امروز

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۲:۴۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“، تیم ملی بسکتبال ایران در سومین دیدار خود در مسابقات جام‌جهانی مغلوب تیم اسپانیا شد.

به گزارش دریای ورزش“، تیم‌های ملی بسکتبال ایران و اسپانیا امروز (چهارشنبه) از ساعت ۱۷ در آخرین دیدار خود در دور گروهی مسابقات جام‌جهانی بسکتبال در چین به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم اسپانیا با نتیجه ۷۳ بر ۶۵ به برتری رسید.

مهران شاهین‌طبع تیمش را با ترکیب اولیه  حامد حدادی، بهنام یخچالی، آرمان زنگنه، محمد جمشیدی و صمد نیکخواه‌بهرامی به زمین فرستاد.

کوارتر اول / ۱۸-۲۱ ایران

تیم ملی بسکتبال ایران بر خلاف انتظار شروع فوق العاده‌ای داشت، پرتاب‌های فوق‌العاده توسط جمشیدی، صمد نیکخواه و دیگر بازیکنان ایران باعث شد تا اتفاق حالبی رخ دهد و ایران در ابتدای این کوارتر ۱۰ بر ۰ از ماتادور‌های قدرتمند پیش بیفتند تا سرمربی اسپانیا درخواست تایم استراحت کند.

در ادامه کار اسپانیایی‌ها پس از چند حمله ناموفق امتیاز گرفتند و با چند خطایی که بازیکنان ایرانی‌ انجام دادند، توانستند فاصله را کمتر کنند. اختلاف بیش از ۱۰ امتیاز تا فاصله ۳ دقیقه مانده به پایان این کوارتر ادامه داشت. تیم ملی ایران کوارتر نخست را ۲۱ بر ۱۸ برد.

کوارتر دوم / ۳۱ – ۳۳ اسپانیا

کوارتر دوم با کسب امتیاز برای اسپانیا در ابتدا همراه بود، پس از آن بازیکنان ایرانی با چند حمله پیاپی قصد داشتند تا امتیاز بگیرند، اما در کسب امتیاز ناموفق بودند و حمله آنها منجر به امتیاز نمی‌شد. اسپانیا در ادامه دو امتیاز دیگر هم گرفت تا در فاصله ۷ دقیقه مانده به پایان این کوارتر بازی ۲۱ بر ۲۱ برابر باشد.

در ادامه کار ایرانی‌ها موفق به کسب ۴ امتیاز روی دو سبد شدند و دوباره از ماتادور‌ها فاصله گرفتند. حملات دو تیم بازی را بسیار جذاب و دیدنی کرده بود، اما تلاش دو تیم برای مدت‌ها ثمری نداشت و نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران بود تا سرانجام در فاصله ۴ دقیقه مانده به پایان این کوارتر اسپانیا با پرتابی ۳ امتیازی پائو ریباس برای نخستین بار در این بازی از ایران پیش افتاد.

اشتباه انفرادی از بازیکنان ایرانی در دقایق پایانی این کوارتر باعث شد فاصله دو تیم به ۳ امتیاز برسد. در ادامه کار کسب ۳ امتیاز روی سبد توسط حدادی کار را به تساوی کشاند. پرتاب سه امتیازی روبیو بار دیگر اختلاف دو تیم را به عدد سه رساند اما پرتاب سه امتیازی صمد نیکخواه کار را در عدد ۳۱ بر۳۱ به تساوی کشانید.

تیم ملی بسکتبال اسپانیا در پایان نیمه نخست با نتیجه ۳۳ بر ۳۱ پیروز به رختکن رفت.
کوارتر سوم: ۵۳-۵۲ ایران
دو امتیاز نخست این کوارتر توسط گسول برای اسپانیا کسب شد. در ادامه پرتاب سه امتیازی حدادی ایران امتیاز ۳۴ بازی را برای ایران به همراه داشت. پرتاب ۳ امتیازی حامد حدادی بار دیگر به سبد نشست تا بازی جذاب‌تر شود.بازیکنان ایرانی در ادامه کار پس از آنکه از حریفشان پیش افتادند، در دفاع کمی متزلزل شدند و تیم اسپانیا به راحتی ۸ امتیاز گرفت و با ۷ امتیاز از ایران پیش افتاد تا سرمربی تیم ایران درخواست وقت استراحت فنی کند.

بازیکنان ایرانی‌ها در کوارتر سوم هرچه زدند به سبد نشست و هنگامی که اختلاف امتیازی دو تیم به چهار رسید، سرمربی اسپانیا تقاضای وقت استراحت کرد. تیم ملی کشورمان در این کوارتر با نتیجه نتیجه ۵۳ بر ۵۲ از اسپانیا پیش افتاد.

کوارتر چهارم: ۷۳-۶۵ اسپانیا

اولین سه امتیاز این کوارتر را اسپانیا کسب کرد تا ۵۵ بر ۵۳ بار دیگر پیش بیفتد. عملکرد خوب بازیکنان ایران در این بازی همچنان ادامه داشت و  تا ۴ دقیقه و ۳۳ ثانیه مانده به پایان بازی با نتیجه ۶۲ بر ۶۰ از اسپانیا پیش باشد.

در حالی که بازی در امتیاز ۶۵ مساوی بود، در فاصله ۵۵ ثانیه مانده تا پایان بازی، اسپانیا ۷۰ بر ۶۵ پیشی گرفت. پرتاب سه امتیازی مارک گسول هم تیر خلاصی بر پیکره بازیکنان ایران بود تا در نهایت اسپانیا با نتیجه ۷۳ بر ۶۵ پیروز بازی شود.

در پایان این بازی محمد جمشیدی با کسب ۱۵ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن تیم ایران انتخاب شد. حامد حدادی هم با ۱۰ امتیاز و ۱۵ ریباند به عنوان بهترین بازیکن تیم ایران معرفی شد.
بدین ترتیب تیم ایران در گروه بازنده‌ها به مصاف آنگولا، فیلیپین و تونس خواهد رفت تا در آنجا شانس خود را برای صعود به بازی‌های المپیک امتحان کند.
تیم ایران در این دیدار به مانند بازی با پورتوریکو در دقایق پایانی، بازی برده را با شکست عوض کرد تا سناریوی تکراری رقم بخورد.
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی