امروز

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۴۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، فرزان عاشورزاده، قهرمان سابق تکواندو جهان گفت: مسئولان ورزش کشور کاری کردند که ورزشکاران ما نیز به جان هم بیفتند و عِرق ملی کمتر و کمتر شود.

به گزارش دریای ورزش“ و به نقل از تنسنیم ؛ فرزان عاشورزاده در خصوص حضور در تورنمنت آزاد ترکیه اظهار داشت: مسابقات آزاد ترکیه هفته آینده و در روزهای ۲۶ و ۲۷ بهمن‌‌ماه برگزار خواهد شد و با توجه به عدم حضور در اردوی تیم ملی، همراه با تیم لوازم خانگی کن در این مسابقات حضور خواهم داشت. این مسابقات در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار خواهد شد و از ۱۰ امتیاز المپیکی برخوردار است. امیدوارم در این مسابقات با عملکردی خوب و کسب یک مدال خوشرنگ موفق به کسب امتیازات کامل شوم و با بدنی آماده در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی شرکت کنم.

وی در خصوص حضور در مسابقات تکواندوی جام ریاست فدراسیون جهانی گفت: ثبت‌نام اولیه را برای حضور در مسابقات انجام دادم و تنها باید در خصوص وزن خود برای حضور در این مسابقات تصمیم بگیرم. به احتمال زیاد در وزن ۵۸- کیلوگرم در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی شرکت خواهم کرد. در این چند وقت تمرینات بسیار خوبی داشتم و مصمم هستم نتیجه خوبی را در مسابقات کیش کسب کنم.

قهرمان سابق جهان در خصوص حضور و پیگیری تمرینات خود در اصفهان گفت: در حال حاضر و با توجه به اتفاقاتی که رقم خورد به صورت انفرادی در حال تمرین هستم و به همین جهت تلاش می‌کنم در شهرها و باشگاه‌های دیگر با بازیکنان مختلف تمرین کنم تا روز به روز شرایط بدنی بهتری داشته باشم. همچنین با توجه به اینکه تیم تکواندویی را با جلال خدامی تشکیل دادم یک هفته در اصفهان حضور داشتم و تمرینات بدنسازی خود را در این شهر پیگیری کردم.

عاشورزاده در خصوص آمادگی بدنی خود برای حضور در مسابقات ترکیه و کیش گفت: حقیقتا نمی‌توانم اعلام کنم در چند درصد آمادگی قرار دارم و معتقد هستم با توجه به شرایط بدنی متفاوت ورزشکاران صحبت‌هایی که برخی مربیان از میزان آمادگی ورزشکاران اعلام می‌کنند غیر معقول است اما در حال حاضر در شرایط آمادگی خوبی  هستم و چه بسا حتی شرایط بهتری نسبت به حریفان خود داشته باشم.

وی تاکید کرد: در هفته پایانی لیگ برتر نیز با توجه به پبروزی در تمام مسابقات این فصل خود به عنوان بهترین بازیکن لیگ تکواندو انتخاب شدم و شرایط خود را فراتر از رقبا دیدم. امیدوارم در مسابقات پیش‌رو نیز در لحظه و ثانیه توان و استعداد خدادادی خود را شکوفا کنم. با تمام وجود دوست دارم بهترین نتایج را در مسابقات آینده کسب کنم. گاهی برخی تلنگرها باعث می‌شود انگیزه یک ورزشکار چندبرابر شود و در حال حاضر نیز انگیزه من چند برابر گذشته است. هدفم این است استعدادی که خدا در وجودم قرار داده را به بهترین شکل به نمایش بگذارم و جای مدال‌هایی که در کلکسیونم حضور ندارد را پر کنم.

عاشورزاده در خصوص درگیری لفظی بهداد سلیمی با ملی‌پوشان فوتبال ایران به تسنیم گفت: اصلا منکر لحن بد بهداد سلیمی نیستم اما او آنقدر شهامت داشت که عذرخواهی کند. سلیمی حرف بدی نزده و مسائل درستی را مطرح کرده بود. ورزشکاران سایر رشته‌ها بعد از کسب مدال در المپیک، بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان نمی‌دانند چه زمانی جوایز خود را دریافت می‌کنند، اما فوتبالیست‌ها با وجود داشتن قراردادهای عالی بعد از پیروزی مقابل کشورهای درجه دو و سه آسیایی پاداش یک میلیون دلاری دریافت کرده و هر بازیکن ۵۰۰ میلیون تومان پاداش می‌گیرد.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی تاکید کرد: این در حالی است که ورزشکاران سایر رشته‌ها باید چهار سال خود را بکشند که به مسابقات آسیایی یا المپیک اعزام شوند. آیا در مسابقات همه شرایط به خوبی پیش می‌رود که موفق به کسب مدال شوند یا نه؟ آیا بعد از دریافت مدال جوایز خود را به موقع دریافت می‌کنند؟ در نهایت برای کسب مدال طلا ۱۶۰ سکه پرداخت می‌شود که با توجه به قیمت حال حاضر سکه تقریبا معادل ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود. این مسائل و تفاوت‌ها باعث دلسردی سایر ورزشکاران شده است. سلیمی در همین خصوص اعتراض خود را نشان داد و حمایت تمام قهرمانان المپیک از جمله حمید سوریان که از او دیگر ورزشکار بزرگتری نداریم، را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: واقعا در حق ورزشکاران انفرادی رشته‌های تکواندو، کاراته، کشتی و وزنه‌برداری اجحاف می‌شود. ورزشکاران انفرادی وقتی می‌ببیند بعد از قهرمانی جوایز خود را دریافت نمی‌کنند، اما فوتبالیست‌ها با برتری مقابل تیم‌های درچه چندم سریع پاداش خود را دریافت می‌کنند، بی‌انگیزه می‌شوند. این تبعیض مسئولان ورزش کشور واقعا ورزشکاران سایر رشته‌های ما را دلسرد کرده است. در این وضع بد اقتصادی اگر ورزشکاران انفرادی ما اندکی انگیزه داشتند، آن را نیز از دست دادند. من با ورزشکاران سایر رشته‌ها در ارتباط هستم  و همه از این شرایط ناراحت هستند.

قهرمان بازی‌های آسیایی اینچئون خاطرنشان کرد: تنها دلخوشی مردم در سالیان اخیر ورزش است که مسئولان ورزش کشور کاری کردند که ورزشکاران ما نیز به جان هم بیفتند و عرق ملی کمتر و کمتر شود. در گذشته هیچ وقت ندیده بودیم که فوتبالیست‌ها با ورزشکاران انفرادی درگیر شوند، اما سیاست مسئولان در توزیع منابع مالی به قدری بد بود که همه ورزشکاران را به جان هم انداختند.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی