امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۰۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،  سی‌وپنمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران امروز (یکشنبه) با پیروزی پیکان برابر سایپا در دیدار افتتاحیه آغاز شد.

به گزارش دریای ورزش“،  مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (یکشنبه) آغاز شد و با هفت دیدار در شهرهای تهران (دو دیدار)، ارومیه، اصفهان، آمل، ورامین و یزد پیگیری شد.

در نخستین مسابقه این رقابت‌ها که از ساعت ۱۵ شروع شد، دو تیم سایپا و پیکان در سالن فدراسیون والیبال به مصاف یکدیگر رفتند. شاگردان پیمان اکبری سرمربی تیم پیکان در این مسابقه که به مدت ۱۲۶ دقیقه طول کشید، سه بر یک به پیروزی رسیدند تا نخستین تیم فاتح سال ۱۴۰۰ این رقابت‌ها باشند.

تیم والیبال پیکان با ۱۲ دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در مسابقات لیگ برتر والیبال ایران است. این تیم پنج عنوان نایب قهرمانی و چهار مدال برنز نیز در پرونده کاری خود در این رقابت‌ها دارد.

نارنجی‌پوشان سایپا در ست نخست ۲۵ بر ۱۹ پیروز شدند، اما در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۷ بر ۲۵ مغلوب حریف سنتی خود شدند و نخستین ناکامی فصل را تجربه کردند.

بازیکنان سایپا در ابتدای چهار ست این مسابقه از حریف پیش بودند، اما در سه ست نتوانستند برتری خود را حفظ کنند و در امتیازهای حساس پایانی نتیجه را به حریف سرسخت خود واگذار کردند.

در دیگر مسابقه این هفته از لیگ برتر مردان تیم شهداب یزد میزبان شهرداری گنبد در سالن اختصاصی شهداب بود که شاگردان محمد عمده غیاثی سرمربی نماینده یزد در سه ست متوالی حریف خود را شکست دادند.

تیم گنبد که در این فصل از رقابت‌ها طاهر قره‌داشلی را به عنوان سرمربی در اختیار دارد، در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۵، ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۲۳ مغلوب میزبان خود شد و نخستین ناکامی فصل را تجربه کرد.

تیم مس رفسنجان هم در نخستین مسابقه خود در لیگ برتر والیبال مردان ایران میهمان فولاد مبارکه سپاهان بود و به‌رغم نداشتن تجربه در این مسابقات، عملکرد قابل قبولی مقابل نماینده اصفهان داشت.

شاگردان رحمان محمدی‌راد سرمربی تیم فولاد سپاهان در ست دوم این مسابقه ۲۵ بر ۲۰ مغلوب میهمان خود شدند اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۶ بر ۲۴ به پیروزی رسیدند تا سه بر یک فاتح این میدان باشند.

تیم شهرداری ارومیه در هفته نخست لیگ برتر سال ۱۴۰۰ و در سالن ۶ هزارنفری غدیر میزبان راه‌یاب ملل مریوان بود و با شکست سه بر یک این تیم به نخستین برد خود در این رقابت‌ها دست یافت. نماینده مریوان در ست نخست این مسابقه ۲۵ بر ۲۳ میزبان خود را شکست داد اما در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۷ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۱۹ مغلوب حریف شد.

این دیدار همچنین دو مصدوم داشت که رادین احمدی و ابوالفضل قلی‌پور بازیکنان راه‌یاب ملل مریوان مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

سالن پیامبر اعظم شهر آمل میزبان پنجمین دیدار هفته نخست لیگ برتر مردان بود و تیم‌های لبنیات هراز آمل و پاس گرگان به مصاف یکدیگر رفتند. شاگردان بهروز عطایی سرمربی تیم لبنیات هراز آمل در این مسابقه پایاپای سه بر دو موفق به شکست میهمان خود شدند تا دو امتیاز از هفته اول کسب کنند.

تیم پاس گرگان که نخستین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند، در ست های سوم و چهارم با امتیاز مشابه ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسید اما در ست‌های اول، دوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۱ و ۱۵ بر ۱۲ مغلوب نماینده آمل شد تا در هفته نخست یک امیتاز به دست آورد.

شهرداری ورامین در نخستین میزبانی خود در لیگ سی‌وپنجم در یک رالی پنج سته از سد هورسان رامسر گذشت. شاگردان ساسان خداپرست در تیم شهرداری ورامین که فصل گذشته لیگ را با رتبه پنجمی به پایان برده بودند، درنخستین هفته لیگ برتر ۱۴۰۰ با نتیجه سه بر دو و با ثبت امتیاز‌های ۲۵ بر۲۰، ۲۵ بر۲۲ و ۱۵ بر۱۰ در ست‌های اول، چهارم و پنجم از حریف پیشی‌گرفتند.

هورسان رامسر تیم نهم لیگ ۹۹ در بازی امروز تنها در ست‌های دوم و سوم موفق به کسب امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۲ و ۲۷ بر ۲۵ به سود خود شد تا نخستین شکست را تجربه کند اما یک امتیاز به دست آورد.

در آخرین بازی هفته نخست لیگ برتر والیبال که به میزبانی سالن فدراسیون انجام شد،  فولاد سیرجان مدافع عنوان قهرمانی مقابل آذرباتری ارومیه تیم چهاردهم لیگ گذشته، صف‌آرایی کرد.

دو تیم درحالی مقابل هم قرار گرفتند که شاگردان سعید رضایی در تیم فولاد سیرجان به دلیل حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا از آمادگی خوبی برای آغاز فصل جدید لیگ برتر برخوردار بودند.

قهرمان جام باشگاه‌های آسیا اما به نظر می‌رسد تا حدودی خسته سفر طولانی مدت به تایلند بود. چراکه شاگردان فرهاد نفرزاده در آذرباتری ارومیه بعد از پیروزی در ست‌ اول بازی با نتیجه ۲۵ بر ۲۲، در ست سوم هم قهرمان فصل گذشته لیگ برتر را با ثبت امتیاز ۲۵ بر ۲۰ به سود خود، غافلگیر کردند.

درنهایت این فولاد سیرجان بود که با کسب امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۹ و ۱۵ بر ۱۰ در ست‌های دوم، سوم و پنجم، پیروز میدان شد.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی