند و طبیعتا ملی‌پوشان سرخابی در بازیهای لیگ قهرمانان شرکت کردند نه در اردوی تیم ملی. کی روش در آن مقطع عنوان کرد که برانکو و قلعه‌نویی (سرمربی وقت ذوب آهن) مسئول نتیجه نگرفتن تیم ملی در جام جهانی خواهند بود. خط خوردن «سید جلال حسینی» کاپیتان پرسپولیس از جمع ملی پوشان هم موضوع دیگری برای اختلاف طرفین شد.
با این حال این پایان کار نخواهد بود و در صورتی که فدراسیون فوتبال همانند همیشه در این خصوص سکوت اختیار کند باید منتظر راندهای بعدی جنگ لفظی برانکو -کارلوس بود.
تیم ملی فوتبال کشورمان هفدهمین دوره جام ملت های آسیا را که از ۱۵ دی ماه به میزبانی کشور امارات متحده عربی برگزار می شود پیش رو دارد و به نظر می رسد مسوولان ورزش کشور و دست اندرکاران فدراسیون فوتبال باید هر چه سریعتر برای پایان اختلافات این دو مربی چاره اندیشی کنند. / ایرنا

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی