امروز

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۱:۳۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

استقبال پرشور ساروی‌ها از نخستین جشنواره « کئی پلا» شادی برگزاری این جشنواره را دوچندان کرد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، جشنواره «کئی پلا» در میان استقبال پرشور ساروی‌ها به مدت ۲ روز در بوستان ولایت ساری برگزار شد و شب گذشته به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که چهارشنبه شب برگزار شد علاوه بر شهروندان ساروی که در برگزاری این جشن، در کنار شهرداری بودند و استقبال خوبی هم داشتند، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، مرتضی بابایی و علی عباسی معاونان فرماندار مرکز استان، حسین یوسفی، سید رحمان میرشجاعی، سید حسن احمدی، سید علی عاشقان و سید افشین راسخ اعضای شورای اسلامی شهر ساری،جواد طالبی شهردار ساری، فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران، حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل محیط زیست مازندران، حسن کلانتری و علیرضا حمیدی معاونان شهردار ساری و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در این مراسم حضور داشتند.

جشنواره کئی‌پلا که با هدف احیای سنت‌های بومی ، محلی و معرفی غذاهای سنتی در فضایی شاد و مفرح برگزار شد . شور و نشاط اجتماعی را دو روز و دو شب میهمان ساروی ها نمود .نوای گوش‌نواز موسیقی مازندرانی که برآمده از دل فرهنگ و سنت این منطقه است نیز در کنار طبخ غذای محلی نوستالژی ساروی ها را تکمیل نمود تا جواد طالبی پس از بازپیرایی میدان ساعت بار دیگر ثابت کند احیای فرهنگ و سنتهای بومی و نوستالژی ساروی ها برایش از اهمیت خاصی برخوردار است.

این جشنواره که به همت شهرداری ساری برنامه‌ریزی و اجرا شد نشان از هم افزایی سازمانی در این نهاد داشت. این جشنواره بومی ، محلی با مساعی و میزبانی سازمان فرهنگی ،اجتماعی و  ورزشی شهرداری ساری در کنار همیاریهای مجدانه سازمان های مدیریت پسماند، سیما، منظر و فضای سبز شهری و ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری ساری برگزار شد.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز که در این مراسم حضور داشت ضمن قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر و جواد طالبی شهردار ساری و حضور پرشور شهروندان ساروی در برگزاری این جشنواره گفت: این اقدام مدیریت شهری که با همدلی میان مجموعه شهرداری برای مردم صورت گرفته موجب نشاط و پویایی در ساری شده است.

بابایی کارنامی افزود: احیای سنت های بومی و محلی مازندران که هدف اصلی برگزاری این جشنواره بوده می تواند رونق گردشگری را برای ساری و استان مازندران در پی داشته باشد.

از ابتدای حضور جواد طالبی شهردار ساری و نظارت عالیه اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر ساری نگاهی نو برای توسعه ساری ترسیم شد . بخشی از این نگاه نظرگاهی دارد به احیای فرهنگ و سنتهای بومی و محلی و محقق شدن آن نیز با طی مسیری جدید خواهد بود . مسیری که کاهش هزینه های جاری از سبد ریالی شهروندان ساروی برایش مهم است لذا کلیه امور اجرایی و عملیاتی با تکیه بر توان و ظرفیت درون سازمانی و حذف برون سپاری صورت می گیرد.

در برگزاری این جشنواره، هیچ‌گونه برون‌سپاری انجام نشد و با کاهش چشمگیر هزینه ها برگزاری این جشن بزرگ تنها با مبلغ ۲۵ میلیون تومان به اتمام رسید ، روند برگزاری جشنواره با همکاری سازمان‌ها ودوایر مختلف  شهرداری ساری  شکل گرفت.

سازمان‌های مختلف شهرداری دست به دست هم دادند تا با همدلی ، همکاری و استفاده از ظرفیت خانواده بزرگ شهرداری ساری  فرصت نشاط اجتماعی برای ساری و ساروی ها  فراهم کنند .

اجرای بازی‌های محلی، موسیقی سنتی ، طبخ غذا و خوراکی های بومی و نقاشی برای کودکان از جمله برنامه‌هایی بود که در حاشیه این جشنواره توسط هنرمندان مازندرانی به نمایش درآمد و کودکان ضمن حضوردر فضایی همراه با نشاط اجتماعی با برخی از سنت‌های مازنی نیز آشنا شدند.

پیش از این نیز شهرداری ساری با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در هفته مازندران چون شادپیمایی و اولین برنامه فرهنگی شونیشت ساروی ها ، آداب و رسوم اصیل دیار علویان را از دل روزمرگی و پنهان شده در پستوی یادها، به فضای باز جامعه آورد و پیام‌آور نشاط و شادمانی در شهروندان شد.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی