امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۷:۲۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،  تیم‌های مازندرانی لیگ برتر والیبال مرحله مقدماتی این فصل را با برد به پایان رساندند که کسب این پیروزی‌های حساس منجر به باقی ماندن هورسان رامسر در لیگ برتر و کسب رتبه دوم مرحله مقدماتی برای لبنیات هراز آمل شد.

به گزارش دریای ورزش“،  هفته بیست‌وششم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال عصر دیروز یکشنبه برگزار شد که دو تیم مازندرانی یعنی لبنیات هراز آمل و هورسان رامسر به ترتیب میزبان راه‌یاب ملل مریوان و شهرداری گنبد شدند.

هورسان رامسر پس از برد مهم مقابل پیکان تهران در هفته بیست‌وپنجم برای بقا در لیگ برتر امروز به کسب برد نیاز داشت تا در صورت شکست خوردن یکی از تیم‌های سایپا و شهرداری ورامین مقابل حریفان بتواند مجوز حضور در لیگ برتر را حفظ کند.

لبنیات هراز آمل نیز که هفته قبل با برد مقابل شهرداری ارومیه و به لطف شکست پیکان از هورسان رامسر رتبه دوم جدول را در اختیار گرفته بود با ثبت هجدهمین برد، مرحله مقدماتی را با ایستادن در رتبه دوم جدول به پایان رساند.

رستگاری در هفته پایانی

بین سه تیم سایپا، شهرداری ورامین و هورسان رامسر کمترین بخت برای بقا در لیگ برتر را رامسری‌ها داشتند. پس از مسجل شدن سقوط آذرباتری ارومیه از هفته بیست‌وسوم، تا پیش از هفته بیست‌وششم هورسان رامسر و شهرداری ورامین با هشت برد و سایپا با ۹ برد دیگر گزینه‌های سقوط از لیگ برتر بودند.

شرایط به گونه‌ای پیش رفت که هورسان باید در آخرین دیدار پیروز می‌شد و منتظر می‌ماند تا یکی از دو تیم سایپا و شهرداری ورامین مقابل حریفان خود شکست را پذیرا شوند تا هورسان به لطف امتیاز بیشتر نسبت به تیم بازنده مجوز حضور در لیگ برتر را از دست ندهد و در نهایت نیز همین اتفاق افتاد.

دست نخست بازی هورسان و شهرداری گنبد تقریبا پایاپای و نزدیک توسط دو تیم آغاز شد و حتی هورسان از مهمان عقب افتاد و در آستانه شکست قرار گرفت ، اما در حالی که ۲۲ – ۱۷ عقب افتاده بود با کسب هشت امتیاز پیاپی توانست فرصت برد را از شهرداری گنبد بگیرد و به امتیاز ۲۵ برسد تا دست نخست را به سود خود پایان دهد.

شاگردان مسعود آرمات در دست دوم عملکرد بهتری داشتند و توانستند زودتر بازی را در اختیار بگیرند. هورسان با ایجاد اختلاف امتیاز مناسب از میانه‌های دست گام به گام به امتیاز پایانی نزدیک شد و در نهایت ۲۵ – ۱۸ پیروز شد.

در دست سوم هورسان رامسر به طور کامل تیم برتر میدان بود و با ۱۵ امتیاز اختلاف پیروز شد. رامسری‌ها از همان ابتدای دست فاصله امتیازی مناسب و زیادی ایجاد کردند. به طوری که تا پیش از میانه این دست اختلاف به ۹ امتیاز رسید و ۱۳ – ۴ از مهمان گنبدی پیش افتاد. هورسان در ادامه نیز به پشتوانه حاشیه امنی که ایجاد کرده بود ، این فاصله امتیازی را افزایش داد تا این که در نهایت ۲۵ – ۱۰ توانست پیروز شود و هشتمین برد فصل را کسب کند.

اما کسب این برد به تنهایی نمی‌توانست مجوز حضور هورسان در فصل بعدی لیگ برتر را تایید کند. در بازی‌های همزمان شهرداری ورامین توانست میزبان خود پاس گرگان را ۳ – ۰ شکست دهد و در لیگ برتر ماندگار شود. تنها روزنه امید هورسانی‌ها شکست سایپا در رفسنجان مقابل مس این شهر بود که به حساس‌ترین شکل ممکن رقم خورد تا هیجان برای والیبال رامسر به بالاترین حد ممکن برسد. زیرا دیدار سایپا و مس رفسنجان به شکلی بسیار نزدیک ادامه یافت و به دست پنجم رسید و در دست پنجم نیز مس رفسنجان توانست با نتیجه ۱۵ – ۱۳ پیروز شود تا مجوز بقای هورسان در لیگ برتر توسط بازیکنان مس رفسنجان صادر شود.

لبنیات هراز آمل – راه‌یاب ملل مریوان

حریف امروز شاگردان بهروز عطایی که نتوانست به جمع هشت تیم نهایی مرحله پلی‌آف راه یابد، عملا چیزی برای از دست دادن نداشت و با خیالی آسوده‌تر نسبت به لبنیات هراز وارد زمین می‌شد. اما هراز برای تثبیت و حفظ جایگاه دومی خود که هفته قبل با برد قاطع مقابل شهرداری ارومیه به دست آورد به برد در این مسابقه نیاز داشت. با این حال لبنیات هراز با اقتدار راه‌یاب ملل مریوان را از پیش رو برداشت تا هم جایگاه دومی خود را تثبیت کند و هم روند پیروزی‌های خود را ادامه دهد و با پیروزی به سراغ پلی‌آف برود.

هراز در هر سه دست فرصت چندانی به حریف برای عرض اندام نداد و از همان ابتدا از مهمان خود پیش افتاد. دست نخست را با ۹ امتیاز اختلاف و نتیجه ۲۵ – ۱۶ به سود خود پایان داد. در دست دوم نیز از همان ابتدا پیش افتاد و برتری خود را در طول دست نیز حفظ کرد و در نهایت نیز با نتیجه ۲۵ – ۱۹ پیروز شد. شاگردان عطایی در دست سوم نیز ابتکار عمل را به دست گرفتند و با کسب امتیازهای پیاپی توانستند ۲۵ – ۱۲ پیروز شوند و با کسب هجدهمین برد فصل، رتبه دوم را در پایان مرحله مقدماتی در اختیار خود بگیرند.

با این حساب لبنیات هراز آمل که رتبه دوم را کسب کرد در مرحله پلی‌آف باید به مصاف تیم هفتم جدول یعنی فولاد سیرجان برود.

طبق برنامه‌ زمان‌بندی مسابقات لیگ، مسابقات مرحله پلی‌آف سوم اسفند برگزار می‌شود و پس از مشخص شدن تیم‌های راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی، چهار تیم برتر مسابقات در روزهای ۱۳، ۱۵ و ۱۷ اسفند در تهران به مصاف هم می‌روند تا فینالیست‌های مسابقات مشخص شوند. فینال بازی‌ها بین دو تیم برتر نیز در سه بازی طی روزهای ۲۲، ۲۴ و ۲۶ اسفند برگزار می‌شود. / ایرنا

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی