امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۱۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،  زهرا شیدایی تکواندوکار وزن ۵۷- کیلوگرم کشورمان با غلبه بر تمامی رقبای خود موفق شد مدال طلا مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان ۲۰۲۱ را بدست آورد.

به گزارش دریای ورزش“،  برای اولین رقابتهای آزاد جهان در بخش زنان به صورت آزاد با گرید۴ برگزار شد و ۱۷۰ تکواندوکار از ۳۱ کشور از روز پنج شنبه – ۴ آذر ماه در سالن “گرین هال” ریاض آغاز و امروز (شنبه – ششم آذرماه) به پایان رسید.

شیدایی با درخشش خوبش در رقابتهای جام فجر و کسب عنوان قهرمانی وارد انتخابی تیم ملی شد و در آن انتخابی با اثبات برتری خود سهمیه حضور در رقابتهای آزاد قهرمانی جهان را گرفت تا اولین مدال خود با عنوان جهانی را به ثبت برساند.

بانوان تکواندوکار ایرانی اولین حضور خود در رقابتهای قهرمانی جهان را در سال ۸۲ تجربه کردند اما از سال ۹۴ یعنی از بیست و دومین دوره قهرمانی جهان در چلیابسینک موفق به کسب مدال آوری شدند که ۲ نقره و یک برنز جمع مدالهای جهانی ایران را شامل می شود.

حالا در اولین حضور بانوان در چنین سطحی به صورت آزاد که میتواند گستردگی بیشتری داشته باشد و در هر وزنی ورزشکاران به تعداد حضور یابند، زهراشیدایی تکواندوکار وزن ۵۷- کیلوگرم اولین مدال طلا خود از رقابتهای برون‌مرزی و اولین طلا کاروان ایران در جهان را کسب کند و تیم ملی ایران با تک نشان طلا زهرا شیدایی و ۲ مدال برنز کوثر اساسه و ملیکا میرحسینی به کشور بازگردد.

ملی پوش مازندرانی که روز گذشته با برتری در چهار مبارزه توانست به فینال رقابت‌های آزاد جهانی راه پیدا کند، امروز و در این مرحله به مصاف “مارگاریتا بلیزنیاکوا” از روسیه قهرمان اروپا رفت که این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۱۱ به راند طلایی کشیده شد و در نهایت با برتری شیدایی به پایان رسید تا عنوان قهرمانی این رویداد را کسب کند.

شیدایی روز گذشته، ابتدا به مصاف “النا میرونیوک” از روسیه قهرمان و نایب قهرمان اروپا رفت و ۱۲ بر ۹ به برتری رسید؛ سپس رو در روی “نیکیتا گلاسنویچ” از کرواسی دارنده مدال برنز جهانی قرار گرفت و در راند طلایی پیروز شد.

نماینده وزن چهارمی تکواندو کشورمان در گام سوم با “النا کریویچنکو” از روسیه مبارزه کرده و نتیجه را ۱۲ بر ۳ به نفع خود به پایان رساند. زهرا در مرحله نیمه نهایی به مصاف “آلیاه پاول” از انگلیس دارنده مدال برنز قهرمانی جهان رفت و با شایستگی و نتیجه ۱۷ بر ۹ پیروز شد تا به فینال این دوره از رقابت‌ها راه پیدا کند.

هدایت این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی به عنوان مربی است.

مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان ۲۰۲۱، ۴G است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴٫۴۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی